Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Nu ik er over nadenk klopt dit over de Nato’s volgens mij niet haha. Die kwamen dacht ik pas later rond de jaren 70 oid. Wel een antwoord waarom ze die niet gebruikten :sweat_smile:

Verder moet een echte expert het overnemen haha!

2 likes

Zoekt en gij zult vinden.

Blijkbaar omwille van duurzaamheid / slijtvastheid van de lus, om de flap in de keeper te houden en om het gewicht te verdelen. Ze doen op die link alsof het RLM overal aan gedacht heeft. :slight_smile:

Ik wist dit niet tot voor 30 seconden geleden.

Nee dus. Dank je wel voor je vertrouwen, het was misplaatst. :slight_smile: Het was wel geinig om op te zoeken. :+1:

Zeg je nou eens iets waar ik het mee eens ben? Wow.

Gelukkig niet te veel waar ik het mee eens ben. :slight_smile: :rofl:

Ik heb de rivets er juist even afgehaald ten faveure van iets discreters. Ik zit tenslotte niet in de cockpit van een Stuka te schudden, nietwaar?

1. Het jaar dat de G10 strap z’n intrede deed.

Grappig genoeg hadden ze canvas of nylon kunnen gebruiken toen ze in 1941 het RLM ontwerp maakten, want nylon is in 1934 uitgevonden. Tot zo ver wat ik wist. Maar dan dit:

Canvas is in India uitgevonden rond 1500 BCE, en de naam stamt van het feit dat het in het Europa rond de late middeleeuwen van de hennepplant werd gemaakt. Dat wist ik dan ook weer niet, blijkbaar is Cannabis Grieks voor “deze shizzle is van hennep”.

Da’s toch wat?

8 likes

Ik heb niet lang terug deze aangeschaft:

Mocht je nog willen weten waar die lange lus voor is, dit heb ik toevallig in een ander topic achterhaald.
Kort antwoord: WOII piloten droegen de horloges over hun jack. Met deze bandjes kun je gesp open laten en is de lus lang genoeg om het horloge over een jack te kunnen dragen. Test met m’n eigen bandje:

16 likes

Ah ja, dat dus :+1:

:joy: :ok_hand:

1 like

:joy: ff googlen dan maar, en inmiddels alweer ingehaald door de reacties :+1:t3:

1 like

Heerlijk topic dit. Je leert wat bij, je ziet mooie keuzes/horloges passeren en uiteraard het onderhoudende gekissebis over subjectieve oordelen :ok_hand:t5:

Bruin dus, wat ik al van plan was.

En misschien es rubber. N kleurtje. Rood dan?

N pilot op rubber… we gaan t nog allemaal meemaken

1 like

Heel gaaf. Toch leuk om zo’n band in de verzameling te hebben voor je flieger. Ik ga ook eens kijken.

1 like

Dit begrijp ik nooit. Te gevoelig voor merknaampjes?

11 likes

Gaaf zo hoor.

Vraagje. Waarvoor dient die schroefkroon op 11?

1 like

Voor mij ook onbegrijpelijk. Merk met historie, alles ‘in house’, uniek/ontzettend accuraat uurwerk, relatief veel handwerk

Wat mij betreft weinig geld voor een Seiko

5 likes

Dat is de datum pusher. Werkt heel fijn en ook weer een visuele toevoeging.

2 likes

Uurwerk is een 7753 afgeleide; en bij al die uurwerken zit op die plek de knop om de datum te verstellen :innocent:

2 likes

Grand Seiko is Patek Philippe quality for Rolex money. Afwerking is ongekend goed, maar het mist voor mij het sex appeal. Hetzelfde met een Lexus. Zal ongetwijfeld een hele goede auto zijn, maar de aantrekkingskracht is er niet…
Hetzelfde geldt voor de Marine Master 300 heb er twee gehad de Sbdx001 en de SLA021J. Waanzinnige horloges maar uiteindelijk kwam er toch weer iets meer spannends uit Zwitserland voor terug…

Grappig zag het gisteren ook en wilde er op reageren… Maar niet gedaan. Heeft geen effect.

Maar is het niet zo dat Rolex zeer duur is voor de kwaliteit die ze leveren? Het is puur dat ze waardevast zijn en die ‘Historie/naam’ hebben…

Maar vergeleken met Grand Seiko blijven ze ver achter en als ik kijk naar een Monta bijvoorbeeld zit die op dezelfde kwaliteit qua afwerking. Ja er zit een Sellita uurwerk in en geen in-house… That’s it. Wel vele malen goedkoper! En niet zo gewild door dieven :stuck_out_tongue_winking_eye:. Wel makkelijk en goedkoper in service en ook een ‘work horse’ :rofl:

3 likes

:man_shrugging:
Ik ben i.i.g. zeer content met m’n Snowflake

4 likes

Dit snap ik dan weer niet. Die 2 Rolexen en 2 Tudors lijken op wat kleine verschillen zoveel op elkaar. Leven en laten leven, maar spannend is het niet te noemen

2 likes

Precies maar voor mij was een Tudor Black Bay GMT spannender dan een Marine Master 300 SLA021J. Dat kan en dat mag toch?

Iedereen mag hier toch gewoon zijn mening hebben? Ik vind Grand Seiko prachtig en ze doen mooie dingen maar voor mij is het hem gewoon niet. Dat kan en dat mag toch? Zijn wel meer mensen hier op het forum die die mening delen…

2 likes

Ja en nee. Want ik vind Rolex gewoon perfectie. Elk horloge is evolutie en geen revolutie en daardoor is alles tot in de perfectie door ontwikkeld. Mijns inziens kloppen de horloges gewoon. Bij een Omega Seamaster Professional 300m kan ik zo 5 dingen opnoemen qua ontwerp of uitvoering die ik anders had gewild of waar aan ik mij stoor. Dat heb ik bij Rolex niet. De horloges kloppen gewoon…

Maar ‘te duur voor een Seiko’ getuigt nu niet bepaald van een doordachte mening. Wel van stupide merkgevoeligheid.

5 likes