AP Royal Oak vs VC overseas
- AP Royal Oak
- VC Overseas
0 stemmers
Ik persoonlijk zou altijd voor een Royal Oak gaan boven welk ander integrated bracelet model dan ook als de prijs hetzelfde zou zijn. En ik heb precies die Overseas gehad Maar ja, toen waren de prijzen niet vergelijkbaar, inmiddels wel
Die Royal Oak is echt schitterend. Mijns inziens vele malen mooier dan de Overseas.
Ben ik nou echt de enige die altijd een Hublot-gevoel bij de Royal Oak krijgt?
In de jaren 80 was een RO gewoon cool. Nu is het een hype en loop je toch een beetje als een verloren ziel rond met zo een AP.
iedereen die het ziet zegt niks tegen je want ze vragen zich toch af of die niet nep is. âŚ
Een vintage APRO daarentegen is wel cool
Dude. Wat een kak verhaal. Een AP Royal Oak is echt gewoon schitterend. Vakmanschap en afwerking van Ăźberhaupt de band en kast is al van ongekend niveau.
Jij bent (net als ik trouwens dat niet van) af en toe een bandje dat op repeat staat. Bij jou is het modern is niks en vintage / origineel is alleen tof.
Nu praat je poep.
Ik heb soms een voorkeur voor sommige vintage tov de moderne versies. Maar niet altijd.
Dat jij alleen bling bling mooi vindt wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook vind.
Dus: een vintage APRO is gewoon COOL.
Alleen dat ze niet te vinden zijn en onbetaalbaar wil nog niet zeggen dat de moderne mooier is.
Een vintage abc serie is mooier, platter en cooler. Het is gewoon de real deal.
Kijk dit bedoel ik nou als ik zeg lezen.
IK zeg nergens dat de RO NIET schitterend is.
Lezen Ralph.
Zo boos.
Enkel het randje van de bezel en middelste links schitteren
Edit: en de schroefjes die zijn pas eighties
Je zei dit
Ja. Precies. Ik zeg toch niet dat die niet mooi is. Ik zeg alleen dat je met een vintage cool bent.
En als het de jaren 80 waren was je echt cool.
Die moderne RO is niks mis mee. Alleen niet cool. Het is een hype.
Ik vraag mij altijd direct af of het geen nepper is als ik iemand tegenover mij heb met zo een APRO
Overigens je weet dat het uurwerk niet van AP zelf komt hè?
Dat vraag ik mij 9/10 keer ook bij een Rolex af.
Mwah. Valt bij mij wel mee. Die zijn nog enigszins betaalbaar en verkrijgbaar.
Maar zo een AP om de pols van een jonge ondernemer die eigenlijk niks met horloges heeft geeft mij bedenkingenâŚ
Graag bron vermelding. Dit is nieuw voor mij. Voor zover ik weet heeft AP inhouse uurwerken.
Movement: Caliber 4302 INHOUSE
Gewoon Inhouse uurwerk dus.
Fake news dus meneer @Brick
Jaja geloof wat je leest. Even verder googlen beste Ralph.
Who cares? In-house productie is geen teken van superieure engineering. 300 jaar lang maakte degene die een bepaald onderdeel het beste kon maken dat onderdeel voor wie het horloge ontworpen had, en in de laatste 20 jaar moeten we âin-houseâ als fetisj gaan zien. Dat een bedrijf dingen zelf wil kunnen doen is te waarderen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar wie horloges maakt door verschrikkelijk goed in te kopen kan zeker zoân goed product afleveren.
Dat maakt het niet minder een hype watch. Maar een vintage APRO is ook een hype watch op dit moment. Misschien nog wel erger.
Tja. Ik ken twee verkopers met zoân ding. Hebben goed geboerd. Ik heb altijd eerder moeite met inschatten in hoeverre het nou liefhebbers zijn. In beide gevallen krijg ik een interessante mix van totale onwetendheid en oppervlakkigheid met dan toch hints van nerd-gedrag als ik met die mensen praat, dus ik krijg er geen hoogte van.
Niet dus, als dat waar is. Rolex kocht tot 2004 zân uurwerken ook in, Patek gebruikte JLC, iedereen gebruikte vroeger Lemania, Valjoux of welke fatsoenlijke chrongraaf ze ook maar te pakken kregen.
Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zeggen.
Ik hou er niet van om @RLC gelijk te geven, maar ik zou ook een bron willen zien. Ik google me een slag in de rondte, watchbase, caliber corner, the Naked Watchmaker, ze zeggen geen van allen dat dat uurwerk niet bij AP van de band rolt.
Daar trouwens een mooie breakdown van het caliber wat je noemde. Ik merk dat ik volledige balansbruggen cool vind.
Niet alleen Patek maar ook AP en VC gebruikten/gebruiken nog steeds JLC, The legendary caliber 920.
Ik toch wel. En dat is natuurlijk niet goed te beredeneren, maar zoals zo vaak bij horloges een meer gevoelsmatige zaak. Ik vind het fijn wanneer horlogemakers echt horlogemakers zijn.
Daâs waar.
Zeker!
Klopt. En daar heb ik dan altijd weer een natuurlijke afkeer van. Terwijl ik het horloge op zich best kan waarderen.
Luiheid of terecht inzicht als het aangekochte movement van gelijke of betere kwaliteit is dan wat ze zelf hadden kunnen doen voor dezelfde prijs? Er valt voor beide keuzes iets te zeggen imo.
Ja, idem. Alle begrip voor merken die hun binnenwerk aankopen bij een respectabele derde partij (dat was sowieso de âstandaardâ situatie vroeger) maar een merk dat zân eigen ding doet van A tot Z krijgt ook gevoelsmatig een streepje voor, zelfs als het uiteindelijke resultaat niet echt beter is dan een aangekocht stuk. Vandaar dat ik warm loop voor oude Vostoks, maar de nieuwere met Chinees binnenwerk me Siberisch koud laten.