Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Ik mis de poll… :crazy_face:

2 likes

U vraagt, wij draaien. Wel even stemmen he?

2 likes

Prachtige horloges hoor. Maar totaal niet mijn smaak. Met name door de lugs. Die zijn zo smal en recht.

Dials zijn overigens wel heel mooi.
Puur op dial varende zou ik gekozen hebben voor de tweehander.

2 likes

Grand Feu emaille, anyone?

Maar inderdaad, prachtige wijzerplaten in een horloge wat eigenlijk nauwelijks nog thuis hoort in de 21e eeuw. Of zelfs de 20e. En dat is precies de charme van deze horloges. Abraham Louis had ze goedgekeurd.

Ik snap de JLC stemmers niet. Een simpele MUT moon in staal versus dit. Kijk die off center rotor dan eens, jongens… Kom op. Retteketet, op naar Breguet! Doe mij trouwens maar in rosé-goud.

6 likes

Ik denk dat dit komt door naamsbekendheid sad but true.

2 likes

Dan onderschat je hf toch wel een beetje denk ik. Misschien voor een deel verklarend, maar ik denk vooral dat Breguet voor de meeste mensen echt te klassiek is. Ondanks de prachtige guilloche wijzerplaten en herritage van het merk kies ik ook voor de JLC omdat hij qua stijl meer bij mij past. Die tweehander in het rose goud komt overigens wel dicht in de buurt :ok_hand:t2:.

2 likes

Ja. Ik kies altijd voor het merk.

Maar in dit geval vind ik de jlc ook nog oprecht mooier.

De voorgestelde breguets kunnen dan wel bijzonder zijn maar het totaal plaatje spreekt mij totaal niet aan. Sad but true.

1 like

Je verwart ‘simpel’ met perfect in balans. De MUT Moon is ‘simpelweg’ een van de mooiste dressy ontwerpen op de markt.

3 likes

Dit heeft voor mij niks met de bekendheid te maken. Hoewel ik de bizarre afwerking van de Breguet kan waarderen, vind ik het gewoon té klassiek. Zoals @Fate_Amenable_To_Change al zei: het kan zo in de 20e eeuw thuishoren. Voor sommigen is dat een blijkt van waardering, voor mij is het gewoon ouderwets. Dus puur smaak voor mij en geen merkgeiligheid of andere valse argumenten.

1 like

Niks ten nadele van de JLC, maar in mijn beleving mist ie een zeker je ne sais quoi.

Ik vond hem om de pols en in de hand een beetje degelijk aandoen. De wijzers zijn niet heel spannend, de indices mooi maar glinsteren niet erg. Gedegen, maar niet bijster sprankelend, zo zou je m’n indruk samen kunnen vatten.

Als ik dat afzet tegen de SBGW231 van Grand Seiko is die laatste echt veel aanweziger. Dat geldt ook voor de Lange Saxonia en voor de wat meer epoch-specifieke ontwerpen zoals de art nouveau Santos en de art deco Reverso. Ik durf zelfs te stellen dat m’n Nomos Ahoi en King Seiko spannender ogen, maar ik ben dan ook sterk bevooroordeeld.

Als je het liever non-sprakelend houdt en je wilt zo ver onder de radar vliegen is het inderdaad één van de mooiste dress horloges onder de 10K. Zelf shop ik voor die budgetten liever bij Grand Seiko of Credor.

Ik denk niet dat vroeger alles beter was, maar ik voorspel dat wij deze eeuw nog wel eens als kut konden gaan beleven, zo niet de laatste voor het menselijk ras. Wie de toekomst verneukt zal in het verleden moeten leven.

3 likes

Thanks @Fate_Amenable_To_Change.

Had bewust opties gekozen onder de 40 mm al moet ik zeggen dat die optie van de asymmetrische seconden wijzer met of zonder grand feu zeer mooi zijn. Wellicht dat het dan wat kleiner valt met meer op de wijzerplaat al betwijfel ik dat

Ik snap dat mensen Brequet heel klassiek vinden maar ik vind de guilloche prachtig.

Aan de ene kant snap ik dat de Mut wellicht saai is maar snap ik ook het argument van @tompj wel qua balans :-). Word nog lastig kiezen. Eerst maar weer eens langsgaan en een kijken waar ik Brequet en een mut naast elkaar kan passen :slight_smile:

De 5177 (om mijn pols)

En wat een ku* licht. Ook nog in de stickers De blauwe mut

5 likes

Wel liever Rosé goud

1 like

Eens maar die hadden ze helaas niet liggen

Zo zie je maar weer. De guilloche is ook bij slecht licht mooi.

1 like

Denk je niet dat je qua maat beter een 5907 kan pakken?

4 likes

Allemaal afgrijselijk

1 like

Die MUT Moon is 11,1k. Geen idee of korting bij JLC mogelijk is.

Je trekt ze voor tussen 8200 en 9400 van Chrono, ploft zo op je mat.

Tja. Ik zou normaal zeggen dat smaken verschillen, maar in dit geval ben je gewoon een Filistijn. :wink:

Prachtig. Ook qua lay-out.

1 like

Ik zou zo’n breguet op straat laten liggen.

Haal dan een patek.

2 likes

RLC 2.0 :innocent: