Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Ben het wel een beetje eens met je.

Breguet is mooi gemaakt, maar het is niet je van het. Imho.

Zou er zelf denk ik liever een lange of Calatrava voor kopen. Wellicht iets duurder maar wel toffer.

En @Fate_Amenable_To_Change wees eerlijk, jij zou toch eerder een jlc reverso kopen dan een Breguet? :wink:

2 likes

Dat lijkt op
Profileren

Ik zou eerder, als ik hem met korting vond, een JLC Reverso kopen voor rond de 5500 dan een Breguet voor 20.000. Dat heeft ook iets te maken met het feit dat ik mentaal niet over de horde heen ben om meer dan 4000 ballen aan een horloge uit te geven, laat staan meer dan 15K.

Een Reverso voor de listprijs van 7000 ballen? Nee dank je. Breguet of niet. Een Master Ultra Thin Moon voor 9000? Tja. Ik ga toch geen Credor geld aan een JLC uitgeven, zeg.

Ik besef dat mensen de greatest hits op die bruiloft in de plaatselijke feestzaal willen draaien, maar Breguet is toch echt het OG horlogemerk. :slight_smile:

2 likes

Die breguet van hierboven in de poll kost toch geen 20k?

Je weet dat als je je horde van 4K niet bijstelt je achteruit hobbelt hè…

Dus hop snel die reverso kopen.

2 likes

versus

Welke dan?
  • Credor GCLP995
  • Reverso Handwinder KS

0 stemmers

Ik weet het wel.

2 likes

Ah fair point. Als het om de afwerking en uurwerken gaat. Credor.

Gaat het om de look and feel? Dan de reverso. :beers:

Want uitstraling mist de credor.

Beetje als een mooie vrouw zonder karakter. Eh… charme bedoel ik.

2 likes

Tja, dat zien we toch anders, vrees ik. Niks mis met die look and feel.

Ik vind het wel grappig, dat veel mensen hier naar een klomp staal en glas uit Zwitserland zitten te loeren, in vervoering raken en daar dingen als karakter en uitstraling aan toe willen kennen, maar zodra die klomp staal Japans is ontbreekt de passie of het karakter direct. :slight_smile:

In werkelijkheid is de Reverso veel strammer en ziellozer dan de Credor die ik laat zien. Die heeft excentrieke trekjes met het off-white datumvenster, die power reserve en die intens complexe H-link bracelet. Zo veel facetten, zo speels binnen de limitaties van de vorm van een klassiek horloge.

4 likes

Patek zelf denkt hier zelf overigens heel anders over. Ga maar eens naar het Patek museum in Geneve. Naast Patek Philippe liggen er ook creaties van andere merken, verreweg de meeste van Breguet.

2 likes

Laat ik vooropstellen dat we elke dag kunnen leren.

En laat ik dan ook zeggen dat er ook mooie horloges gemaakt worden in Japan.

Alleen laat je net het verkeerde model credor zien en overigens ook de verkeerde reverso.

Deze is bijvoorbeeld al mooier.

10 likes
  • Bovenste
  • Onderste

0 stemmers

Generatie 3 :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik geloof dat dat smaakzaak is. Ik vind het één van de betere Reverso’s. En Credors. Hoe langer ik kijk, hoe leuker hij wordt, die Credor.

Maar OK, ik ga met je mee:

:slight_smile:

Deze dan.

8 likes

Voor mij al geschikter. Maar hou niet zo van rechte -smalle- lugs.

Had ik bij die Breguet ook last van :upside_down_face:

1 like

Je weet dat de bovenste altijd de winnaar is hè :sunglasses:

Datum rechts vind ik niet mooi en generatie 1 is ook een beetje saai.

1 like

Ik vind hem wel mooi hoor en ongetwijfeld fenomenaal afgewerkt. Maar dit

doet me toch qua design veel meer.

8 likes

Als ik deze Nomos al sinds jaar en dag prachtig vind zal het je niet verbazen dat ik de rechte lugs en veel, veel strakkere indices van Credor liever zie.

Nogmaals, smaakzaak. Die Credor is in mijn ogen de ultieme Nomos. :slight_smile: De “haaientanden” op de JLC hebben mij dan weer nooit kunnen bekoren. Ik zie graag strakke sticks.

3 likes

De sterren van de show bij die Nomos zijn natuurlijk die wanstaltig mooie cijfers.

Ik was vandaag in dit pand. Daar moest ik weer aan denken:

Waanzinnig (op de helaas ooit aangepaste raampartijen op de begane grond en eerste verdieping na).

3 likes

ZO SAAI.

Man man man

Indices vind ik niet heel mooi… maar de jlc wel mooier dan de credor

1 like

Handig dan. Dan kies je voor gen 4!