- Lange Sohne-little
- FP Journe
0 stemmers
Jeetje. Ik kan die tweede niet helemaal aan merk ik. Alles zit op de verkeerde plek. Als ik hier te lang naar kijk, snap ik het leven niet meer. Niks is waar het zou moeten zitten.
Help.
En die eerste vind ik ook niet zo.
Hahahaha de lange is iconisch en de kwaliteit en eigenheid van fp journe is… schitterend
Ja ik weet het. Helaas doet dat niks af aan hoe het mij doet voelen. ik ben maar een simpele jongen aan wie deze kunstwerken niet is besteed.
Dat maakt ze helaas nog niet mooi. Die Journe is natuurlijk helemaal de hype, maar ook gewoon lelijk.
En ik streek nog wel over mijn hart en stemde gewoon op de Lange
Het is al n succes dat de uur-minuut wijzers in het midden staan van die Journe. Sorry maar dit is een bruine collage op n dial gegooid.
“O dat kunnen we daar nog bijzetten, en die maan daar linksonder, prima. Logo rechts, iedereen akkoord?”
Smaken verschillen zoek t maareens op bij youtube, dan ziet de journe anders uit
Ik denk serieus dat er een aantal merken is waarvan modellen mooi gevonden worden dankzij de merknaam. Stond er iets anders op, dan hadden mensen ze afgekraakt. (Ik zeg niet dat dat voor jou ook geldt hoor). Ik vind echt de meeste Pateks en Langes bijvoorbeeld gewoon geen mooie ontwerpen (en een aantal ook zeker wel).
Deze Journe is gewoon een onsamenhangende bende vind ik.
Klein. 29x41mm, ref 2319.
Nou, ik vind die AT wel een stuk mooier.
De dag dat ik meer dan een euro uitgeef aan een chocolademunt mag je me wegbrengen…
The battle van de gekke Rolies
0 stemmers
??
Dit zijn toch gewoon Standaard modellen? Of mis ik iets?
@rlc heeft volgens mij ook gemist dat er iemand van de week, in zijn naam, exact dezelfde battle heeft geplaatst. Toen werd hem nog 3x gevraagd om zelf te kiezen.
Alle rolex modellen zijn standaard. Behalve die met aftermarket diamantjes of exemplaren die gemod zijn
Edit: of limited editions
Dit is serieus een lastige keuze. Vind de explorer 2 na de Yachtmaster 2 de minst mooie, een no-date Sub vind ik ook gemankeerd en deze Datejust heb ik zelf ook maar is binnen mijn collectie ook de minst favoriete
Uiteraard vind ik dat de mooiste maar ik realiseer me wel nog meer dat we geen 100% match hebben.
Da’s precies waarom ik op de Journe stemde. De wijzers, het feit dat de cijfers variabele maten hebben, de positionering van dingen… Het is speels en licht chaotisch waar de Lange gewoon druk en stram is. Ik heb de fascinatie met Lange nog nooit begrepen, terwijl Journe voor mij een beetje de Picasso van de independents is.
Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen als GADA horloge voor de rest van m’n leven zou het zonder een spoor van twijfel de Journe worden. Dan had ik ten minste een conversation piece wat wrevel op zal wekken bij velen.
Dat heb je met zo’n quartz-benzinemeter-GS toch al?