Mooiste Bauhaus design dress watch?
- Nomos Metro
- Junghan Max Bill
0 stemmers
Ik kan echt niks met die smalle lugs van al die Nomos horloges. Op bovenstaand ‘dress’ achtig horloge wel crownguards van heb ik jou daar maar kastpoten zo dun als papier…
Daarnaast zit er veel ruimte tussen de crownguards en de kroon zelf. Zo groot dat je er een bierflesje mee open kunt maken.
Mijns inziens behoorlijk wat design fails van Nomos…
je bent het icoontje nog vergeten.
Nee hoor. Gewoon op een respectvolle manier mijn mening over het design van bovenstaand horloge.
Nou, zo vaak heb ik geen anderhalve mm plaat-papier mogen zien, eerlijk gezegd. Het neigt eerder naar karton.
Dat doe ik dan ook regelmatig. Dat kun je aan de bezel ook wel zien. Kom op jongen, het is een 200m WR toolwatch in bauhaus-stijl. die moet je ook “hebruuk’n met je donder”.
Ik proef hieruit dat je de geschiedenislessen niet waardeert?
Eindelijk heb ik een nieuwe badge of honour gevonden! Het duurde even voordat iemand zeikeriger uit de hoek kwam dan Jasper L. Ik ben blij.
Klik op m’n profiel om er van te genieten!
Wa bendegij toch ook een lekkere sneubeuker van me. Ik hou er wel van.
I mean that in the best of ways. Nooit veranderen, want HF zonder dit is net een soort Daily Show zonder Trump.
Ik moest daar nog even over nadenken. Er is bitter weinig informatie over de geschiedenis van de crownguard te vinden op internet. Het is net alsof niemand het echt een significante ontwikkeling heeft gevonden. Toch zie je ze overal.
Leuk om te zien hoe dat op Vintage Rolex ook niet helemaal goed gaat:
Om nog maar te zwijgen van moderne Rolex, waar ze bij vlagen zo laag zitten dat ze ze net zo goed weg hadden kunnen laten:
Je zou kunnen zeggen dat het Panerai was die in 1956 de eerste horloges met een crown guard maakte voor het Egyptische leger. Maar die crown-guard was niet in de kast geïntegreerd. Mogen we dit bijvoorbeeld al een crown guard noemen?
Het is tenslotte een beschermende ring die om de kroon heen valt, die ook nog dubbele dienst doet om de ketting aan te bevestigen.
Het zou goed zo kunnen zijn dat Rolex de eerste moderne crown guard uit heeft gevonden op referentie 5512, uit 1959. Jammer, want de referentie 6538 was mooier:
Wanneer brengen ze bij Rolex weer eens een Skin-diver achtige duiker uit met bol glas, zonder kroon-beschermer, no date, met alu bezel en slanke lugs? Dat zou de shit zijn. Echt.
Helemaal mee eens!
Nooit.
Voor zoiets kom je eerder bij Tudor uit denk ik.
De BB58 is inderdaad een fantastisch horloge. Inclusief GMT versie. En helemaal die zilveren van @HorlogeHalle. Wow. Zo cool.
Tudor maakt m.i. sowieso ook fraaie horloges. Is daarnaast ook zowaar te verkrijgen voor de adviesprijzen.
Meer on topic, niet direct dezelfde horloges maar wel duidelijke overeenkomsten;
0 stemmers
Ik vind die dunnetjes wel erg dun, maar die fatass Rolexlugs vind ik al helemaal niks. Toch maar voor die te dunne gekozen van Nomos.
Heel mooi op die crownguard na dan
Overigens vind ik de club california dial ook heel leuk. Helaas minder Bauhaus stijl.
De early birds beagle crownguard is natuurlijk ook niet de mooiste.
En er zijn mooie crownguards voor een vintage supperdersup.
Ik vind dat Nomos dat juist goed heeft gedaan. Ze hebben ook niet de ambitie gehad om een duikhorloge te bouwen, ze wilden een Bauhaus kast zoals die van de Tangente een sportief tintje geven. Dat ik het horloge gebruik alsof het een duiker / toolwatch is ligt eerder aan mij dan aan Nomos’ bedoelingen, denk ik.
Doen ze goed hoor, twee lijntjes tekst, rankere lugs, alu bezel, no date… Topding, echt heel mooi. Helaas nog wel mercedes wijzers en crown guards. Het is geen 6204 uit 1953. Die zijn helaas onbetaalbaar.
Maar goed. Iets met smaak en twisten.