Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

O dat wist ik niet! Zit IWC aan de verkeerde kant van de geschiedenis?

1 like

Als je die plaat voor kop nou in je Pax kast schroeft kan er alle whiskey van de wereld in zonder dat hij doorbuigt. Je snapt nog steeds niet waarom iedereen over je heenvalt he?

Iedereen valt over je ongepaste en hautaine opmerking mbt de eigenaar van de Sinn ‘Of zat een fatsoenlijke IWC flieger er niet in?’ Dat is buiten alle fatsoensnormen die algemeen gelden, niet alleen op dit forum.

Maar aangezien je het vermogen tot zelfreflectie hebt van een uitgerekte dropveter zal het wel op één van je standaard tactieken uitdraaien:

• janken dat het RLC-bashen weer begonnen is
  • totaal niet reageren zoals vaak wanneer je weer eens een aantoonbaar lulverhaal hebt verkondigd en iemand dat weerlegt
  • verontschuldigen dat je het allemaal niet zo scherp bedoelde en je het onbegrepen jongetje van de klas bent

Triest dat het voor de zoveelste keer gebeurt na alle reacties, waarschuwingen, bans en loze beloftes dat je je eindelijk als een volwassen vent gaat gedragen.

24 likes

Was een reactie op :face_vomiting: op een horloge van een ander lid toevallig een Patek. Volgens mij was het onderling al uitgepraat en is er genoeg over gezegd

Ja, en?

Dat is het nadeel van openbaar iets posten, wil je privé wat bespreken dan is er een meer dan prima PM-systeem.

Er is al zoveel gezegd en beloofd over dit gedrag maar het daalt niet echt in.

Laten we maar weer over gaan over de orde van de dag.

• Citizen NY0040 Promaster
  • Hamilton Khaki Field Mechanical
  • Casio G-Shock GA2100

0 stemmers

2 likes

Lekker triootje :grimacing:

1 like

citizen by far!

2 likes

Hamilton! Met die om waan je jezelf aan de kust van Normandië of in de jungle van Vietnam. Veel meer fieldwatch wordt het wat mij betreft niet.

3 likes

Hier mis ik toch de knop “geen van allen” :grimacing:
Echt 3x totaal niet mijn smaak :grin::grin:

4 likes

Wel een goed punt. Deze 43 mm petit prince vind ik veruit de minste iwc flieger.

Die subdials liggen veel te veel naar binnen. Dat
Krijg je met een 7750 valjoux.

Oh. Dat heeft de sinn natuurlijk ook, maar waarschijnlijk ook een kleiner kast!

Imho.

Lees je mee @rlc?

2 likes

Niet voor het een of ander, maar je biedt
de laatste tijd wel vaak je excuses aan :see_no_evil:

3 likes

Ik kreeg een notificatie

13 likes

Nice! Is dit de nieuwe Big Pilot 43?

Klopt.

Gaaf hoor. Heb je ook foto’s van het inhouse uurwerk?

Iedereen mag overal op afgeven zolang ze de waarheid geen geweld aandoen. :+1:

Als je er een IWC vlieger bij pakt die rechtstreeks door het Reichsluftfahrtsministerium ontworpen is om een Sinn af te zeiken die wel een eigen smoel heeft, heb je in mijn ogen geen punt.

De 356 Chronograaf heeft een acrylglaasje, en Sinn heeft de gore moed om 500 Euro voor een bol saffiertje te vragen. Da’s totaal van god los. Daar geef ik dan wel graag op af. :+1:

De goede man mag een Patek :face_vomiting: vinden. En jij die Sinn 356 ook. Da’s allemaal prima. :hugs:

38,5mm breed bij een hoogte van 15,5mm. Want ja, dikte krijg je ook met die valjoux. Ik loer nog steeds een klein beetje naar de roze guilloche.

Ik vind het erg moeilijk om tussen die Citizen en Hammie te kiezen. Dat zijn allebei toffe horloges. Dus mis ik de optie “Doe mij 1 en 2 maar, alsjeblieft”. :+1:

1 like

Het korte antwoord is nee, niet echt. Het lange antwoord is dit:

De Big Pilot en de Pilot Chronografen zijn gebaseerd op een RLM ontwerp voor Fliegers voor de Duitse Luftwaffe. Oorspronkelijk 55mm in doorsnee, dus ze zijn wel kleiner geworden door de jaren heen. IWC, Lange, Wempe, Stowa en Laco leverden de originele horloges aan het RLM.

IWC leverde echter ook MoD-horloges aan de Royal Air Force. Dat zijn later de Mark XVIII (We zijn toch bij de 18?) en de Spitfire vliegertjes geworden. Dat ontwerp is dus ook niet van IWC, maar van het Britse MoD, net als de Dirty Dozen.

IWC heeft ook één van de Dirty Dozen referenties geleverd aan de Britse Landmacht.

Ze leverden dus aan iedereen die om een MilSpec horloge vroeg.

11 likes

Daar zit een beste kroon op!!! ‘Graaft’ ie niet in je pols???

Nope

Een BP met een kijkglaasje, er zijn geen zekerheden meer he?

En als toemaatje mechaniek vd “glidelock”sluiting

16 likes

Erg fraai hoor. Wauw! :heart_eyes::+1: