Ben je genezen van je vampirisme? Ziet er een stuk beter uit op de pols deze geelgouden dan je voorgaande handelswaar
-
- Khaki Field Mechanical Bronze 38 mm
-
- Jazzmaster Viewmatic Auto 34 mm H32335971
0 stemmers
Viewmatic is elegant en een goede damesmaat!
Geen eerlijke battle prijstechnisch gezien.
Plaatjes zijn allemaal van t www
De ene kost nog geen €1800 de ander net geen €9000.
Waarom? De eerste is sentiment: de aanwakkeraar voor de ‘duurdere’ kant van de hobby. Inmiddels twee keer gehad met witte plaat. En soms denk ik why nut.
- Nomos Orion. Voor nu maar even de rose gepost. Die is 33 mm
Met zijn alpha movement.
.Edit deze heb ik gehad in 35 mm. Groter icm lange lugs past mij niet. Plaatje is ook van die maat.
- Hentschel Hamburg h1.
Met zijn huw 1130p.
De gold chatons alleen al zullen zeker de helft van de Orion kosten…
-
- Nomos
-
- Hentschel
0 stemmers
De kleine seconde op die orion klopt niet helemaal qua plaatsing/verhouding.
Dat heb ik bij andere modellen met het alpha caliber minder
Lekker dat Nomos nu een keer niet de belachelijkste lugs heeft. Ik stem Nomos en de prijs-/kwaliteitverhouding of mijn Nomosliefhebbende predispositie heeft er dit keer eens niets mee te maken.
Zonder de concrete horloges te noemen:
Moet ik terug naar een 3 piece collectie? (Duiker, stalen dresser, gouden perpetual)
- ja
- nee
0 stemmers
Ook al moet ik dan afscheid nemen van horloges die ik nooit meer terug kan kopen
- Nogsteeds ja
- Nee dat is zonde
0 stemmers
Ik heb Hentschel gestemd op het uiterlijk. Maar wel de 37mm versie. Waarbij ik niet zeker weet of ik het het waard vind. En met de caveat dat het mij 8280 Euro zou kosten, want die extra service voucher, gravure en dat boekske kunnen me wel aan de reet roesten. Ik koop een horloge, geen collateral of andere rommel.
Als de Orion niet zo’n belachelijk hoog liggende KS subdial had had ik altijd Nomos gestemd. Gewoon geen gelul. Houten doosje, goeie service, prima horloges. Nomos is leuk en totaal gespeend van iedere pretentie.
FOMO is geen reden om rommel te houden die je niet draagt. Blijkbaar heb je horloges die je denkt niet meer terug te vinden, maar als je aan verkopen denkt is dat meestal voor een goede reden. Gewoon weg met die handel en dragen wat lekker zit, bij je past of wat je mooi vindt.
“Verzamelwaardigheid”, FOMO of zeldzaamheid zijn geen redenen om iets in een kist te laten liggen.
Waarmee je dus op de stemopties “nee” en “nog steeds ja” uitkomt
Ja dat had ik even niet voorzien toen ik de poll maakte
- Citizen NB1050-59A
- Traska Commuter Arctic White
0 stemmers
Ging jij nu niet volledig afkicken van GS?
Ik ben wat zaken aan het verkopen, maar ik waag nog één poging. Je ziet de foto hier boven staan.
Maar inderdaad, de serieuze NA is… Een Citizen HAQ.
Grappig dat 3/4 nu cartier zegt.
2 jaar geleden zou iedereen datejust hebben gezegd.
We zijn met zijn alle zo beïnvloedbaar
Normaal zou ik witgoud kiezen. Maar die dial met Romeinse cijfers is zo lelijk…
Ik vond de Archimede mooier.
Of een Stowa:
Dat is bekend. Een van de earlier adapters.