Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Ik zou de lume er af halen om hem lekker fris te maken met nieuwe lume. Dit zijn net van die gele vingers van zo’n ouwe roker.

1 like

Goedemorgen @Fate_Amenable_To_Change

Gaan we deze discussie nog een keer voeren?
Nee dacht het niet. Je snapt het of je snapt het niet. Je vindt het mooi of niet. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Jouw keuze kennen we.

2 likes

Dank!

Jazeker. Nogmaals dank! Kan er niet genoeg krijgen! :grin:

Heb je het aantal likes op die foto al gezien? Waaaaaaanzinnig!

Die libie draait om likes. Je weet zelluf :v:

Tja, mensen blijven maar “goeie staat” roepen wanneer zaken verkleuren of zelfs craqueleren, en dan heb ik daar vragen bij.

Maar deze trend is al zo ver gegaan dat merken als Hamilton en IWC op hun field en pilot watches hagelwitte print mixen met beige, en dat Seiko hun 2021 Alpinist-releases ook met nicotine-dials verneukte. Blijkbaar denken veel mensen die horloges kopen dat er een zweem van authenticiteit aan een verkleurde wijzer / wijzerplaat hangt.

Ik zou dat graag een halt toe willen roepen, zeker aan de fabricage-kant. Als je een product maakt wat niet tegen licht bestand is komt het er vanzelf geel uit te zien. Dat hoef je niet vanaf het begin zo te fabriceren. Dit is dus niet zozeer een discussie als meer een klein protest. :slight_smile:

1 like

Wat is libie?

Ken alleen Libië…

Correct! Daar ben ik het volledig mee eens!

Al die nep ‘faux’ patina.

Maar als het egaal is en origineel is het serieus mooi.

Helaas zien we het te weinig en al helemaal hier op het forum.

Op insta zie je de grote verzamelaars met diepe zakken en hun mooie horloges met patina. Dat is serieus andere koek.

2 likes

Vind ik ook. Probleem is wel dat je vaak moeilijk kunt vaststellen hoe een dergelijke patina is ontstaan. Vooral mooi egale patina. Door jarenlange blootstelling aan licht, of gemanipuleerd met allerlei techniekjes.

2 likes

Lees je mee @obi-wan-mtb? #origineleplaatlatenzitten

1 like

Met name wordt tritium donkerder als het lang geen licht heeft gezien.
Of door waterschade. Maar die wil je niet.

De lichtere dials is met name door heel veel warmte en zon.

1 like

2 Britse compressor modellen: van Farer en van Christopher Ward.
Welke zou u kiezen?

• Farer Leven
  • Christopher Ward C65

0 stemmers

2 likes
OMEGA Seamaster Diver 300M
  • Seamaster Diver 300M 2220.80.00
  • Seamaster Diver 300M 210.30.42.20.03.001

0 stemmers

22208000-en-gb.pdf (164,8 KB)

21030422003001-en-gb.pdf (175,4 KB)

Het bovenste model is gemaakt tussen 2006 - 2013 en de onderste vanaf 2018. Daar tussen is er een model geproduceerd zonder golfstructuur op de plaat.

Ik ben benieuwd naar jullie keuze en motivatie :grinning:

1 like

Seamaster 300 in het blauw geen optie?

Very nice!

Ik kies de tussenliggende variant zonder de golfjes. Maar eigenlijk vind ik dat je die 300 broad arrow moet houden. Veel mooier.

Grappig, de tussenvariant is niet echt favoriet onder de kenners maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de missende golfjes.

De trilogie gaat sowieso niet weg en iig bedankt voor je reactie :blush:

Zonder meer de nieuwe. De oude oogt echt enorm gedateerd, vooral de bezel :thinking:

Ik vind de golfjes veel minder mooi dan de normale plaat.

1 like

Dornbluth of Kudoke?

afbeelding

• Kudoke
  • Dornbluth

0 stemmers

Edit: poll even beetje aangeast

1 like

Kudoke vooral vanwege de toch wat aparte layout van het uurwerk… :eggplant:

2 likes