Gewoon omdat het kan en toch stiekem wel vet is👌🏻
Hoe minder populair, hoe minder je ze tegen komt.
Ik heb al zo veel horloges die je op ieder terras kunt spotten. Een beetje doorsnee smaak waarschijnlijk, dus een vreemde eend in de bijt is welkom
Misschien moet ik dan toch maar een SSC813P1 kopen!
JLC natuurlijk! Maar dat komt wellicht omdat ik deze heb…
ik vind ze alledrie hun eigen rust hebben, ik kan niet echt kiezen.
zou dolgraag zo’n horloge hebben
Is alle drie geen optie?
Ik word erg onrustig van het gebrek aan symmetrie
ik vind juist dat hoewel er veel gebeurt op de dial, ze wel rustig blijven. maar ik heb dan ook nul last van ocd of iets dergelijks
Haha wow de bovenste foto hoort dus bij de onderste keuze? Dan ook verkeerd gekozen. Voor mij de Spring Drive!
@Paraflex wellicht even opnieuw pollen en opties in dezelfde volgorde als de foto’s. Of iets meer info bij de keuzes
Acryl is kut. Het ziet er mooi uit, maar ik erger me aan krassen. Als ik een Speedy zou nemen zou het zeker een saffier worden. Die zichtbodem heb ik dan weer niet nodig, maar soit.

Jullie zijn onwaardig
Prima.

Die witte rand is gewoon niet zo mooi bij saffier.
Ze slijpen ze steeds beter.

tachymeter
Tachymeter is de OG speedy. Iedereen heeft het over de maan, maar het is een racing-chronograaf, van oorsprong.

maar welke zou jij kiezen?
Ik vind ze te dicht bij elkaar liggen om echt gepassioneerd iets te kiezen. Allebei prachtig, allebei op eigen manier onderscheidend. Ik koos voor Spring Drive omdat dat toch echt dikke mik is bij Grand Seiko. Het is ook wel een GMT huis van enige statuur, maar SD is de shit.
Los daarvan de SBGM is prachtig, maar bijna 14mm dik. Je bent beter af met een 12,8mm spring drive.

Los daarvan de SBGM is prachtig, maar bijna 14mm dik. Je bent beter af met een 12,8mm spring drive.
Helemaal mee eens. Bovendien is de Spring Drive 100m waterdicht.
De GMT is te dik en slechts spatwaterdicht, maar heeft iets speciaals (voor mij)
Ik heb er een uurtje over gedacht en tegen alle logica in zojuist de SBGM221 besteld
We rationaliseren onze horloge-aankopen maar natuurlijk is er niks functioneels aan. Een quartz Hema horloge geeft de tijd beter aan dus koop vooral wat je mooi vindt inderdaad
Dit is als kiezen tussen 2 kinderen…
Ik heb (een variant op) beide, en uiteindelijk de Speedy gekozen, maar vertel het alsjeblieft niet tegen m’n Manufacture Edition…
Te groot - precies goed - veel te groot.

De enige Speedy waar ik nog wat van opleef is de FOIS:
Ik ook.

maar vertel het alsjeblieft niet tegen m’n Manufacture Edition…
Hoeveel heb je ervoor over?

Waarom mag de Speedy geen hesalite zijn? Dat hoort erbij.
Gooi die nieuwe saffier een weekje om de pols en je wilt nooit meer hesalite. De oude saffier was minder, maar de huidige is fantastisch.
Uitzondering is natuurlijk vintage, zoals de jouwe.
Uiteraard slechts mijn mening (na een stuk of 5 Speedy’s met hesalite, en een tube poets).
Er is inmiddels een keuze gemaakt, dus een nieuwe poll is overbodig