Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Zou je eens moeten doen.:rofl:

Beetje het geschreven equivalent van een Blancpain Erotica…

Ik heb liever dat FatC gewoon minder lange stukken zou schrijven, en met name wat meer ontopic.

Oyster Perpetual Gettysburg Edition.

12 likes

Die koekjes bakken we niet.

So sad.

1 like

Lange natuurlijk!!!

1 like

Een beetje een “leftfielder” van mij. Onvergelijkbaar en daardoor een interessante battle :muscle:

Duiker vs. Flieger
  • Tudor Black Bay 58
  • IWC Spitfire

0 stemmers

2 likes

Phoe, dit is een lastige

Ik heb de tudor dus dit antwoord is bevooroordeeld.

Ik heb lang gespeeld met het idee van een IWC flieger. De spitfire heeft een mooie maat, maar de lugs blijven redelijk lang. Geen fan van de combinatie van witte cijfers en markers en dan gekleurde lume op de wijzers en op een paar markers. Wie dat verzonnen heeft, verdient toch een kleine vermaning. Ook jammer dat het datumveld wit is, terwijl ze dat op de gewone Mark serie wel zwart gemaakt hebben.

Het is dus de tudor geworden toen, en ik blijf het de beste keuze vinden.

1 like

Het grappige is dat ik dus juist tof vind dat door de faux patina en rode tekst de plaat net wat interessanter is dan een normale flieger (bijvoorbeeld de Mark XVIII).

Een cleane flieger vind ik ook tof, maar dit heeft ook wat!

1 like

Gelukkig voor IWC. Als iedereen mijn mening deelde, hadden ze er een hoop die ze niet kwijt kregen :sweat_smile:

1 like

Ondanks dat het driehoekje van de IWC glimt als een keutel in de maneschijn, heeft ie mijn stem!

Wat @anon24919669EV zegt, verrassend. Maar ook mijn stem. Als die Lange zonder Grossdatum was, prima. En een paar mm kleiner. Oh, en de Vacheron heeft een strakker uiterlijk, mooie platte bezel… Tja.

Yup. Nipt de Tudor voor mij. De IWC is, nja, de lugs zijn te lang, ik vind het heel erg naar dat ze voor de RAF Pilot watches nu plotseling de wijzerset van de RLM Fliegers gebruiken, waardoor het de naam Spitfire onwaardig is geworden, en tot slot trek ik de mix van fauxtina en wit niet.

Het was vele malen minder nipt geworden als je de Tudor BB58 zwart, de BB 925 zilver of die nieuwe toolwatch had gepakt. Maar de blauwe is ook tof. :+1:

Ook al vlees noch vis, want een uurwerk wat te klein was voor de kast. De laatste goeie IWC pilot was de RAF gemodelleerde Mark XV. Plaatje, was dat.

Volledige balans. Niks meer aan doen.

2 likes

Ik zie je punt van de XV.
Man die blijft ook tof!

Toch neig ik steeds meer naar moderne horloges, ik voel me meer senang die dagelijks zonder zorg te dragen op één of andere manier. Vandaar deze Spitfire in de battle met mijn blauwe BB58 (vandaar dat de blauwe in de battle en niet de zwarte of zilverling)

Pff mooie battle!
Als one piece zou ik de IWC pakken

Ik deel je mening voor een heel groot deel. Uurwerk is zeer mooi. Styling is perfectie voor een flieger. De kast is prima afgewerkt. Maar… hij is te klein.
Ik draag zelf vrijwel dagelijks een 36mm datejust of een 35mm Constellation. Maar toch vond ik de IWC echt te ielig voor het horloge dat het is. Voelde voor mij als een 34mm. Hij is bijv niet te vergelijken met een jaren 90/2000’s explorer1 die op papier dezelfde maat heeft

1 like

Oris propilot blue dial
15774804-is7ek695by4985kaehcmj4sy-Large

Christopher ward C8.

Kleine toevoeging. Uurwerk is hetzelfde, de Cw kost 600 nieuw. En de Oris kost rond de 900 2dehands.

Fight

• Oris Propilot
  • Christopher ward C8

0 stemmers

2 likes

Daar heb je een punt. Alhoewel de RAF fliegers klein waren zou een 38 of 39mm versie net beter bij deze tijd passen.

Nu zijn er hier mensen die mij constant een soort van centen-tellend calvinisme aanwrijven, dus ik zou die lieden graag het volgende aandachtig willen laten lezen:

De CW is een beetje ham-fisted. De driehoek is te groot, de secondewijzer is wat lomp en de bezel is een soort van breed, misschien zijn zelfs de wijzers wat dikkig. Ergens klopt het gewoon net niet. In tegenstelling tot andere CW ontwerpen.

De Oris is een prachtige vingeroefening in proportie, kleur en helderheid. De fonts zijn beter, de bezel is fantastisch, de wijzers zijn geen cliché… Hulde.

Ik geef liever 1500 ballen aan die Oris uit dan 600 aan die CW, want het ontwerp is het waard. Eén ding: Ik zou liever de 41mm date versie hebben dan de 45mm day-date. Die is gewoon te groot.

5 likes

De Mark XV is 38mm, XVI 39mm :innocent:

2 likes

Dank je! Dan snap ik het commentaar van @rorymoer niet echt, want da’s toch exact wat je wilt? Ik dacht dat ik ergens gemist had dat ie 36mm was. :slight_smile: