Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Goed punt fate. Je dient dan ook wel kunstwerkjes te kopen.

Maar ik begrijp dat je die wel mooi vindt maar verder niet je interesse hebben om die dan ook daadwerkelijk aan te kopen.

Punt is dan wel dat de emotie begint.

Bij het zien van jouw horloges voel ik ook minder de emotie. :sunglasses:

1 like

Wristwach owners battles! 3…2…1…FIGHT!

Of hoe iedereen horloges en de hobby anders beleeft

Gaaf toch?

4 likes

Grappig, ik ook geen spoor bij het zien van de jouwe.

Ho ho. Negen van de tien gecompliceerde of “kunstige” horloges vind ik toch ook echt lelijk. Neem nu alles wat MB&F ooit heeft gemaakt, de hele output van Jacob & Co en zeer zeker al die Grande Complication horloges niet waar al die huizen mee schermen. En die clowns van Pushkin. :wink: Clowns zijn naar.

Maar goed, afkeer is ook een emotie, moet je maar denken.

Eensch. Grappig genoeg heb ik liever een mooi horloge met een Vaucher uurwerk er in dan een Royal Oak uit eigen manufactuur. :slight_smile:

Wajooo dikke fittie hier en ik ben (gelukkig) niet betrokken…

Wristwatch Battle dan maar heren?

• Tissot PRX Powermatic 80
  • Citizen NY0040 Promaster

0 stemmers

De bovenste. Jij weet waarschijnlijk wel welk nummertje daarbij hoort.

Vette duo!

1 like

In een battle tussen whatever en Citizen wint whatever bij mij in zowat alle gevallen. Dat merk doet me echt níks. Mooie Tissot! Voting for the underdog.

Maar daar ging het niet om fate.

Het ging erom dat jij bij jouw horloges geen emotie voelt. Dan heb je niet de juiste collectie denk ik dan…

Dus deze goedkope bal terugkaatsen is de discussie de verkeerde kant opduwen.

I see what you did there :sunglasses:

Ha! Dit is nog eens een grappige battle!

Nog grappiger dat de Citizen het nipt lijkt te winnen terwijl de Tissot Bijnen een soort van meme is hier op het forum. Het lijkt niet uit te maken wat de vraag is, er is altijd wel iemand die antwoord met Tissot PRX. :laughing:

Ik ben de zoon van een Groninger. Ik voel geen emotie. Maar van die gedachten zoals “goh, dat heb ik met dat horloge gedaan” en “die buts komt uit Griekenland toen die keer op die motor”, dat heb ik met een aantal van m’n horloges. Verder vind ik ze gewoon mooi of cool. Punt.

Ik hoef het bezit van iets niet te rationaliseren met valse claims van “emotie”, dus ik heb exact de juiste verzameling, dank je.

Met twee gaatjes nog. :slight_smile:

Grappig genoeg vind ik de Aquis een tikje te lomp en de Seamaster een tikje te druk, dus ik zou een 65 of 300 skinny bezel pakken. Maar da’s allemaal smaakzaak.

Het ontwerp van de Aquis is veel moderner, de strakke oyster is mooier, de wijzers zijn mooier, er is een rustige gradient dial die mooier is, de indices zijn rustiger en dus mooier… Tja. Aan de andere kant vind ik de kast van de Seamaster mooier.

Als ik het goed zie hebben ze allebei helaas ceramische bezels (is dat zo?) en dat maakt allebei de horloges geen kandidaat voor in mijn doos. Uurwerk-technisch is de Co-axial onderscheidender, maar heb ik alle vertrouwen in Oris.

Ik zou, puntje bij paaltje, de Aquis nemen.

Ik vind het geen David vs Goliath, dus heb ik in mijn stem je eerste vraag beantwoord: Ja, die kunnen zich aan elkaar meten.

2 likes

Dan volgt onvermijdelijk de vraag: wat zijn de criteria voor die gaatjes?

Zit minstens één Oris bij. Ze moeten kleurrijk zijn. Turquoise of poederblauw is één, de andere moet rood of zalmroze zijn.

1 like

Heb je het inmiddels al gevonden?
Misschien helpt dit je?

5 likes

Ha, initiële filtering op basis van kleur. Heb ik onlangs ook gedaan, deze ligt op me te wachten bij de schoonouders:

Ik heb normaal niet zo enorm veel met Seiko maar toen ik die kleur zag passeren (+ faceted glass, ik hou van raar, sue me) was het vrij snel geregeld. De kleur is iets blauwer dan de foto doet suggereren, volgens wat ik hoor. Nog vier weken voor ik het zelf kan evalueren…

1 like

Schitterende AP Royal Oak met inhouse uurwerk Henk! Laat de afgunstige op dit forum maar lekker lullen. Blijkbaar vinden mensen het nodig om naar boven te schoppen als ze zelf never nooit een AP zullen/kunnen bezitten. Toch jammer.

Prachtig! Niks mis mee.

Kan het never nooit niet bezitten.

:sunglasses:

1 like

Schitterend ding !!

1 like

:joy:

3 likes

Who Cares, gewoon prachtig :heart_eyes:

The Movement

Caliber: In-House Caliber 4302
Functions: Hours, minutes, seconds, date