Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Benieuwd hoe de algemene mening is
(Ja, ik weet het, gaat om wat ik zelf (mooi) vind)
Welke houden/toevoegen?

• Foto 1 Speedmastr Tokyo edit. 2020
  • Foto 2 Speedmaster bruine dail

0 stemmers

Op voorhand al verloren…

1 like

De Chopard wordt gemangeld door de datum die ten eerste witter is dan de plaat en ten tweede een lelijk font heeft. Het uurwerk is prachtig, maar die voorkant is niet om aan te gluren.

De Tank is saai zonder secondewijzer. Sterker nog, ook met secondewijzer haalt een Tank het ook niet bij een Reverso in termen van elegantie. Ik zou dus zeggen pak een Santos Dumont, pak een Reverso of ga voor een Breguet Classique KS.

Zeg niet dat je het niet had gevraagd. :rofl:

1 like

Dit is hetzelfde als “ik heb nu m’n grailwatch”, nu ben ik klaar :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik vat nog een pilske

4 likes

Haha mooi hè.

Je vraagt je af waarom mensen een pelagos kopen. :rofl:

1 like

Inderdaad, waarom doen ze dat?

1 like

Zit wel een punt van waarheid in. Echter wel veel dunner dan een reverso. Dat is wel elegant.

. .

6 likes

Haha ik wardeer juist je mening. Ik ben het over de witheid eens al is dat in witgoud niet het probleem. Het font, daar verschillen onze meningen😁

Waarom vind je een reverso eleganter? Ik heb er een aantal jaar geleden een gehad en vond die eigenlijk tegen vallen op dat gebied. Alleen wat speciale reverso’s geven me nu dat gevoel. Maar dan is de prijs al snel 2 keer zo duur.

Bij Breguet heb ik het gevoel dat de meeste van de classique lijn niet in verhouding zijn. Alleen de wat duurdere modellen hebben dat niet maar dan hebben we het eigenlijk over een andere prijsklasse.

De santos dumont is wel een leuke suggestie om naar te kijken😊

1 like

Ik vind dit eleganter dan een reverso maar misschien minder verfijnd. Prachtige foto’s trouwens

2 likes

No battle here. Zenith all the way

1 like

Zilver! :sunglasses:

7 likes

Ik vind dat Patek het vroeger beter deed toen ze nog de moeite namen om hun subdials uit te lijnen, ook al zijn de kleuren wat saai. Ik ben benieuwd.

• 1463J
  • 5470P
  • Nee man, veur minder geld is Breitling toffer
  • Doe mie die Hanhart moar, dan koop ik van de rest een huus

0 stemmers

:wink:

2 likes

Twijfel tussen Breitling en een huuus, maar de zomer komt er aan, dus pistache.

2 likes

Echt een vergelijking die als aan tang op en varken slaat

Leg eens uit waarom?

Het zijn allemaal merken die geruime tijd met chronografen bezig zijn en daar hun sporen in verdiend hebben. Hanhart zelfs met stopwatches, nota bene, en Breitling als uitvinder van zowel de monopusher als de moderne chronograaf lay-out.

Het zijn allemaal chronografen met twee subdials, ze zijn allemaal mechanisch.

Waarom kun je die niet vergelijken? Het voelt nu al als religie, maar ik ben benieuwd naar je antwoord.

8 likes

De stoere Santos de Cartier … of de elegante Santos Dumont?
(Los van welke maat je zou kiezen)

• Santos de Cartier
  • Santos-Dumont

0 stemmers

4 likes

De Cartier…en op staal. Fantastisch mooi en stoer tegelijk.

Daar zit een technische vraag bij. Wil je 30m waterdichtheid van de Dumont, wat par for the course is bij die vokking Cartiers (serieus, een pakkinkje, hoe moeilijk is het om er 50 van te maken?) of wil je een lekker zorgeloze 100m waterdichtheid hebben van de gewone moderne Santos? Bovendien zit er een centrale seconde bij.

Ik vind de Dumont bezel vele malen mooier, maar heb toch voor de Santos gekozen. Op de dag dat Cartier een Santos uitbrengt met 100m waterdichtheid, centrale seconde, blauwe cabuchon en Dumont bezel bezit ik zo’n ding.

Omdat een Tank gedrongen is. Je hebt natuurlijk nog de Tank Cintrée die al stukken beter is, ook beter dan de Americaine. Maar de Tank heeft over het algemeen een wat lullig postzegel formaat waarbij de lugs en zijkanten redelijk breed zijn (het is tenslotte een tank). Wat me daaraan stoort is dat ie met spatwaterdichtheid dan weer minder amfibisch is dan een tank, zeg maar, maar elegant is het niet.

De Reverso is net als de Cintrée langgerekter, de zijkanten zijn meer svelte, en de lijntjes over de breedte geven 'm net een wat speelser uiterlijk. Je moet dan wel de old skool hebben met monoface en geen gelul, want die overige worden dik, en da’s dan weer niet elegant meer.

Negen van de tien rechthoekige horloges zijn gewoon net te kort. De Oris Rectangular heeft daar ook last van, maar daar maakt de stepped zijkant veel goed, waardoor hij eleganter oogt dan een Tank. Alleen is het horloge weer te dik, dus da’s dan weer een minpunt.

De Longines, die heb ik nog nooit in handen gehad.

Ben bang dat je hier geen serieus antwoord op kan verwachten, maar goed de battle was ook vast niet al te serieus :grin:

2 likes

We hebben het over spiegeltjes en kraaltjes. Of die nu 500 Euro of 5 ton kosten, al te serieus nemen is een dom idee. :slight_smile: