Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Ja jullie hebben me aan het denken gezet. Ik vind die Tourby nog steeds heel mooi. Maar dat is wel op de foto. Ik loop er altijd bij als een zwerver. Dan slaat zo’n Tourby in principe nergens op. Zo’n Club is veel speelser en past veel beter bij me. Helemaal in combinatie met een geile nato.

Ik ga er maar eens een paar maanden over mediteren.

klikt op bestellen

4 likes

Ik vind de lange mooier en spannender. Maar ik vind een witgouden DD al spannend en eng :sweat_smile:

Persoonlijk vind ik het uurwerk wat Patek heeft gebruik te klein. Derhalve wel een erg dikke rand op de achterzijde.

Maar ik ben ook een merken snob dus begrijp het wel.

Mooie keuze’s

3 likes

Oh ja, als je iets minder

bent, kun je ook voor een eigenlijk interessanter horloge gaan…

8 likes

Daarvoor ben ik inderdaad nog teveel een merkensnob. Misschien dat het over 15 jaar weg is.

3 likes

Te dun. Horloge moet voor mij wel een beetje body hebben…

2 likes

Ik kon niet kiezen. Toffe verzameling!

Het werd een keer tijd dat je die saaie gekkigheid liet gaan. Ik kan nog steeds niet geloven dat je die supercoole Santos hebt verpatst om een DD te kopen.

En van deze lijst: De calatrava natuurlijk.

De Ellipse is voor altijd verneukt omdat Trump 'm draagt, en de Lange Saxonia is ten eerste een Richemont vehikel terwijl de Patek nog independent is, en ten tweede trek ik die kutte barokke fröbeltjes niet op de balansbrug bij Lange. Zolang Lange de graveurs er niet uit kiepert moet ik niks van die uurwerken hebben.

Tenzij ze het kunnen laten, op verzoek. Dan is het cool.

Ulra dun is niet interessant. Dat bewijzen die Citizen 0100 horloges ook steeds maar weer, het is niet aanwezig om de pols en voelt nogal, eh, plat. :slight_smile:

sorry. Smaakzaak, maar geef mij maar iets wat minimaal 8-11mm dik is. Heerlijk.

3 likes

Die Santos is verpatst om een gouden Tank te kopen.

Akkoord.

3 likes
Semi dressers/chrono’s… maar altijd blauw…
  • JLC Master Ultra Thin Moon
  • Zenith Chronomaster Manufacture Edition
  • IWC Portugieser Chronograph Classic

0 stemmers

1 like

Lijkt mij leuk zo’n nieuwe titanium (diashield) Samurai voor naast m’n Sixty-five. Nu de hamvraag…wit of zwart? :thinking:

• Wit
  • Zwart

0 stemmers

1 like

Die witte is heerlijk fris :+1:

2 likes

:+1: Precies mijn gedachte ook.

1 like

Ah…wit trekt inmiddels aardig bij. :grin:

Ik vind het interessant en knap wanneer je een mechanisch horloge kunt maken dat zo dun is. Dan kun je wat. Mooi vind ik het ook, maar dat is een kwestie van smaak,

4 likes

Ik ook niet, vandaar dat ik ze ook nog alle 4 heb :grin: :grin:

1 like

Om die reden kan ik ook de Piaget Altiplano en Bulgari Octo Finissimo zo waarderen, waarbij vooral Piaget ondergewaardeerd is lijkt het. Verbazingwekkend platte uurwerken, net als deze JLC

1 like

Dan zou ik toch uitkijken naar iets anders dan een calatrava. Bij Lange heb je voor dat geld een annual calendar :star_struck:

@HanDavinci: dit zou wel echt een hele ommezwaai zijn. Binnen dat budget bij Lange zou ik voor dit kiezen. Wat een ongelooflijk mooi merk is dit toch. Meine gute :smiling_face_with_three_hearts:

Deze heb je zelf ook al eens langs laten komen volgens mij

5 likes

Shit. Natuurlijk. Hier hebben we het over gehad, zelfs.

Sjeez. Sorry man. Waar haal ik die gouwe DD vandaan? Hee, da’s veel begrijpelijker, maar heb je die piano-dial al eens? En neem je 'm morgen mee?

Pardon. Niet interessant om te dragen. Uiteraard zijn platte uurwerken, inclusief die citizens, waanzinnig knap. Maar om de pols? Het is zo, eh, nietig, ergens.

1 like

Zo mooi….

3 likes

Ik zie dat onze smaken hier uiteen glijden. Ik zie liever een wijzerplaat die me niet aan de Barok doet denken. Ze zeggen dat Barok een stijl is die met gevoelsuitdrukking te maken heeft, maar gevoelsmatig zie ik mezelf het liefst als een Japanse steen-tuin. Een oceaan van niets met een incidenteel kiezeltje.

En dan zie ik horloges het liefst body hebben. Ze mogen echt wel op de pols liggen. Ik vermoed dat mijn 9-12mm fetisjisme een goldilocks-zone betreft. Daaronder voel ik dat ik niks substantieels draag, daarboven wordt het irritant.

1 like

Deze was vooral om te laten zien hoe mooi een plat horloge draagt (naar mijn mening dan hè). Deze is inderdaad een beetje druk. En het blijft wat onlogisch om slechts zo’n klein deel van het horloge echt als wijzerplaat te gebruiken.

1 like