Probeer de marktwaarde en hype te negeren en uit te gaan van perfecte wereld waarbij allebei de horloges gemakkelijk voor retail te krijgen zijn. Puur een keuze obv de specs en looks zelf, niet obv waardevermeerdering of evt toekomstige discontinuering.
De Oris staat passief op de nominatie, maar het is een leuk horloge om wat meer zorgenvrij op vakantie te dragen. Ben er eigenlijk nog niet op uitgekeken.
Was ik misschien niet duidelijk in. Laat ik het meer dressy noemen dan. In een omgeving met hoofdzakelijk vierkante zwarte smartwatches op rubberen banden kan ik me wel wat vrijheid veroorloven
De Orion komt gelet op het prijsverschil een behoorlijk stuk mee, maar ik ervaar dit ook wel een beetje.
Ik had nomos gestemd, maar het is wel een te grote nomos met datum en raar geplaatste secondewijzer. Ik herzie m’n stem. De GS is wellicht minder onderscheidend in het kader van jouw verzameling, maar op het eind van de rit duizend keer mooier.
Alternatief zou zijn allebei er uit en een 35 of 36 mm Ahoi of Tangente Neomatik scoren. Zelf zou ik de AT er uit gooien want PCL, en dan de Nomos omruilen.
Jouw polsmaat indachtig zou ik voor de vorige generatie OP 34 gaan in olijfgroen. Toen maakten ze nog kleuren die niet door een vierjarige gebruikt worden.
Ik moet zeggen dat Rolex het weer slim heeft gedaan hoor, mooie sprekende kleuren met simpel maar weer onovertroffen design. Je weet nu al dat over 30 jaar dit als klassiekers aangemerkt worden.
Om eerlijk te zijn is dit voor mij juist zoveel mooier dan die weeïge kleuren die ze een paar jaar geleden hadden.
Vind ik persoonlijk ook. Je moet het wel eerst zelf zien, denk ik. Ik ben nu enthousiaster dan voordat ik ze zag. Gek genoeg heeft de rode mijn voorkeur, in het echt is die heerlijk. Groen is dan maar relatief gewoontjes.
Enige probleem dat ik heb is dat ik een hartstochtelijk hekel heb aan elke kleur rood
Heeft niets met dit horloge te maken, sterker nog, ik denk dat de uitgesproken rode kleur een heleboel mensen juist aanspreekt…