Alleen is de jubilee wel iets beter verstelbaar. Ik heb een gmt oyster gehad en ofwel zat hij te strak ofwel te los. Werd er gek van.
Haha, dat is geen vermijden! Het komt er niet meer van, ome Covid heeft ook zeker een rol gespeeld.
Van het voorjaar maar eens een terrasje pakken met ome Han. In Zwolle of zo.
Lijkt me leuk!
Ik zou graag voor de Manufacture stemmen maar dat is bij jou een A384, ik vind de A386 toch mooier.
Even kijken of iemand wakker was.
Foutje.
Ik heb de keuze al gemaakt maar benieuwd wat jullie kiezen.
- De nieuwe (links)
- De oude (rechts, duh)
0 stemmers
De uurmarkeringen zijn verlegd en ingekort bij de nieuwe. En de wijzers zijn gekortwiekt. De pushers bij de oude zijn mooier, maar bij de nieuwe lijkt de kroon wel prettiger door de grotere diameter (zo komt het me op de foto over).
Maar los van deze details, allebei een beauty!
De oude: Betere plaatsing van de minute track, mooiere lengte van de wijzers, en een zachtere gloed over de wijzerplaat. De kleuren komen mooier uit, het ontwerp oogt rustiger en is in mijn beleving leesbaarder. Oh, en los van de beter in verhouding lijkende pushers vind ik het biesje leuk op de oude.
Die nieuwe heeft wel rankere wijzers, da’s mooi, maar ze lijken geskeletteerd. Da’s weer minder, dus gelijk spel.
De datumpositie blijft op beide horloges een draak.
Voor mij de oude. De nieuwe oogt erg druk door de overvloed aan streepjes. Verder zijn bij de oude de lugs net wat subtieler door de grotere facet.
No brainer. Maar dat kan eigenlijk alleen als je ze beide in je hand hebt gehad.
De nieuwe is veel verfijnder en in veel details veel mooier. Glas, kast, indeling dial etc.
Ben wel benieuwd waarom veel mensen voor de oude kiezen.
Je hebt de referenties omgedraaid m’n beste.
Goede onderbouwing. Maar dit is eigenlijk uitsluitend en face gezien. In je hand en om de pols is het echt de nieuwe die eruit knalt. Met name vanwege de kast en glas.
Ik weet het.
Wat hebben ze die Zenith gruwelijk verpest!
Welke?
De oude.
#vroegerwasallesbeter
Mooi om te zien hoe de meningen verschillen.
De nieuwe vond ik op foto’s al mooier dan de oude en zo naast elkaar is het voor mij echt een no-brainer. Maar zoals met alles, ieder zijn ding