Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

0 stemmers

1 like

Tja, als je geen brede verzameling wilt zou je de SPB versus Tudor nog kunnen overwegen, maar dan zit je inderdaad met een toolwatch voor alle omstandigheden en een “zondags” horloge ernaast gewoon nu al goed.

@Apeks, is die DSOTM met die twee registers er ook gewoon met een stalen kast? Want ik heb nu voor de Speedy gekozen omdat ik gunmetal minder vind, maar als er een Speedy is met twee registers, rood accentje en een stalen kast ben ik daar voor te porren.

2 likes

de keuze is reuze:

De DSOTM is gemaakt van keramisch materiaal.

Bedoel je bijvoorbeeld deze Racing uitvoering?

6 likes

Ah… De ShatterWell editie. :slight_smile:

Dan is die racing versie meer m’n ding.

1 like

Collectie heeft wat kleur nodig. Welke van deze twee?

Add Color to your life
  • Grand Seiko SBGH271
  • Rolex Milgauss

0 stemmers

2 likes

Rolex uber alles

11 likes

Dude…
Waarom de Rolex dan :slight_smile:

No date uber alles.

Nu heb ik beide in handen gehad, althans, van de GS diezelfde kastvorm maar dan in de roze shunbun uitvoering. Die GS is zo veel spannender dan die Rolex, ik heb daar bijna geen woorden voor.

Normaliter zou ik de Milgauss, zeker in deze kleurstelling met groen glas, als één van de leukste Rolex modellen positioneren, maar het haalt het allemaal echt niet ten opzichte van deze GS kast. En dan heb ik het nog niet over de kleurstelling van wijzerplaat en indices gehad.

Gewoon niet. Zie boven.

Tenzij je iets wilt hebben wat zo’n non-onderwerp is dat het gegarandeerd afschrijvingsvrij in de carrousel doorgeschoven kan worden, dan zou ik de Milgauss pakken. Want ja, Rolex is risicoloos tot het punt dat het Cartier spannend laat lijken.

Moderne Grand Seiko doet datums goed. Ze zijn goed gepositioneerd, niet uit balans, erg mooi uitgevoerd, en ook zonder loep uitmuntend te lezen.

Ik heb niks tegen datums. Ik heb alleen iets tegen datum-implementaties die kut zijn. :slight_smile:

2 likes

Uber is een soort taxi, über is een Duits woord, wat zoveel als “boven” betekent.

1 like

Hoho… Was Uber maar een soort taxidienst met werknemers. In realiteit is het gewoon een rent-seeking club die onder het mom van disruption de moderne slavernij van de gig economy aanjaagt. Als het even kan met ongelicentieerde chauffeurs.

3 likes

Ik heb de milgauss z blue. Ik heb er een haat liefde verhouding mee. Het is een alleskunner, maar ook weer niet. Als je begrijpt wat ik bedoel

1 like

Hij heeft een hele tijd de positie gehad van de absolute kroon (pun intended) op de collectie maar uiteindelijk is het gewoon een Airking met een geinig glaasje. Ik heb voor mezelf besloten geen horloges meer te kopen zonder datum omdat ik het gewoon kut vind :man_shrugging:t2:

Waarom heeft die GS zo’n gapende endlink? hoort die band er niet op?

Ja dat ben ik met je eens.
De blauwe Milgauss is absoluut één van mijn favoriete modellen, maar als je deze naast elkaar neerzet dan is de GS echt veel mooier ook. Die wint op looks gewoon zonder twijfel.

Tuurlijk heb je dan ook de hype, merkbeleving, afschrijving etc.

Maar ik zoek meer iets waar ik gewoon lekker lang van kan genieten. Die niet gaat vervelen na twee maanden.

Als het over Rolex gaat waarom heeft niemand het dan over die stomme chapter ring:

Alsof je naar een zin met tien uitroeptekens zit te kijken!!!
Alsof de ontwerper van Gucci handtassen ook een stukje mocht inkleuren.
Hoe kan je dat serieus nemen? Maar echt?

Ok, ik ben weer klaar met zeuren. Sorry…

4 likes

Eerlijk is eerlijk… Ik denk dat ze geen van twee gaan vervelen. Maar dat de GS wel vele malen mooier is. En de Rolex herkenbaarder. Dus ga je voor merk / herkenning, of voor het mooie van het object an sich?

Er zijn hier geen foute keuzes he, want ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat deze Milgauss een 100% Fresh Tomato is tussen al die rotte herhalingszetten waar we hier dagdagelijks mee worden dood gegooid.

Die met LEXROLEXROLEXRO er in? Die is inderdaad nogal “on the nose”. Maar zit die ook in de Milgauss?

EDIT: Net nog eens gekeken en inderdaad. Dat is wel degelijk stom. Sorry.

4 likes

Oef, die had ik niet eens gezien. Ben een beetje betovert door de dial :face_with_hand_over_mouth:
Denk dat die idd behoorlijk los zit.

1 like