Beide gehad, kon met de nieuwe geen fijne afstelling voor de band vinden en vond de band bovendien te zwaar en de gesp te groot. De omega versie van easylink is bij lange na niet zo uitgedacht als die van Rolex. Horloge zelf is wel helemaal top, maar de comfortale stalen band is juist het grote selling point voor de oude versie.
Puur vanwege de indeling van de wijzerplaat. De dornbluth.
Bij mij is eerlijk gezegd de oude versie ook favoriet. Wel een beetje ‘old school’ maar daar hou ik wel van
Het tussenmodel zonder golfjes op de wijzerplaat is het net niet.
De laatste met golfjes voor de keramische is het beste, met de opgelegde markers en rode tekst. De tritium versies zijn ook leuk maar toch een andere categorie. Heb wel een zwak voor de versie zonder golfjes, vind het blauw erg mooi en diep op deze. Relatief veel bang for buck nu de oudere versies in korte tijd van 1000-1500 naar 2-3k zijn gestegen.
Heeft een rustigere, serieuzere en tijdlozere uitstraling.
Dornbluth maakt mooie horloges, maar er is weinig bijzonders aan. Ik vind jouw Hentschel al spannender qua ontwerp, die Dornbluth is gewoon een Marine Uhr, net als de Tourby als de Stowa als de Hentschel en ga zo maar door. Mooi, maar niet onderscheidend. Hentschel is uit die rij de enige die er een modernistische twist aan heeft gegeven, Tourby en Dornbluth gaan op de überklassieke tour en Stowa is gewoon degelijk bezig.
Nu heb ik de Tourby genomen omdat ie qua maat, uitvoering en materiaal wijzerplaat net in m’n sweet spot zat, maar ik zat dan ook niet achter een onderscheidend horloge aan.
De Kudoke is totaal andere koek. Ogenschijnlijk zijn er veel design cues die zo uit de oude railway- of marine-doos komen, maar zij doen hier toch echt, echt even wat interessantere dingen. Zowel op de wijzerplaat, als ook op de uurwijzer maar ook zeker aan de achterkant. Ik zie invloeden van Breguet, maar wel met een totaal eigen karakter. Ik zie een mooier uurwerk met eens een andere balansbrug dan normaal…
Kudoke. Zeker naast jouw Hentschel.
Ik merk dat je van de Oris af gestapt bent?
Submariner Starbucks 126610lv
Of
Sea dweller 1665 great white.
- Submariner Starbucks 126610lv
- Sea dweller 1665 great white
0 stemmers
NB je mag rekening houden met mijn overige horloges van rolex in collectie
en wel een veel mooiere band (vintage look)
Een ABCtje dit.
De 1665 gehad: alleen het doomed glaasje al
nog even en ik ben om
Nope. Nog in afwachting van bericht ad. .
Dank voor je uitgebreide toelichting.
Ik kan immers niet alles hebben en wil ook niet teveel horloges hebben.
De Rolex is de beste GADA, want lume, waterdicht, discreet en een goede bandenswapper. De Tissot komt dichtbij, maar geïntegreerde bracelet is jammer. De Cartier heeft geen lume.
Als ik een single piece ding deed pakte ik de Rolex. Als onderdeel van een bredere verzameling zou ik altijd de Cartier pakken, en als het geld op was zou de PRX in beeld komen. Prima ding hoor, maar niet met de andere twee te vergelijken.
Was meer een geintje over het vaakst gepostte horloge van dit weekend. Uiteraard gaat het over die eerste twee.
Hee, is die van @RLC binnen? Ik zag het ook. Is een supercool ding. Maar niet in vergelijk met een Santos.
- Louis Erard Excellence Petit Seconde terracotta 37mm
- Oris X Cervo Volante Big Crown gradient blue 38mm
0 stemmers
Mijn vrouw vond de Kurono Toki eerst wel mooi, maar in vergelijk met deze twee was dat horloge direct exit. Blijven over blauw en terracotta.
Roept u maar! Volledige transparantie: De Oris was net een klap in m’n gezicht toen ik 'm zag liggen. En dan bedoel ik zo’n geile klap, met zo’n latex handschoen, of zo’n rijzweep met kropje. Geen vuist van een grote Urker die Jaap heet.
Chris, volgens mij is die Louis 39mm.
Je hebt gelijk. Het was 42 om 39mm. Ik vind de kleinere de mooie, in ieder geval.
Super wijzers ook. En een prachtige KS complicatie.
+1
+1
+1
En de kleur van de wijzerplaat is schitterend.