Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

4 likes

Is er iets veranderd? Heb ik iets gemist? :rofl:

2 likes

Is dat een definitie van hype? niet te krijgen en boven list?
Want dan hebben we inderdaad een andere definitie van het woord hype.
Swatch was ooit ook een hype: gewoon te krijgen en niet boven list.

1 like

512

609

afbeelding

Panerai
  • Panerai 1940 case PAM00512
  • Panerai Radiomir PAM00609

0 stemmers

1 like

Dan noem ik het eerder “in vogue”, “even modieus” of “nu populair”. :wink:

De hype is wat er rond de Patek Tiffany gebeurd is, en waar Rolex sportmodellen zich al 5 jaar bevinden (wat dus alle Rolex behalve Cellini is).

Zoals gezegd: Mijn definitie, dus daar kijk jij anders tegenaan.

1 like

Die Pontiac heeft een bruine croco met gouden gesp nodig.

1 like

Eigenlijk heeft die Pontiac een kast nodig die een halve centimeter kleiner is zodat datum en wijzers fatsoenlijk uit komen. Dat doet de Seiko toch beter, al is de datum ook daar ietsje te ver naar het midden geplaatst. De Seiko staat dat leer prachtig en in balans.

Lastig! In had de Club in midnight (zeg maar antraciet), was ook zo lastig te combineren. De blauw met oranje mn is ook een prima combi.

Die wil je inderdaad.

10 likes

Twee totaal verschillende horloges hoofdbrekens which will it be…echt een lastige keuze

Welke?
  • de discontinued calatrava 5196R
  • de 5524 Pilot

0 stemmers

Ik vind de Calatrava veel meer in balans qua wijzerplaat indeling (is natuurlijk ook makkelijker want klassieker)

ja en het bauhaus principe is hier duidelijk aanwezig, echter de tweede wijzer bij de 55 is onder de uur wijzer ‘weg te werken’ dat geeft ook wat meer rust

Dat kan ik begrijpen. Wat vooral de onrust maakt op de foto voor mij is dat het allemaal net iets teveel op elkaar zit (met name de de onderkant) in mijn opinie

Mensen die niet voor de Pilot kiezen hebben nog nooit een 5524 in handen gehad. Die snap je pas als je hem om de pols hebt :heart:

1 like

Ik waag dit te betwijfelen. Vind de pushers niet mooi en veel te onevenwichtige plaat.

MAAR: smaken verschillen en daarom vind jij het de mooiste. :smiley::+1:

3 likes

heb deze om mijn pols gehad ook de 37 mm, die zit beter maar een heel dun bandje…42 valt net, net…de calatrava is mooi in haar eenvoud

Let niet op de plastic rondom het horloge…

4 likes

Bandje kan je wisselen he :wink:

weet ik maar 18 mm lugs

1 like

Je hebt toch al gekozen?

Mijn keuze? De Lange.

Here we go again.
Drie keer Patek, met willekeurige banden op de horloges. Ik ben benieuwd welke en waarom

• World time
  • Weekly Calendar
  • Pilot
  • Patek is skeer, laat maar

0 stemmers