Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Het is zondagmiddag… Mooie tijd om weer de mening van het HF te checken. Ik loop nog steeds met het idee een andere daily aan te schaffen. Een tegenhanger tegen de GS, subtiel, robuust, duiker, niet te groot en universeel genoeg om overal in te “blenden”.
Zelf neig ik serieus naar een SPB143 maar ook een kleine Seamaster blijft interessant. Wat vinden jullie? Het zal dan een “two watch” collectie zijn. (nou ja… er is ook nog een Garmin Instinct Solar)

• Seiko SPB143J1 (nieuw)
  • Omega Seamaster 36mm Quartz (gebruikt)
  • Iets anders namelijk…

0 stemmers

2 likes

De spb143 is een fantastisch horloge! Als je dat ding om je pols hebt, heb je het gevoel een veel luxer horloge om te hebben. Die sunburst grijze wijzerplaat is prachtig!! Dikke aanrader.

3 likes

Als je een Omega om hebt heb je een luxer horloge ipv alleen het gevoel!

2 likes

En ben je ook 2 tot 3 keer zoveel geld kwijt. En dat dus voor hetzelfde gevoel :wink:

Nadeel van die Seiko is wel de dikte. Vond dat tegenvallen in het echt. Die Omega weet ik niet.

36mm voor een duiker is wel echt klein en je voelt en ziet ook wel dat het een ouder horloge is. Ik zou zelf voor iets dan gaan dan beide. :innocent:

Ik blijf het toch zeggen… Monta!

Seamaster is een erg gaaf horloge maar niet deze… 36mm is te klein voor een duiker en quartz, niet gelijk een dooddoener maar wel in deze klasse.

1 like

De battle ging tussen een nieuwe Seiko of een tweedehands Omega. Qua geld maakt dat dus niet meer uit. Ik zou altijd voor de Omega gaan

1 like

Check! Ik wist niet dat die omega’s tweedehands qua prijs gelijk waren aan de seiko. Dan nog zou ik voor de seiko kiezen……. Maar dat ben ik. Lekker al die smaken :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Ik heb even wat hulp nodig bij het kiezen van de volgende NA. Benodigde info is dat ik studeer en beide horloges niet als dresser (zijn ze ook niet) zal dragen. Het gaat dus om een grapje voor erbij!

of

• Inhouse Nomos
  • Selita Tudor
  • Een student hoort een casio te dragen: koop meer bier!

0 stemmers

1 like

De Omega valt ook gebruikt wel hoger uit dan de Seiko… Maar nog wel binnen een acceptabele marge.

1 like

Niets mis mee. Lekker uit het blauwe gedeelte halen hier. Komt regelmatig iets voorbij.

3 likes

Ik vind die Seamaster een geweldig mooi horloge maar die band trek ik echt niet. Dan maar een Seiko…

@Number4
:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Dat zou een mooie optie zijn die SPB143 :thinking::sweat_smile:

1 like

13mm dun inclusief gebold saffier, 100m WR, en het is een Steve McQueen horloge voor wie dat interesseert. Sterker nog, het is een MilSpec horloge wat inderdaad aan het leger geleverd werd.

Eensch. Ik word moe van de marketing barrage. Ik had laatst een speciale versie van de speedy in handen. Ding kwam in een koffer van 40 cm breed, in het wit, met daarin een soort plastieken maanlander-onderstel, waar dan dat kussen in geklemd zat, met daarop een limited Speedy, iets met gilt patroontje op een subdial en ergens wat meteoor of zo. Om dat maanlander dingetje heen zat dan weer een hele grote foto van het maanoppervlak.

Horloge was aardig hoor, maar tegen de tijd dat ik die koffer open heb heb ik al gegeten en gedronken.

Dat gezegd hebbende: de witte broad arrow versie met blauwe wijzers. :+1:

Maar, jij plakt toch alles af en poedelt die dingen toch zo dat er geen legacy aan je horloges komt? Of ben je van je geloof af gevallen?

Zo lelijk, plat en zielloos, die nieuwe. De vintage Daytona doet het ook niet helemaal onverdeeld voor me, met drie registers en schroefknoppen. Maar daar staat een prachtige sunburst tegenover, en een skinny alu bezel, bol glaasje… Da’s toch wel smullen hoor. Hands down de vintage hier.

Leuke segway: Yema noemden hun chronograaf uit de sixties, ook een race timer, ook de Daytona.

Ik heb de moderne versie er van.

In de moderne tijd noemen ze hem wijselijk geen Daytona meer, ik denk dat er een invasiemacht van advocaten van Geneve naar Besancon zou afreizen. :slight_smile:

Die Franse Daytona was overigens het go-to horloge van Mario Andretti. Gewoon een coureur. Zoals dat heurt. Geen astronaut.

Ik zou eerst even een inloopkastje bouwen waar nu die Pax staat alvorens een Ferrari te kopen. :rofl:

Daar kom ik hier ook voor.

4 likes

Die Pax kast is onderdeel van een inloop kledingkast of beter gezegd inloop kledingkamer die waarschijnlijk groter is dan de gemiddelde slaapkamer :wink:
Dus de inloop kledingkast is er al. :+1:

1 like

Pardon. Ik bedoelde inbouw. :slight_smile: Uweetwel, netjes op maat met planken die niet doorzakken.

Daar zeg je wel wat. Ik moet mijn inloopkast, die ook vrijwel net zo groot is als een slaapkamer, ook nog eens een keer wat strakker inrichten. Maar ik ambieer ook geen Ferrari voor m’n levensstijltje.

Mooie edit. Stond daar nou niet eerst “jouw slaapkamer”? :rofl: Gelukkig weet je inmiddels beter, want ja, ik ben ook een corporate zakkenvuller.

2 likes

Zullen we weer over horloges praten in plaats van wedstrijdje ver pissen? Weet niet waarom je de noodzaak voelde om om middernacht om een comment van mij van een paar dagen geleden te reageren, maar je zult er vast je redenen voor hebben. :+1:

1 like