Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Ik kan niet kiezen want ik vind ze alledrie niet mooi :confused:

13 likes

De pilot vind ik persoonlijk het mooiste horloge, maar de band vind ik verschrikkelijk.

De worldtime oogt strak en op deze manier ook lekker casual. Top combo.

2 likes

Opgelost voor je

2 likes

Ik weet niet wat je vraag is, maar dit zijn toch eigenlijk 2 totaal verschillende prijs categorieën?

En ik dacht dat je de 5524 al incoming had?

De week calendar! Zonder twijfel de meest mooie van dit trio.

1 like

Klopt uiteindelijk toch gekozen voor de 5524 , kan het geld maar een keer besteden en ja verschillende prijsklassen en ja verschillende horloges, maar vind ze allebei hun charmes hebben…t was niet specifiek een vraag, en het publiek heeft gekozen ( als deze twee te vergelijken zijn?) En uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de pilot…de 37 is mooi maar de omvang vd band vind ik niets, bij de 55 is een nieuwe band in bestelling…, die viel net te groot…vraag me trouwens af of de band op de foto van @Parachrom er later op gezet is ( is toch niet de originele?)

1 like

Ik heb ongeveer 100 verschillende banden omdat ik de originele PP banden niet fantastisch vind en ik draag ook wel eens iets anders dan bruin :sunglasses:

A ok foto’s zijn daadwerkelijk fotos van jezelf…dacht ff een rip van internet…mooi hoor!

1 like

Ben aan t twijfelen om een vouwsluiting te kopen; heeft iem idee wat deze kosten?

1 like

Ongeveer 3K

Nee joh, op het intenet maken ze veel mooiere foto’s

Dit is mijn bescheiden PP collectie, ik heb ook nog een seiko van 40 jaar oud die @septentrio misschien wel leuk vindt :wink:

1 like

is dat diegene met het calatrava kruis; of zijn er meerdere?

1 like

Dat is de folding clasp met calatrava cross. Er zijn ook nog gewone pin buckles zoals die op je 5524 zitten (brede) of op de 5212 (smal).

Wel even opletten dat de folding clasps niet groter zijn dan 16mm. De band die op je 5524 zit is 21/18mm

1 like

Misschien wel! Toon es een plaatje. Los daarvan, ik vind de voorgestelde PP modellen niet mooi, dat mag toch? PP maakt genoeg dingen die ik wél mooi vind overigens. Dus niet nodig om neerbuigend te doen.

De Royal Oak is wat mij betreft een prachtig horloge. Na lange tijd de foto’s/filmpjes te hebben bekeken alsmede het daadwerkelijke horloge te hebben gezien is er maar een conclusie; deze moet er komen! Zelf heb ik niet al te forse polsen (omtrek van zo’n 16cm, bovenkant zo’n 5,5 cm).

Ga ik voor de 15550, van 37mm

Of voor de 15500, van 41mm

• 15550, 37mm
  • 15500, 41mm

0 stemmers

Je hebt toch ook een 39mm variant? Denk dat dat de perfecte maat voor jouw pols is.

1 like

Draagt 2mm groter dan een rond horloge. Dus de 41mm moet je zien als een 43mm.

Op een 16cm pols is een 39mm al groot. De 37mm dus.

5 likes

Mee eens, dat model is echter wel het meest gewild. De bedragen die ze er voor vragen op de grijze markt zijn te hoog voor mij. Via AP zelf is het haast onmogelijk deze te krijgen. Derhalve de keuze tussen 37 danwel 41mm.

Je gaar waarschijnlijk op basis van jouw foto’s adviezen krijgen over de maat. (Dit soort) Foto’s vertekenen echter enorm, dus dat gaat weinig waardevol zijn.

Gewoon zelf uitproberen. En zoals @Bauhaus zegt, hij draagt beduidend groter dan de maat doet vermoeden.

2 likes

Ik stemde ook op basis van die foto’s, maar volgens mij is dat Cootje’s pols helemaal niet. Of wel?

1 like