Vind de chamfered edges van de lugs in combinatie met het gebolde saffier glas en de no crownguard case ook echt top. Hele mooie vintage uitstraling. De kast heeft aan de achterzijde weg gepolijste hoeken tov de reguliere Black Bay waardoor de GMT minder dik draagt een oogt. De wijzerplaat ligt (waarschijnlijk vanwege het dikkere GMT uurwerk) minder diep in de kast tov de normale Black Bay. Kortom een top horloge.
Ah oke, ik heb er vrijblijvend eentje besteld bij een AD waar ik hem het liefste zou kopen. Hele aardige mensen, klein familiebedrijf en dealer van o.a. Seiko, Grand Seiko, Omega, Breitling en natuurlijk Tudor. Die gun ik het en wacht graag even.
Bij een 5 digit sub zitten er 5 op. Die band heeft ook geen halve links maar daarmee lukt het wel om m goed passend te krijgen. Dat lukt met mijn polsen bij de BB58 niet en afgaande op de verhalen op the interwebs ben ik niet de enige.
Ja weet ik. Maar die band is hetzelfde als op de BB58 toch? Je trok de vergelijking met een Oysterband. Mijn ervaring met de band van Tudor is dat ik deze, in tegenstelling tot de Oysterbanden van Rolex niet goed passend krijg.
Denk dat dat per pols verschillend is, maar de Rolex Oyster band is natuurlijk wel superieur. Denk sowieso dat de Rolex Oyster band en sluiting het beste is dat de hele industrie te bieden heeft. Maar de Tudor band en sluiting is zeker niet slecht.
Ja dat denk ik ook. Er zullen genoeg mensen zijn die hier geen last van hebben.
En de Oysterband is zeker superieur. Als Tudor hun T-lock zoals op het bronzen model over de hele line-up implementeren dan komt die band wel in de buurt. Als ze dan doen dan ga ik die clasp los aanschaffen
Maar ik vraag mij af of Tudor dit gaat doen. Denk dat ze het alleen voor speciale gelimiteerde / boutique only modellen doen…
Maar het zou wel een heerlijke line up zijn. De Black Bay en BB58 serie met T-lock systeem en de Pelagos met die unieke spring loaded adjustable clasp…
Laten we niet gelijk overdrijven. Glidelock werkt heel fijn (heb er zelfs een op mijn 16600 gezet. Hoe durf ik…). Maar het zijn beste lompe sluitingen. Dat doet een IWC bijvoorbeeld echt een stuk netter. Zo’n ingenieur band en sluiting zijn technisch wel even van een ander niveau dan De Oyster met glidelock.
Micro afstelling in een kleinere sluiting. Slimme en technisch mooie oplossingen voor het wisselen van banden en verwijderen van schakels. Daar is voor Rolex echt nog een wereld te winnen.
Draagt gewoon even dik als dat hij is maar oogt inderdaad dunner.
Wat ik het meest storend vind aan de GMT sluiting is dat de eerste link vanaf de sluiting aan de 6 uur kant maar een zeer beperkte hoek kan maken ten opzichte van de sluiting. Hierdoor vind ik dat het geheel aan de onderzijde van de pols niet altijd lekker aansluit en erg breed wordt zodra de band op maximale adjustment staat.
Foto is van de maximale hoek die gemaakt kan worden. De link kan niet verder omhoog.