Ik zie je binnenkort nog terugkomen met de bedenkelijke legendarische woorden ‘i’ll be back’
Ik vind deze ook erg cool. Maar de Ikarus of basis flieger van Stowa mag er zeker zijn.
Ik haal zelfs misschien m’n SBGP011 wel uit de verkoop. Eigenlijk wil ik 'm niet echt, echt kwijt. Dat uurwerk met die los te verzetten uurwijzer is echt übercool.
Dat had ik niet gezien.
Ik stem op deze:
De NB1060-04A gaat in het echie beter zijn dan de andere opties, wat ik je brom.
Ja, op die specifieke foto is ie ook echt heel mooi. Maar ik ben ook wat meer aardappel kwaliteit insta foto’s van al die horloges gaan opzoeken en daarop komt de Archimede al heel snel als een dodelijk saai ding over terwijl die Citizen elke foto kwaliteit lijkt te overleven. Voor wat dat waard is ben ik toch gaan twijfelen. Ik zou hem heel graag eens in het echie willen zien.
Ja, vet. Heel erg vet ook. Maar als ik voor een flieger zou gaan toch een zwart plaat. En ik merk dat ik platen zonder cijfers eigenlijk altijd het mooist vind.
Zo’n HAQ of een GS staat voor mij boven aan de lijst voor als ik ooit rond de 2k aan een horloge ga uitgeven. Maar voor nu blijft ±1k een beetje mijn max.
Nandeska!? Oef, dat is wel een disruptieve tip ja. Weet niet hoe die tot nu toe nog niet op mijn radar is geweest. Wel 12mm tegen 10,5mm dik. Ik zou ze heeel graag eens naast elkaar willen zien. Maar, good God, dat is wel een koel ding zeg
Nog steeds, maar niet bij deze DJ.
De GO is wat mij betreft duidelijk interessanter, origineler en mooier. Degenen die nu op een roze Santos-hypewolk zitten zullen dat op een gegeven moment ook weer gaan inzien
Ik had “unieker” moeten schrijven. De GO leunt natuurlijk sterker op andere ontwerpen dan de Cartier.
De twijfel slaat toe! Ik vind de blauwe Seamaster 300 al heel lang te gek. Anderzijds is de nieuwe FXD ook erg gaaf en vooral eens wat anders binnen mijn ruime collectie.
FXD of Seamaster? (Houdt ook rekening met mijn collectie). Een toelichting op de stem is welkom
- FXD
- Seamaster
0 stemmers
Momenteel inderdaad geen populaire mening, maar de Santos vindt ik moeilijk te dragen als man . Deze zwarte dail daarentegen!
Ik ben rustig aan het doorsparen om 1x een horloge te kopen wat voor mij de horloge hobby uitspeeld. Een holy grail… liefst in witgoud, onder de radar en overal te dragen zonder dat het (een leek) opvalt. Ik vind deze heel lastig. Welke zou je kiezen en waarom?
-
- A Lange und söhne saxonia thin white gold
-
- Breguet 5157 white gold
0 stemmers
De Lange is geweldig, laat me dat voorop stellen. Maar met de sterling plaat en de speer-wijzers is het toch een vrij saai horloge. Ik zou er op termijn uitgekeken op raken.
De Breguet heeft een interessanter uurwerk, met die offset montage in een brug die er als een kwart maan omheen valt. Bovendien denk ik dat de wijzerplaat visueel interessanter is, en geblauwde wijzers net een dynamiek geven die zo’n simpel horloge nodig heeft.
Tot slot is Breguet hét horlogemerk. Ome Abraham is horologisch gezien zo belangrijk dat het props voor Breguet is tot het einde der tijden.
Ik heb nog nooit een horloge gehad wat makkelijker te dragen was. Zowel qua stijl als qua comfort.
Heel eerlijk? Nou ja, je vraagt om meningen, dus…
Vind van allebei de achterkant mooi. Maar de Lange vind ik verder ongelofelijk niet boeiend. Als enige horloge zou ik hier binnen een week op uitgekeken zijn. ‘Under the radar’? Ja, misschien wel. Maar dat hoeft toch niet gelijk saai te zijn?
De Breguet vind ik wel iets voor iemand van de Britse hofhouding. Als dat je ding is, prima natuurlijk. Maar voor een beetje gezonde, actieve, sportieve kerel is dit toch helemaal niks?
Ik snap ook niet -en dit is mijn mening maar hoor; trek je er vooral niets van aan- dat in deze prijsklasse zo vaak voor super saai of super formeel wordt gekozen. Waarom? Je kunt zo ongeveer alles kiezen wat je zou willen! En er is zoveel moois, vlotters en boeienders te koop! Nou ja, doe ermee wat je wil.
Patrimony geen optie?
Waarom? Wijzers, plaat & kleine seconde.
De basic LS vind ik persoonlijk net te kaal, de VC wint het bij mij de laatste tijd niet meer van de KS Moonphase.
Beiden knappe horloges, maar de Lange is wat… saai? Vies woord om te gebruiken voor dat merk. Maar de Breguet heeft gewoon meer details die het interessant houden, zowel op de wijzerplaat als op het binnenwerk. Er gebeurt meer.
Al vind ik het ontbreken van een secondewijzer een gemis dat mij beiden zou doen skippen.
Een fout horloge van een keurig merk vs een minder keurig merk:
- Rolex Submariner Bluesy
- Jaeger LeCoultre Geographic 39mm
0 stemmers
Vind je die wijzerplaat niet vreemd en totaal uit balans?
Ik zou tussen de merken kiezen voor Rolex. Maar uit deze twee modellen 100% de JLC
FXD, in jouw collectie uniek en sowiso unieker als horloge dan de SM!
wijsheid!
easy… Altijd de L en S…
mooier als een dresswatch gaat bijna niet.
oh ik heb beide gezien en gedragen en heel eerlijk… de lange wint voor mij. zo een rustig en mooi horloge!
en de indexen ‘bewegen’ genoeg in het licht.
Thx. Die conclusie heb ik ook genomen inmiddels. Past inderdaad beter.