Beide meh, maar de 3-6-9 iets minder.
Dat vind ik vaak ook wel. Maar deze 6/9/12 configuratie is ook wel interessant en met een elegantere plaatsing van de datum. Wat er ook niet bij vermeld is is het 38mm formaat van de 6/9/12 wat ik perfect vond vs de 40mm van de 3/6/9. De band van de 3/6/9 is dan weer mooier. Beide hebben hun voor en nadelen.
Jij gaat als Swiss Toni liever voor de 2/6/10?
Ik had hem zonder datum ook mooier gevonden, maar het stoort me niet heel erg.
Ik vind beide wijzerplaten mooi, maar de chapter ring ligt te ver van indices af. Hierdoor lijken de wijzers veel te kort en zijn ze moeilijk af te lezen tegen de chapter ring.
Daarnaast vind ik de crown guards qua vorm de hele kast verpesten. Ze beschermen de kroon, maar die uitstekende pushers ga je alsnog makkelijk breken als je ergens tegenaan loopt. Dus wat is de toegevoegde waarde?
Ik vind de band, kleur wijzerplaat en indices en de lay-out van de bovenste mooier. Het probleem wat ik hierboven benoem ten aanzien van de verhouding chapter ring - wijzers is wel duidelijker. Misschien omdat hij groter is.
Ik stem niet op Mos.
Nee, ik vind het beide wat rommelige, onoverzichtelijke ontwerpen. Te veel onnodig gedoe dat bovendien ten koste gaat van de primaire functie (het aflezen van de tijd).
Deze vind ik aardiger:
Optie drie: laat die ongeïnspireerde shlock gewoon zitten. Dit heeft het karakter van een natte doek. Dan liever een Dan Henry. En dus ook een bicompax. Op 3 en 9 uiteraard.
Die vond ik erg tof tijdens een onverwachte passessie
Ik vind die dingen net zo druk (of niet druk). Tachymeter, chrono, datum etc. Bovendien ook veel duurder en erg dik. Persoonlijk vind ik ook de pushers niet mooi.
Je begint over ongeinspireerd en over karakter en dan kom je met nota bene Dan Henry. Man man man. Dit is Dan Henry:
Nou wat een originaliteit en creativiteit! Het is een gewoon een cover bandje dat de greatest hits speelt.
Er zijn inderdaad even veel functies, maar dat is nu juist het punt: het geheel heeft meer coherentie, balans en hiërarchie, waardoor het niet zo rommelig en onoverzichtelijk wordt. Het is immers niet zo zinnig om er een Max Bill Handaufzug naast te zetten en dan te zeggen dat die minder druk is.
Altijd nog beter dan Eric Carmen of Celine Dion die All by myself staan de bleren, medunkt.
Noem mij nou eens één horlogemerk wat zich niet bezondigd aan het (bij vlagen slecht) coveren van hun eigen reut?
Want zeg nou zelf, slechte covers van eerder werk kan Seiko zelf ook uit de catalogus van Seiko trekken. Daar strijd jij al jaren tegen, met je “vroeger waren ze beter”.
Nogal. Dat is gewoon hoe het heurt als je een re-issue of throwback issue doet. Super.
Dat is niet het punt. Het punt is dat het niet bijzonder creatief is en je zou het ongeinspireerd kunnen noemen.
En inspiratie halen uit het verleden ben ik overigens helemaal niet op tegen. Een leuke reissue ook niet.
Geinig want het is helemaal geen reissue van een eerder model Een throwback zie ik ook niet echt.
Ze hebben de naam Speedtimer gebruikt, wat een soort naar re-issue ruikt. Daarbij hebben ze een soort 62MAS-Autavia liefdeskind gemaakt, compleet met bol glaasje, wat een generieke throwback is naar de late sixties.
Dat is zo uit het playbook van Dan Henry gegrepen. Ik kreeg er tranen van in de ogen. Chapeau, chapeau, chapeau.
Ik zie dit wel. Chapeau
Als in hmmmm, moet ik echt tussen deze twee kiezen?
Mijn reflex is om voor optie 3 te stemmen, een Reverso. Zeker bij dat krijtstreep-pak kan een jubilee niet, kan een grove bezel al helemaal niet, en vind ik de kast te lomp. De onderste get-up krijgt “the nod” zoals men wel zegt.
De rootbeer, met afstand. De combi van kleuren klopt en hij valt zo mooi weg als je hem draagt. Niet dat je daarvoor een TT Rolex koopt, maar in dit geval vind ik het een pluspunt.
Een onverwachte wending in deze poll.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een VC als mijn daily sport horloge. Nu ben ik aangkomen bij de twee onderstaande horloges… HF, help… welke is het mooiste??
Voordelen van de VC gen 2 : JLC 889 movement, goedkoper
Voordelen van de VC gen 3 : in-house movement, modernere band, nieuwer
- VC overseas grijs generatie 2
- VC overseas zwart generatie 3
0 stemmers
Bij de dualtime zonder meer Gen 3. Bij de Chrono Gen 2. Bij de time only weer Gen 3. Wel eerst passen want draagt erg moeilijk op staal.