Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Hmmm. Ik heb drie mensen in m’n periferie de serieus met horloges bezig zijn. Twee ervan riepen, hee, da’s een mooi horloge, en eentje blijft maar lachen en met z’n hoofd schudden wanneer ik met een GS aankom. Die man koopt alleen horloges waarvan hij vermoedt dat ze in waarde stijgen, dus hij vindt mij irrationeel en misschien een beetje dom. :slight_smile: Ik kan het goed met hem vinden. Hij heeft een hele brakke GMT Master II die gewoon letterlijk bijna uit elkaar flikkert, en ik probeer hem te overreden dat ding eens naar TempusFugit in Twente te brengen.

2 likes

Volgens mij bedoel je Tempus in Midwoud, NH.

Een echte liefhebber!

2 likes

Ja! Die mensen, inderdaad. Iedereen roept dat het zo’n sympathieke tent is, dus ik nam blind aan dat het Tukkers waren.

2 likes

Kunst, wrevel en conversation piece. Drie zaken die ik nooit in overweging neem bij de aanschaf van een horloge.

1 like
  • Tudor 1926
  • Seiko Presage

0 stemmers

En ja hoor is de poll gesloten!!!

Als ik nog had kunnen stemmen was het 50/50 :laughing:

10 likes

Deze 2 samen is pas een top duo!

3 likes

Die heb jij toch!

Nee, helaas. Ik heb maar 1 JLC.
Wel een maanfase, maar die is Duits en zwart.

Plaatje:

5 likes

Ah ja. Dat was het.

Ach weer een uitdaging :grin:

1 like

Tudor met rosewijzers en indices gehad, echt een absolute topper. Heerlijk dragend horloge. Voor welke maat wil je evt gaan?

1 like

Denk de 39 gepast in zwart maar toen voor de legend diver gegaan. Zeker geen spijt van maar mag nog een semi dresser bij :smirk:

Had Tudor gestemd en toen bedacht ik me wat het probleem van de 1926 is. Je ziet het op jouw plaatje niet, maar ik vind de plaquettes met tekst echt heel lelijk.

Zie:

4 likes

Toch ff goed in het echt bekijken en passen tzt.

1 like

Tja, ieder zijn ding. Ik stoorde mij er niet aan

7 likes

De Aqua Terra horloge is erg fraai maar de bracelet valt vies tegen en ook een vervelende vlinder sluiting de rubberen band is wel fraai.

1 like

Chique hoor… welke maat had je en polsomtrek als ik vragen mag…

1 like

36mm versie. Vind ik ook net wat mooier qua balans van de wijzerplaat. Mijn polsomtrek zit tussen de 17-17.5cm

1 like

Op de zilveren plaat met gouden wijzers vind ik het ook veel minder storend. Maar voor zon bijna perfect horloge blijf ik het toch jammer vinden.

Ik vind de bracelet en sluiting juist zitten als gegoten. Je moet wel minimaal een pols hebben van 17,5 cm, en even pielen met linkjes om hem op de juiste plaats te krijgen.

1 like