Ja die Baltic is bekend en zeker een mooi horloge… Ik ben alleen wel bang dat ik die binnen afzienbare tijd weer zat ben. De SPB143 en Seamaster hebben voor mij een wat hogere tijdloosheid wat ik wel kan waarderen. In die zin dat ik daar minder snel op uitgekeken zal zijn denk ik… Heb niet zoveel behoefte om hem binnen een paar maand weer weg te “moeten” doen. Beetje rust in de tent
Ik hou niet van oranje, dus vandaar. Geel idem dito.
Dat snap ik niet. Één van de redenen dat ik de Seamaster die je laat zien absoluut niet mooi vind is omdat het specifiek jaren 90 ontwerp is. Ik verafschuw de jaren negentig omdat het een verwaterde versie van de jaren 80 is met een flinke dosis “het moet anders maar we weten even niet hoe”. Dat ronde, dat drukke van de Seamaster… Nineties!
De SPB en Baltics zijn heel erg aan de jaren zestig gelieerd. Da’s een stijl die voor mij veel beter werkt, maar ook tijdsgebonden is. Waarbij heel veel jaren zestig ontwerp voor mij veel tijdlozer lijkt te zijn. Iets met strak retro-futurisme.
Het is een smaakzaak, maar tijdloos is de Seamaster Bond absoluut niet. Ik zou zelf de Seamaster 300 willen met Skinny bezel en bol saffier, maar dan zijn we 7000 euro verder.
Kleur is toch een wezenlijk onderdeel van het kiezen voor een horloge. Alles kan mooi zijn en er kunnen dikke specs in zitten maar als de kleur je niet aanstaat koop je het horloge niet.
Inderdaad; Geldt trouwens ook voor de prijs; moet je die ook in overweging nemen? Ik heb voor de Oris gestemd omdat ik die net wat mooier vind en het in-house uurwerk is ook leuk; maar hij is wel twee keer zo duur als de Longines, dus met de prijs in ogenschouw zou ik toch voor de Longines gaan.
De Longines is te lomp, heel zonder voor een elegant merk als Longines. Als ze de kast nou wat verfijnder maakten en de cijfers en wijzers subtieler was het een leuk horloge geweest.
De wijzerplaat van de Omega vind ik veel mooier dan die van de blauwe Zenith. De kast, band en wijzers van de Zenith winnen het wmb dan ruim van de Omega.
De open wijzerplaat versie maakt het voor mij dan nog lastiger om een winnaar aan te wijzen, maar dat zal niet ieders kopje thee zijn.
Volledig eens. De plaat ik vind ik ook lekker clean van de classic. De skeleton moet idd je ding zijn, ik hou er niet van. Bij deze battle draait het m.i. toch om de classic of de skeleton Beiden zijn prachtig en zeker mooier dan de Omega
Hoog Hipperdehop gehalte zo’n skeletonized sport watch. Vind de normale Zenith Defy wel vele malen mooier dan de Globemaster. Ik heb op de blauwe Defy gestemd.