Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Maar ik wil het wel snappen. M.a.w. leg eens uit hoe je kunt bepalen of iemand een echte liefhebber is? Want je zegt eigenlijk dat Ralph geen echte liefhebber is, omdat hij geen vintage horloges heeft of in ieder geval vintage versies van zijn horloges.

Excuses voor de edits, ik denk een beetje traag vanavond. Bijna weekend. :beers:

4 likes

Tja… :top:

Dat zeg ik niet.

Lees het nog eens. Ik zeg dat dat voor mij voelt als een net niet liefhebber.

Kopen en niet voor de mooiste versie gaan. Dat kan iedereen die dat wil morgen.
Dat is imho minder passie.

2 likes

Dank voor je uitleg, ik begrijp je punt.

1 like

Is de mooiste versie niet subjectief? Ik wilde perse juist een moderne Submariner omdat ik die vintage sluitingen van een nog matigere kwaliteit vind dat een Seiko 5. Voor mij is de moderne Oyster clasp met glidelock een absolute winnaar. Daarnaast vind ik persoonlijk ook een ceramische bezel mooier en meer wrist presence hebben.

4 likes

Laten we eerlijk zijn, vintage trek jij niet, want gebruikssporen. Dat is niet voor jou weggelegd ben ik bang.

2 likes

Nee. Dat denken we altijd. Maar de mooiste is altijd objectief in het gemiddelde. Daarom vinden we collectief ook een 911 mooier dan de cayman.

Dat ook inderdaad. Zit niet te wachten op horloges die door iemand anders afgeragd zijn. Heb liever alles vers van de AD. En als ik dan een kras maak is dat balen, maar is dat wel mijn eigen kras en mijn eigen verhaal.

2 likes

Dat hoeft voor @rlc ook niet. Maar hij heeft wel heel voor de hand liggende moderne keuzes.

Zeker, er zit niets bij dat verrassend is of iets dat geen veilige keuze is. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen toffe horloges zijn! :wink:

1 like

:top: maar er zijn mooiere moderne versies van zijn moderne keuze.

En ik adviseer @RLC dan ook om daar nog eens kritisch naar te kijken :wink:

Voor mij zijn het absolute grails waar ik in een paar jaar tijd naar toe heb gewerkt. Begonnen met een hoop Watch2day meuk en uiteindelijk veelal Seiko en entry level Swiss zoals Tissot naar steeds meer high end om uiteindelijk bij mijn huidige collectie aan te komen. Het is niet zo dat ik mijn spaarrekening heb geplunderd en naar een juwelier ben gegaan en daar in een keer alle horloges heb gekocht. Ik heb wel een pad bewandeld en bewandel dat nog steeds want dit is nog lang niet het eindstation qua collectie…

3 likes

Ouch! :facepunch:

Maar ik begrijp je verhaal. Wat @Brick eigenlijk probeert te zeggen is dat we met smart wachten op een verrassing in jouw toekomstige collectie. :+1: :wink:

Misschien wel iets met een aantal complicaties. :sunglasses:

1 like

Maar mijn versies had ik al voordat de nieuwere versies uit kwamen. Persoonlijk vind ik mijn versies mooier dan de nieuwste versies. Waarom zou ik dan upgraden? Omdat men collectief de nieuwere versies mooier vindt en ik dat dus ook zou moeten vinden?

Even een voorbeeldje. Ik vind de nieuwe Speedmaster band te dressy en minder toolwatch. Minder het gevoel waarvoor die gemaakt/bedoeld is en minder dicht bij NASA en ruimtevaart staan. Daarnaast vind ik de dot over 90 een beetje gimmicky bij de nieuwe Speedmaster. Had van mij niet gehoeven. Beetje en popiejopie keuze van Omega vind ik het.

1 like

Je hoeft voor mij helemaal niks hoor. Ik adviseer alleen :smiley:

We vallen in herhaling. ik vind ze mooier.

Je zou bijna denken dat Omega naar hun klanten luistert! :wink: Wat was dat ene merk nou ook alweer dat geen ene moer geeft om hun klanten? :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Panerai?

1 like

Ja dat is ergens wel tof. Maar de specifieke vintage dot over 90 modellen waren ubercool en nu komt en moderne versie waarbij ze dat ook doen omdat het ook supercool zou moeten zijn. Dat vind ik jammer en had van mij niet gehoeven…

Haha spuit elf! :potable_water:

1 like

Heb je weleens een 90’s tritium Speedy gepast?

1 like