Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Wat is je polsomtrek? Ik heb er 2 liggen uit je keuze-lijst, en vind dat belangrijke info.

Ik zou ook liever een 5513 hebben ipv een moderne, alleen is het een mijnenveld. En je weet nooit 100% zeker of je alles origineel hebt. Of je moet verschrikkelijk veel kennis hebben. En dan is 15 a 20k ineens heel veel geld.

3 likes

Ongeveer 16,5-17cm.

Niet voor 34mm gaan. Op mijn vrouw haar 13cm pols ligt hij mooi, ik zou tot max 15cm omtrek voor die 34mm gaan.

Mijn keuze wordt de Meister handwind. Schitterend, zeer dun, wel dressy.
Een 38mm MB is iets breder inzetbaar/casual. Zeker de versies met Arabische cijfers.

1 like

Je hebt allicht gelijk, maar rationeel om proberen te gaan met dit soort dingen is dodelijk voor elke vorm van plezier die je eraan zou kunnen beleven.

Ik heb absoluut geen 15k speelgeld liggen, en gelukkig maar, anders zou ik na een paar glazen whisky zomaar eens de trotse nieuwe eigenaar van een bij nader inzien net niet originele en daarnaast mogelijk ietwat wrakkige 5513 kunnen worden :sweat_smile:

4 likes

Hahah precies dit! :rofl:

1 like

Christopher Ward vs Timex

CW vs Timex
  • Christopher Ward
  • Timex

0 stemmers

1 like

Heb gekozen voor de CW. Maar er zijn nog wel 'n paar leuke groene, zoals:

En mijn all-time favorite groene horloge…

11 likes

Van dat rijtje zeker de mooiste :ok_hand: de anderen sla ik even over :upside_down_face:

2 likes

In a clean cut case of horlogeforum fashion: Budget oprekken en voor de AnOrdain Model 1 Fumé gaan.

7 likes

Van alle getoonde opties vind ik de Christopher Ward de mooiste. Als je die koopt, neem dan wel de stalen band erbij. Die is heel goed!

Allebei mooie opties wel heel verschillend, beiden heb ik wel overwogen of overweeg ik. De CW, zelf (nog) nooit gehad, is iedereen lyrisch over qua kwaliteit en bang for buck. De Timex is wat meer dressy (zeker als je hem op leer zet)en heeft die prachtige ‘skeleton’ lugs. Zou eigenlijk een prima groene two-piece zijn.

Seiko Porselein

0 stemmers

2 likes
We doen eens wild vandaag
  • A. Lange Outsize Date
  • A, Lange 1815 Up Down

0 stemmers

3 likes

Up down. Ik trek persoonlijk de eerste 9 dagen t lege datum vakje niet al heurt het wel zo

Voor dit geld moet alles kloppen…

2 likes

Snap ik niet…

Nee joh!

7 likes

Date; ik trek die afgezakte subdials niet.
Voor dit geld moet alles kloppen… :wink:

3 likes

Saxonia moonphase? Net iets spannender dan de grand date

Of een Lange 1 :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dat vind ik dus een stuk mooier de uitvoering van een Grossdatum van GO. Maar volgens mij heeft Lange geen enkel model die t zo doet. Helaas. Is ook de reden waarom de maanfase definitief van de lijst is geschrapt tijdje geleden.

1 like