Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Die vind ik ook zeker tof. Hij is alleen wat speelser. Die dikker ring bezel vind ik minder elegant. Jammer dat je deze horloges niet gewoon even bij een juwelier kunt bekijken.

1 like

Tussen deze twee is het moeilijk kiezen. De reden daarvoor is dat ik de kleurstelling van de Nomos leuk vind, maar aan de andere kant de Tourby veel, veel beter in balans oogt. Kijk nu naar de plaatsing van de kleine seconde. Die slaat bij de Nomos als een lul op een drumstel.

Kortom: Tourby gestemd. Ik vind beide merken zeer sympathiek. Daarom heb ik ze ook in een soort van Ebony en Ivory combo.

En dan is er nog optie drie. De Junghans Meister Handaufzug.

Moet je wel met plexi leven. :slight_smile:

8 likes

Oh shit. Die Junghans is ook nice ja. Plexi maakt me niet uit. Bedankt voor de tip.

2 likes

Die Junghans is hands down de goekoopste van de drie. Dan heb je 30atm WR, je hebt acrylglas met iets hardere coating en je hebt een Peseux 7001 handwinder, die bij Junghans in de Meister serie mooi gedecoreerd wordt. Hier een foto uit den ouden doosch:

Aan de andere kant:

3 likes

Ligt dat nou aan mij of zijn die lugs erg lang?

1 like

Nee. Dat ligt niet aan jou. De Club heeft echt enorm lange lugs en een te grote lug gap. Het is een NATO horloge pur sang, ik vind het op leer niet te doen. De Junghans heeft extreem korte lugs die bijna onder de bezel verdwijnen, ziet er erg fijn uit op leer, maar is minder goed te doen op NATO, en de Tourby is een allemansvriend omdat ome Yildiz z’n lug lengte kort heeft geprobeerd te houden op de 40mm versie. Die komt dus op nipt 48mm binnen, en is zeer draagbaar, werkt met NATO en werkt goed met leer.

Nu ik dat zo allemaal opschrijf:

• 50m WR
  • AR coated saffier met kleurloze coating
  • Fantastisch geslepen glas
  • Zeer mooi Unitas uurwerk
  • Mooi formaat lugs (wel 22mm breed, wen er maar aan)

Misschien is het wel Tourby for the win.

3 likes

De shortlist nu, waarbij de prijzen best uiteen lopen:

2 likes

Ik zou de Longines af laten vallen wegens te korte wijzers, en de Nomos vanwege de manier waarop ze de KS subdial hebben gedaan. Samen met de plaatsing ziet dat er raar uit. Junghans gebruikt dezelfde base Peseux, maar lost het met een iets groter schoteltje strakker op.

1 like

Die Longines valt ook af door de belachelijke prijs. Met Arabische cijfers is de standaard. Maar daar is de 6 half afgebroken door de small second. Dat trek ik niet. De Hodinkee ltd is zonder cijfers maar 1k duurder.

Mijn favoriet op dit moment is de Tourby. Die viel me enige tijd geleden al positief op en na jouw NA ben ik alleen maar enthousiaster.

The journey continues.

2 likes

Historisch correct, in de jaren 40 werd dat ook gewoon zo gedaan :wink:

2 likes

Dat is een pluspuntje, maar maakt het nog niet aantrekkelijk voor mij :wink:

3 likes

Nee dat begrijp ik. Heb er zelf overigens geen moeite mee.
Ik knap dan weer af op scheve datumvensters :innocent:

Tissot heritage petite seconde misschien nog een optie?

4 likes

Prachtig ding. Is die nu 40 of 43mm?

1 like

42 mm, wel fors dus

Werd mij eerder aangeraden inderdaad. Stond in het blauw. De arabische cijfers zijn niet voor mij. Romeinse overigens ook niet.

1 like

Met cijfers heb ik niet zoveel moeite; vind de moderne alleen te klinisch; dus ik houd het maar bij m’n vintage exemplaren :innocent:
Gelijk maar een battle erbij dan; 4x Tissot jumbo (37-38 mm) van links naar rechts: 1939, 1942, 1944, 1949:

• 1939, Zwart
  • 1942, Bruin
  • 1944, Champagne
  • 1949, Verguld

0 stemmers

2 likes

Ik zit steeds meer naar dresswatches te kijken en minder naar Rolex. Mocht ik die gouden DJ meer blijven dragen dan mijn ouwe nieuwe Day-Date is het denk ik tijd om eens verder te kijken.

• Patek Calatrava 5196R (rose)
  • A Lange Saxonia (rose)
  • Patek Ellipse (platina)

0 stemmers

3 likes

Rosé PP :drooling_face:

1 like

Is ook mijn eerste keuze, ondanks dat iets in mij zegt dat die Lange veel spannender is.

Mja, ik heb nog nooit een Patek gehad en merkbeleving is a bitch.

4 likes

Gouden AP, hoor ik je zeggen?

Overgewicht is niet spannend. Althans, zo ziet het eruit.

1 like