Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Onze meningen glijden weer mooi naar mekaar toe. Ik heb de barokke shizzle het liefst op de achterkant zitten, zodat ik aan de voorkant weet hoe laat het is. :slight_smile:

1 like

Waar vind ik eigenlijk A. Lange & Söhne in Nederland :thinking:

S&C in de PC

1 like

Martens.

1 like

Vrouwe Justitia kan niet kiezen. Willen jullie haar helpen?
Zij vind het lastig om te kiezen tussen twee zeer iconische chronografen.

Zij stelt dat prijs niet mag meespelen en restwaarde ook niet. Wat is nou de mooiere van de twee? De Omega spreekt mij als ‘liefhebber’ meer aan door het handopgewonden uurwerk en open caseback, maar de Daytona is echt magisch en net zo iconisch.

Omega Speedmaster vs Rolex Daytona
  • Omega Speedmaster
  • Rolex Daytona

0 stemmers

2 likes

Ik kies voor de Daytona om z’n band en omdat het zo een gaaf uurwerk heeft. Die omega ook maar de 4130 is een meesterlijk uurwerk. Ik bedoel dus binnen in de opbouw en de volledig geïntegreerde chrono module is te bruut voor woorden.
Ja het is niet makkelijk kiezen, maar voor deze keer spreek ik me eens uit… Dus Ja ik heb het gezegt!!!

1 like

Tussen deze twee? Speedmaster hands down, any day of the week. Design, techniek, geschiedenis. Alles er aan is wat mij betreft beter dan zo’n goude Daytona.

1 like

Tja, ik vind Daytona’s helaas lelijk, dus dat speelde sowieso al niet mee. Het grote voordeel van een Daytona, en da’s natuurlijk ontstaan omdat ze Zenith uurwerken gebruikten, is dat ie dun is. 12,5mm voor een automaat is natuurlijk perfect. Maar de nieuwe Speedy saffier is ook nog maar 13,2mm dik, als ik het wel heb.

Ik heb Speedy gestemd omdat optie 3 ontbrak: Een willekeurige Zenith Chronomaster. :slight_smile: En dan hebben we het over chronografen met 3 registers. Als we het over 2 registers hebben is er maar 1 antwoord, in mijn hoofd.

Het uurwerk van de Daytona is een Rolex doorontwikkeling van Zenith’s spullen. Ik weet niet of ik de Speedy hoger heb zitten dan de Daytona als het om techniek gaat. Kijk, ik vind de kleurstelling en geschroefde pushers van een Daytona echt niet mooi, maar onder de motorkap is het dikke mik.

Hmmm.

4 likes

Fair. :slight_smile:

Is voor mij inderdaad vooral een emotionele afweging denk ik. De handwinder in de speedmaster maakt het een soort van af in zijn imperfectie? Het hoort bij de ziel van dit horloge? Totaal subjectief dus.

En honderd procent met je eens: Die Daytona vind ik ook gewoon lelijk en als ik een Zenith uurwerk wil dan ga ik achter een Zenith aan. XD

De keuze tussen een Speedmaster en een Chronomaster zou voor mij een stuk moeilijker zijn.

2 likes

Wat ik vooral gaaf vind aan de Speedmaster is dat het uurwerk er gewoon super uitziet. Voor mijn gevoel ziet dit er net zo goed uit als chrono’s die velen malen meer kosten. Dat gecombineerd met de geschiedenis maakt dat de Speedmaster het betere liefhebbershorloge is.

Maar de Daytona blijft mijn absolute grail :new_moon_with_face:

10 likes

Absoluut niet. De moonwatch is veel iconischer. Maar dat is ook logisch want wat is “de daytona”? Iemand denkt misschien aan de nieuwe ceramische, een ander aan de paul newman en weer iemand anders aan die met stalen bezel waar er met meest van gemaakt zijn. Er zijn door de jaren heen zoveel verschillende van geweest en allemaal een andere look. Veel grotere verschillen en totaal andere horloges, heel anders dan bij een moonwatch of submariner bijvoorbeeld.

Voor mij trouwens de moonwatch van die beide. Maar liefst wel zonder saffier :innocent:

1 like

Ik heb Speedy gestemd, maar als de keuze tussen een Speedmaster hesalite of El Primero saffier was geweest dan was het niet de Speedy geworden.

1 like

Maar de Daytona blijft mijn absolute grail

Tsja, over smaak kunnen we twisten… :wink:
Maar als dat degene is waar je dat warm-and-fuzzy-feeling van krijgt dan zou ik er voor gaan. :slight_smile:

Een Chronomaster náást een Speedy Pro, dat lijkt mij wel wat! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Been there, done that. Plus nog een Carrera met 1/100 seconde chronograaf in de collectie.

2 likes

:smiley:

Ik kies daytona.
Allemaal leuk de heritage en ja mooi binnenwerk de speedmaster maar deze gouden knaller toch wel iets specialer.
Goede maat, dikte en kastvorm ook.
Ik vind m persoonlijk ook mooier.

Goûts et couleurs…

Eens. Ik zou naar de Chronomaster neigen, want platter. Beide horloges zijn helaas maar 50m WR, dus ik zou heel erg geneigd zijn om die Breitling te nemen. Kekke kleur, nog steeds niet zo dik, mooi bol glas, 40mm diameter… Breitling is de absolute bom op het gebied van de geschiedenis van chronografen, en het ding is 100m WR.

Sterker nog, als het met m’n aandelenpakket gaat lopen zoals ik hoop dat het gaat lopen kon er wel eens zo’n B09 in de toekomst liggen. In het groen. Omdat ik zoiets nog niet heb.

Eensch!

Fixed that for you. :slight_smile:

1 like

Nice twist, er werd toch gesproken over een speedmaster?

Er is maar 1 echte speedmaster en dat is de moonwatch. Bovendien laat hij ook een moonwatch zien.

Voor jou misschien, er zijn er tientallen.

Maar dat was niet zijn poll :slightly_smiling_face: