Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Die Longines valt ook af door de belachelijke prijs. Met Arabische cijfers is de standaard. Maar daar is de 6 half afgebroken door de small second. Dat trek ik niet. De Hodinkee ltd is zonder cijfers maar 1k duurder.

Mijn favoriet op dit moment is de Tourby. Die viel me enige tijd geleden al positief op en na jouw NA ben ik alleen maar enthousiaster.

The journey continues.

2 likes

Historisch correct, in de jaren 40 werd dat ook gewoon zo gedaan :wink:

2 likes

Dat is een pluspuntje, maar maakt het nog niet aantrekkelijk voor mij :wink:

3 likes

Nee dat begrijp ik. Heb er zelf overigens geen moeite mee.
Ik knap dan weer af op scheve datumvensters :innocent:

Tissot heritage petite seconde misschien nog een optie?

4 likes

Prachtig ding. Is die nu 40 of 43mm?

1 like

42 mm, wel fors dus

Werd mij eerder aangeraden inderdaad. Stond in het blauw. De arabische cijfers zijn niet voor mij. Romeinse overigens ook niet.

1 like

Met cijfers heb ik niet zoveel moeite; vind de moderne alleen te klinisch; dus ik houd het maar bij m’n vintage exemplaren :innocent:
Gelijk maar een battle erbij dan; 4x Tissot jumbo (37-38 mm) van links naar rechts: 1939, 1942, 1944, 1949:

  • 1939, Zwart
  • 1942, Bruin
  • 1944, Champagne
  • 1949, Verguld

0 stemmers

2 likes

Ik zit steeds meer naar dresswatches te kijken en minder naar Rolex. Mocht ik die gouden DJ meer blijven dragen dan mijn ouwe nieuwe Day-Date is het denk ik tijd om eens verder te kijken.

  • Patek Calatrava 5196R (rose)
  • A Lange Saxonia (rose)
  • Patek Ellipse (platina)

0 stemmers

3 likes

Rosé PP :drooling_face:

1 like

Is ook mijn eerste keuze, ondanks dat iets in mij zegt dat die Lange veel spannender is.

Mja, ik heb nog nooit een Patek gehad en merkbeleving is a bitch.

4 likes

Gouden AP, hoor ik je zeggen?

Overgewicht is niet spannend. Althans, zo ziet het eruit.

1 like

Je houdt de steamroller niet tegen :joy:

1 like

Dit is toch gaaf! Die lange straalt naar mijn mening zoveel meer uit

1 like

Nee joh. Die small seconds op die Patek is onovertroffen! En de wijzers van de PP passen ook veel beter bij de indices dan bij de Lange. Echt een no-brainer deze battle voor mij.

2 likes

Zo’n Patek Philippe Elipse nieuw is toch iets van 50k?

1 like

Zeker. Bij de laatste optie wordt het flink bijleggen, maar toch kijk ik er al jaren naar, dus moest hij even in het rijtje.

5.9mm dik en platina. Undercover baller! :heart_eyes:

5296R :metal:t2::metal:t2:

4 likes

Ik heb meerde Nomos modellen in mijn handen gehad en een Metro gangreserve gehad.

Super mooi merk maar vond ze allemaal wat saai soms en de Gangreserve ook. Te klein

Deze bevalt me heel goed

Value for money is wel absurd bij Nomos

Vooraf opgemaakte tekst

8 likes

Van deze drie de PP, maar zou Vacheron Constantin een kans maken?

10 likes