Zit ie ook. Of, los, los, maar hij articuleert er lustig op los. En je moet wennen aan geen snelverzet, maar wel halve schakels.
Zou heel ver van deze gedachten wegblijven. Neen, niet doen.
Ik heb ze gelukkig beide in de winkelwagen zitten. Alleen bepaal ik in beide gevallen niet wanneer ik de transactie mag voltooien.
Het is idd wel lastig kiezen. Poll staat ook op 50/50
Kijk dan naar dat groen / goud en die kastvorm, man.
Hopla. Je weet zelluf, G.
Ik heb wel gekozen voor de milgauss in de poll trouwens. Omdat hij wel gewoon heerlijk draagt, iets aparter dan normaal en ik vind het gewicht wel lekker in combinatie met de oysterband die bijna niet te overtreffen is
Dit is het toch wel hoor. Had al op de GS gestemd, maar als je dit toch ziet schitteren op de pols, dan weet je toch dat je de juiste beslissing hebt genomen?

Op deze foto niet mooi. Maar IRL speelt het mooi met het licht en is het alleen zichtbaar van dichtbij. Ik vind het persoonlijk wel wat toevoegen, lekker speels en minder saai.
Hij heeft meer kleur in petto en is zeker “vrolijker”. Beter bracelet ook(Dat vind ik bij GS vaak tegenvallen, beetje taper mag wel). Bliksem secondewijzer is ook echt gaaf.
Bliksems neem die Milgauss toch. Die is non-Rolex tof!
Dat zegt eigenlijk heel veel op dit forum als er een Rolex in de poll zit 50/50 zie ik als een overwinning voor de andere partij.
In dit geval geheel terecht overigens. Het grootste pluspunt van Rolex is het draagcomfort en de combinatie van dun&robuust die de oystercase biedt. Nou is de Milgauss helaas de dikste, niet elegante oystercase die er is… zonde want voor een Rolex is ie verder relatief spannend (gek kleurtje glas en een blikschicht)
13,5mm? Dun? Sinds wanneer? Het is letterlijk voor het eerst in m’n leven dat ik met droge ogen kan zeggen dat de GS dunner is met z’n 12,9mm. Maar goed, zelfs een Explorer of DJ is al jaren 12mm dik, dus “dun” blijkt een rekbaar begrip te zijn.
Daar heb je meer dan groot gelijk. Man wat doen ze dat kut bij Seiko. Al die bracelets zijn als fokking rupsbanden. Prima voor modderige bouwterreinen, maar niet zo elegant.
Ik benoem het ook juist als negatief punt, die Milgauss is best een dikkertje en de lugs zijn vormloze hompen. Echt heel dun is de rest van de collectie ook niet, maar qua combinatie robuustheid/ draagbaarheid/ waterdichtheid, vind ik dat ze het netjes doen.
Tja, vroeger was vast niet alles beter, maar de oystercases wel.
Korte lug to lug op 36-39mm horloges, da’s het geheim van de smid. Het zal je verbazen hoe lang die Oystercases al 12mm dik zijn, trouwens. Vroeger waren alleen sommige cases eleganter omdat de lugs ranker waren, en werd er geen keramiek gebruikt in bezels van de duikers / GMT’s, maar de proporties, daar doen ze weinig aan. Expres, uiteraard.
Het punt gaat eigenlijk helemaal niet specifiek over jouw Milgauss (nog steeds één van de leukste Rolexen) maar meer over de perceptie dat GS dik is en Rolex / Omega dun. Het zal je verbazen dat een AT ook 12mm dik is, terwijl bijvoorbeeld Zenith in 12,5mm dikte een volledige automatische kolom-wiel chronograaf weet te passen.
Nou ben je een tikje hard over je eigen horloge: Ik zou ze als “rustiek” willen beschrijven, maar sommige Rolexen zouden inderdaad best een beveltje kunnen gebruiken, voor het oog.
Maar goed, het zal @Kaan duidelijk zijn dat ik de Milgauss erg leuk vind, maar in deze tweestrijd altijd die bladgroene GS met die prachtige kast zal gaan kiezen. En dat was de vraag.