Of überhaupt in real life gezien @rlc?
Denk het niet hoezo? Zoals je weet vind ik vintage prachtig, maar is het (nog) niet voor mij weggelegd…
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt t.o.v. van je eigen moderne Speedmaster. Eerlijk gezegd denk ik dat je versteld zal staan.
Waarschijnlijk schitterend, maar trekt het vintage mij minder vanwege niet mijn eigen verhaal/legacy en krassen van iemand anders…
Theorieën kunnen we allemaal bekokstoven, maar ga het eens doen. Het mooie is dat iedereen en z’n moeder een Speedmaster heeft, dus het moet niet lastig zijn om een forumlid te vinden met een exemplaar.
Erg fraai, but not for me (helaas)…
Mooi!
Een moderne Speedmaster is een prima horloge. Een mooie vintage Speedmaster is een cool horloge. Dat is heel wat anders.
Ok. Maar die allernieuwste klopt tocht echt wel. Heb er meerdere gehad en vast gehad. De nieuwe die is weer cool
Ik ben het met @RLC eens in deze. Ik vind die vintage horloges altijd heel cool om te zien maar zou er zelf niet zo snel een kopen, of het moet echt nos zijn. Ik hou gewoon van nieuw… zelf gebruiksporen erop maken, mijn eigen geschiedenis met het horloge opbouwen. Ik raak er dan ook aan gehecht en verkoop niet snel iets. Denk dat het gewoon voor iedereen anders is. Dat is juist het mooie aan alle collecties. Iedereen bouwt het op zijn eigen manier op.
Denk dat ik ook. Daarom vind ik het gek en bijzonder dat je een mindere liefhebber zou zijn als je de moderne versie van een horloge koopt ipv de vintage versie…
Niet uit zijn verband gaan trekken he? Ik zei iets anders. Ik zou jaloers zijn als jij allemaal de vintage versies zou hebben. En dat ‘liefhebber’ kun je hierboven nog een keer rustig nalezen.
Straks gaat het nog een eigen leven leiden
Helemaal mee eens. Ik zou best wel een mooi vintage horloge willen, maar ik krijg nooit echt het gevoel erbij om er ook daadwerkelijk één te kopen. Op de één of andere manier voelt een nieuw exemplaar prettiger voor mij.
Ik heb met beide iets. Nieuw hedendaagse en vintage.(Mits in goede staat)
Plexiglas versus saffier heeft in 9 van de 10
keer een warmere uitstraling. Daarnaast lijkt het wel eens of ze vroeger er meer moeit voor deden om iets bijzonders te maken. Kijk eens naar een wijzerplaat kleur. Champagne vs witterdanwit.
Voorbeeldje: battle;
Daytona 6263 1978
Daytona 116500ln 2016/17
- Vintage 6263
- Modern 116500
0 stemmers
Gaat lekker zo
Beetje appels met peren vergelijken. Natuurlijk is de vintage mooier, maar in mijn geval zou de moderne Daytona meer tot z’n recht komen. Hetzelfde geldt voor een willekeurige vintage Ferrari. Bloed en bloed mooi. Maar voor mijn levenstijl en wensen zou ik meer aan een 488 pista of F8 tributo hebben dan een schitterend vintage exemplaar.
Jij bent volgens mij juist uiterst voorzichtig met je horloges. Ideaal voor vintage.
Maar als je niet van krasjes houdt, dan gaat vintage aan je voorbij.
Ik schoot in de lach. Dank hiervoor!
Hij is super vet. Go for it!! Inderdaad wel met metalen band
Ik zit te wachten op de reels en filmpjes op instagram van deze levensstijl!
Ik denk niet dat dit de juiste uitdrukking is voor het gegeven vergelijk. Het zijn beide een rolex en daytona.
Peren en appels zijn echt anders.