Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Als je niet de Terminator bent zie ik niet in hoe je met het blote oog het verschil kan zien tussen 13mm of 14.5mm. :wink:

De Terminator had voor zover ik weet geen 10.000 uur van z’n leven geĆÆnvesteerd in foto’s, video’s en real-life bekijken en ervaren van horloges :wink:

Sommige horloges ogen groter/kleiner/dikker/dunner dan de maten op papier doen vermoeden.

2 likes

:point_down:

die 10.000 uur heeft je niet geholpen: :wink:

Mee eens. :+1:

2 likes

Wacht. I’ll be back.

1 like

Go ahead, make my day.

oh wacht andere film. :joy:

1 like

Deze dirty Terminator voelt aan z’n water dat die Breitling draagbaar is, dat durf ik zo aplomb te beweren.

1 like
  • Omega Speedmaster racing Coaxial 44.25
  • Zenith Tipo CP2 limited
  • Grand Seiko SBGJ231 Blue Iwate GMT

0 stemmers

6 likes

Lastige keuze. Alle drie mooi. Omega gekozen vanwege gekke kleurtjes.

1 like

Echt een mooie klok die Zenith. Dit model zie je niet zo vaak, meestal alleen de el primero.

2 likes

Alledrie schitterend en dat zie je in de tussenstand

1 like

Bij de Zentih staan de subdials te dicht bij elkaar; dus de Omega :sunglasses:

Te weinig diepte bij de Omega en Zenith. Bij de Omega wel een leuke kleur wijzer, maar dan weer zeer korrelig en dat oogt slordig. Bij de Zenith lijken de subdials inderdaad te dichtbij elkaar te staan, plus saai zwart. Kortom kan echt by far maar 1 optie zijn: Grand Seiko!!! Diepte in de plaat, leuk gekleurde GMT wijzer, opgelegde indexen, schitterend onderscheidende kast en dan ook nog een stalen band! En dan vergeet ik de beste afwerking tussen deze 3 horloges nog… Nog vragen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja, kan die GS kast wat minder plomp? :wink:
Dat ding oogt echt alsof het een kg staal is :grimacing:

1 like

Maar de kleur van de wijzerplaat is niet noemenswaardig van de GS of schaar jij dat onder diepte in de plaat?

1 like

Het zou mijn keuze ook niet zijn door het hoge GMT uurwerk, maar in vergelijk met de anderen… By far de GS!

1 like

De kleur is prima, maar het Iwate patroon levert een levendige wijzerplaat op. Dat is zeker. Heb zelf de SBGA255 gehad met Iwate wijzerplaat. Maar de chapterring en hogere indexen geeft een gevoel van diepte. Waardoor dit horloge zeker niet saai zal ogen. Nog even afgezien van het spelen met het licht dat de indexen en wijzers van een Grand Seiko doen.

Voor mij echt de laatste van de 3; smaken verschillen :grin:

1 like

Als het een andere kast was van GS (de lugs staan me tegen) en een mooiere stalen band had ik hem al aangeschaft, maar helaas.

Sowieso, dat is helemaal prima!

1 like

Ook dat is persoonlijk natuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:, maar goed ook dat iedereen anders is.