Ik voelde me echt een binkie met een gouden (vintage) APRO, mede door het dunne JLC uurwerk, maar ook vanwege het stijltje.
Jullie hebben allemaal gelijk en slaan tegelijkertijd onzin uit. Je mag ook gewoon een horloge kopen, omdat je er een boner van krijgt. Daar is niks mis mee.
Je ziet liever dat een merk als VC 20% marge op hun horloges pakt? Luxe is luxe om meerdere redenen.
AP has fitted the 37mm Royal Oak Selfwinding with a new engine that replaces the former calibre 3120. The calibre 5900, an automatic movement made by Vaucher, is marginally thinner than the 3120 with a height of 3.9mm compared to 4.26mm and has a higher frequency of 4Hz.
Als je dit op een iPhone zit te tikken lach ik me dood, maar goed. Kijk, OEMen van delen van een product is in mijn optiek niet alleen prima, de hele wereld hangt er van aan elkaar.
Afhankelijk naar wie je toestapt om een uurwerk te kopen is dat heus niet gratis. Audemars Piguet, hoezeer ik het ook een gehypte one-trick pony vind die een lelijk ontwerp van Genta tot de laatste druppel uitmelkt ten koste van hun volledige geschiedenis van voor 1972, zal niet naar Soprod toegaan om een simpel industrieel driehandertje aan te schaffen.
Die hebben andere leveranciers. Als iemand een uurwerkje van Vaucher, PF of JLC OEMāt voor zān product omdat die mannen mooie uurwerken maken mogen ze daar ook wat voor rekenen. Als het eindproduct je maar
geeft.
Die vermeende luiheid voel ik niet zo. Ook niet als Staudt Benzinger opzoekt om een guilloche te draaien, zeg maar.
Je moet een simpel stukje supply chain management nooit een
gedreven discussie laten worden. Dan ga je de grootst mogelijke lariekoek uitkramen. Als ik een Mercedes koop hoop ik ook dat ze de ruitenwissers bij Bosch inkopen, zeg maar.
Dat is mooi en ik schat zo in dat iedereen dat wel weet hoor. Maar we hebben het over de horlogewereld. Daarin spelen voor sommigen andere ideeƫn een rol. Zoals je zegt, emotie.
Je hebt het specifiek over de 37mm. De grotere maten hebben wel inhouse uurwerk. De nuance mist in je opmerking. Je deed overkomen dat AP alle uurwerken elders vandaan haalt, maar dat is dus niet zo. Alleen b**** size 37mm Royal Oak dusā¦
Tgoh, qua vergelijking klopt dat niet echt. Hier zou het eerder gaan over Mercedes die zān volledige motor + versnellingsbak + diff gaat halen bij $iemand_anders. Op zich ook niet echt iets mis mee natuurlijk maar het klinkt wat raar. Zie ook (om in die wereld te blijven) Jaguar fanboys die geen hoog petje op hebben van de X-type modellen die gewoon een Ford Mondeo blok onder de kap liggen hadden, maar wel vrolijk de premium prijs kostten.
Supply chain is doodnormaal, maar dat daar gevoelsmatig gevolgen aan vasthangen is te verstaan.
TL;DR: wat maakt het uit als je het ding graag om je pols hangen hebt.
Ik vind Submariners eigenlijk lelijk dus ik zou ze niet willen ongeacht wat er in zit, maar idd, met meisjespolsen zoals de mijne ben je ook aangewezen op bitch size.
Exceptionalisme. Altijd een mooi begin van een vruchteloze discussie.
Een mooie drogreden: Want wij zijn anders.
Maar dat zijn we niet. Er zijn ook velen die denken dat autoās, motoren, een stuk rundvlees of een polo shirt een emotionele zaak is. Maar goed, ik ga net doen alsof het in elkaar zetten van een horloge een kunst is. Laten we het over kunst hebben.
Het panorama Mesdag is niet door Mesdag alleen geschilderd. Dat past in een traditie van andere kunstenaars die assistentie hadden, om nog maar te zwijgen van leerlingen die commissies gewoon schilderden op instructie van de maestro.
Zelfs Michelangelo, die bekend stond als eenzame schilder, had vier assistenten die met hem aan de Sixtijnse kapel werkten.
Dat is wat anderen zeggen. Ikzelf heb er juist geen emotie bij.
Ik weet niet of AP daartoe in staat is. Wel weet ik dat Vaucher het kan. Respectabele uurwerk-maker. Goed spul.
Dus je zegt dat je een stuk of 30 horloges van honderden tot duizenden euroās per stuk hebt vanuit een rationeel oogpunt? Ik doe mn best maar kan nog geen enkele reden bedenken waarom dat nuttig of nodig zou zijn.
Mān in-house spul is overigens voor 90% sub 1000 ballen Seiko.
Ik kom hier met name voor de techniek en om af en toe met mensen over ontwerp te praten. Onder het genot van een pilsje. Maar verder?
Neuh, maar zolang jij stellingen poneert waar ik het niet mee eens ben kan het zijn dat ik dat ook aangeef. Maar chill, Winston. Het is geen wedstrijd.