Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

En die heeft ook zoals het hoort een datum en loupe voor de iconische rolex look. Zo’n no date is het net niet.

1 like

• Tudor BB58 Blue
  • Omega Speedmaster Professional Moonwatch
  • Rolex Submariner 114060

0 stemmers

1 like

Het gaat nek aan nek…

1 like

Ik vind de Superocean Heritage net wat meer karakter hebben. Rauw ding!

2 likes

Zou iets meer variatie zijn. En vind die mesh band wel tof. Verder is de Superocean Heritage II ook wel een horloge met een eigen smoel.

1 like

Zeker meer variatie. Ik vind de Tudors leuk, maar die twee lijken qua model wel wat op elkaar.

Welke canvas strap maakt deze Promaster Tough “extra tough :muscle:t2:”?
  • Camel strap?
  • Army green strap?

0 stemmers

Zeker Army Green!

1 like

Army green, omdat ik bang ben van serpentrio.

Maar ik vind ze beide mooi hoor. Army green is stoerder.

3 likes

Mijn recent verkregen Tudor BB58 Bronze of toch de Grand Seiko SBGA441?
P.s., voor de Grand Seiko zou ik naast verkoop van de BB58 Bronze nog wel een bedrag moeten bijleggen

• BB58 Bronze
  • Grand Seiko SBGA441

0 stemmers

2 likes

Reden waarom mijn originele Peter Blake band in de kast ligt en er een mesh op zit (veel minder mooi) Een goede microverstelling zou verplicht moeten zijn op elke stalen band!

1 like

De Peter Blake al 15 jaar in bezit, de Christopher Ward recent. Op dit moment wint de CW het nipt voor mij.

Dat zit m in in de net iets scherpere golfjes op de dial, de keramische insert en de ratchet clasp.

Daarentegen is de PB uiteraard iconisch, maar voor nu telt alleen het optische en praktische

• Christopher Ward
  • Omega Peter Blake

0 stemmers

Peter Blake by a mile

2 likes

Christopher Ward by a mile

3 likes

CW by 3 miles

3 likes

Ralph, ik ben nieuwsgierig naar je overwegingen?

1 like

Mijns inziens is de Omega Seamaster Professional Peter Blake van een hele andere orde van grote. Ik vind mijn Citizen NY0040 Promaster ook een fantastisch horloge maar mijn Submariner of Explorer II heeft toch echt de voorkeur. Geen uitleg voor nodig…

1 like

Ik snap je redenering, daarom vroeg ik uitsluitend een beoordeling op de optische en praktische kant :wink:

Even ter verduidelijking dan:

Ik vind in deze de Omega overigens wel een stuk gaver. Hij is wat rustiger dan de CW. Rode bezel, oranje wijzer, trident wijzer vind ik net wat veel. Ook zou ik hem iets meer gebrushed willen zien

3 likes

Haha ik heb mij in het verleden wel even laten gaan zie ik haha :sweat_smile:
Maar zo erg is het nou ook weer niet. CW maken volgens mij prima horloges. Alleen ik zou er persoonlijk niet zo snel mijn geld aan uitgeven. Vind de Peter Blake ook gewoon veel mooier. Inmiddels ook echt een dijk van een icoon. En je hebt ook nog eens de automatische versie. Echt een topper! :heart_eyes:

1 like