Ik vind de wijzerplaat ook een stuk cleaner in een toch bijzondere kleur.
Indexen en wijzers zijn ook erg goed gelukt, vind ik.
Je zegt het, ik durf het niet te roepen. Ik heb twee horloges met een 6r35 gehad, twee zijn er door Seiko vervangen, en de amplitude houdt nog steeds niet over, ook al is de beat error nu weg.
Daarentegen heb ik een 6L35 in de KS limited zitten, en die loopt snaarstrak. Ik ben er niet van overtuigd dat de kinderziektes uit die 6r35 zijn gehaald. En voor een top of range model vind ik dat een dubieuze propositie.
Bovendien is KS een high beat concept, en daar kun je in mijn optiek 60 jaar na dato niet even een 21600 bph uurwerkje in vrotten. Daar hoort minimaal een 28800 uurwerk in met iets van fatsoenlijke accuratesse, want dat was het hele punt van King Seiko.
Begrijp me niet verkeerd: Ik vind het een erg mooi horloge, en zeker op zichzelf genomen ook wel het geld (-10% korting) waard, maar de Sharp Edge geeft je een interessantere afwerking van de wijzerplaat, een geharde kast en sublieme afleesbaarheid voor 60% van het geld.
Was zeker leuker geweest. Maar dan zou ie waarschijnlijk ook nog een stukje duurder zijn geworden en ik hoor nu al zoveel mensen zuchten en steunen, als ze de prijs zien. Ik ben toch iets minder puristisch, denk ik, en vindt het gewoon een erg lekker horloge. Emoties… can’t help it…
Welke band zit er op die FXD?
Gestemd op de Zenith, weet niet of het anders was als de lume pip op de fxd er wel op zat.
Not even close #biase
Een stuk minder close dan ik had verwacht
Voor een volgende aankoop en vast in de collectie buiten mijn PP Ellipse, Blancpain chrono en Longines ultra chron.
De afweging voor mij dit als volgt:
-De cartier heeft een mooier en ironischer design en is hierin eleganter.
-De Chopard is beter afgewerkt en heeft een veel interessanter uurwerk.
Wat vinden jullie?
- -Cartier tank louis (vintage)
- -Chopard LUC 1860
0 stemmers
De originele rubbere.
heel tof dat zwart. ook andere wijzers?
Nee, alleen dial is veranderd
gaaf hoe dan ook de wijzers lijken te veranderen. ik keur m goed. expres niet op biet gestemd want na vannacht ga ik nooit meer drinken
Paar kopstootjes en door
Stel je niet aan! Hupsakee, bottoms up!
Ik geef toe: het staat minstens zo goed. Maarrr zwart kan op bijna elk model Rolex, dus zilver gestemd.
Nu ga ik weer verder met bier drinken
Proost