Omega Speedmaster Professional Moonwatch without a doubt!!!
Bij de nieuwe generatie zou ik voor de sapphire sandwich gaan. Horloge heeft toch helemaal niks meer met NASA te maken. Bij de vorige generatie die ik heb Hesalite all the way. ‘Flight qualified by NASA for all manned space missions - first watch worn on the moon’.
Had de vorige generatie dat dan wel?
Die was toch ook allang verwijderd van het origineel?
Dat gezever over de maanreis. Het is gewoon een prachtig, tijdloos ontwerp. En eigenlijk een race timer.
Ben het met je eens hoor. Leuk dat ze m ooit hebben gebruikt voor de maanreis. Maar die marketingBS geloven we nu wel.
Overigens vind ik de nieuwe generatie op saffier idd net iets mooier.
De vorige versie was gewoon niet goed. Vlakke plaat en lelijke band. Dat weerhield mij er altijd van om er 1 te kopen.
Ik sluit niet uit dat de nieuwe er een keertje komt. Saffier.
Ja. Doet het voor mij ook niet.
Mwah. Zoals ik hierboven al zei. Zie liever de nieuwe generatie.
Verkeerde versie van de Submariner No Date, verkeerde versie van de Speedmaster. Toevallig ook nog de verkeerde versie van de Explorer II?
Gewoon de verkeerde versie van de Explorer.
Neem het niet zo persoonlijk op. Maar inderdaad. Zowel de nieuwe Submariner als Speedmaster zijn een flinke verbetering ten opzichte van de vorige generatie. Zeker in het geval van de sub vind ik de vorige generatie waarschijnlijk de minst mooie die er überhaupt is. Als jij het wel prachtig vindt. Good for you. Je hebt er eentje voor een goede prijs kunnen bemachtigen dus koesteren.
Is puur toeval.
Ik kan er niks aan doen dat die merken net nieuwe modellen uitbrengen en ze goed naar hun klanten geluisterd hebben.
En tja die ex2. Die wordt pas weer echt gaaf als die naar 40 mm gaat.
Ik vind ze wel echt mooi en mooier dan de vorige generatie alleen 2 mm te groot
Koop dan de 1655.
Edit. Wat @ravvie zegt onderschrijf ik volledig.
Stel… ik zeg stel.
Als je nou al die winnaars van jou, gmt, bb58 speedy, supperdersup en de ex in de vintage versies had… poh… dan was ik echt oprecht jaloers geweest. Nu heb je een stel winnaars die iedereen die het wil morgen kan kopen. Dat voelt voor mij IMHO het net niet als liefhebber.
Soit tudor gmt was er toen nog niet, maar je begrijpt mijn idee zonder uitleg.
Ja, ja, en ja.
Een Submariner ‘No Date’, wat is dat trouwens? Nieuw in het gamma?
Die is wel erg bijdehand. De Pepsi, Hulk, polar, Starbucks, Batman en girl etc. zitten ook niet in het gamma.
De no date valt in hetzelfde ‘verzonnen’ rijtje.
Ben je geen liefhebber als je moderne versies koopt van horloges die je oprecht mooi vindt? Dat vind ik een interessante. Leg uit…
Die snap ik ook even niet.
Een man zoals jij die zich helemaal inleest in de geschiedenis van de horloges die die koopt weet toch dat er altijd mooiere versies zijn van het 1 of ander met een bepaalde reden. Daarom is vintage ook zo gewild.
We hebben net gezegd dat de moderne versies niet altijd het mooiste zijn. Toeval of niet, IMHO heb jij niet de mooiste versies van de geëvolueerde winnaars.
Als the not so average collectioneur heb je wel de average horloges die je morgen kan kopen.
En ja daar druipt de passie dan minder van af. Snap je?
Edit. Wat dus niet wil zeggen dat jij geen liefhebber bent. Maar ik zit zo niet in elkaar.
Vandaag wezen passen.
Heeft mijn keuze bevestigd.
Wat een ontzettend gaaf horloge.
En zeker voor die prijs!!
Ik zou wel voor de metalen band gaan.
Dat hoeft ook niet.