Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Prachtig. Ik moest lachen. Zo werken die dingen nou eenmaal. Supertof ding, ik hoop dat je er plezier van gaat hebben.

1 like

Ik ben hier gestopt met lezen.

3 likes

Ik had het minder lomp kunnen uitdrukken, in ieder geval. Ik bedoelde eerder dat (volgens mij, ik heb hier geen datà over) de fxd gewoon minder te zien is omdat hij minder beschikbaar is.

Als Tudor morgen de levering optrekt naar het niveau van de black bays dan zal je een bb58 situatie krijgen, vermoed ik. Veel mensen kopen rap rap een fxd om dan te merken dat het niets voor hen is, het blauwe gedeelte vult zich, alles wordt herverdeeld en de echte liefhebbers van het model hebben er een.

2 likes

Ik hoop wel dat ik hem mooi vind, want ik heb de BB58 net verkocht met de FiXeD in gedachte als toekomstige vervanger :grimacing:
Ach, en anders flip ik hem gewoon, en verlies ik er wat op. Dat overleef ik ook wel weer.

Eerst maar even voorpret van de Seiko GMT (SBGM221) die ik vandaag besteld heb, en die waarschijnlijk ergens volgende week wordt bezorgd.
Weer eens iets anders voor mij, naast die sportieve horloges. Kan ik die Daihatsu polishing eens ervaren waar ze bekend om staan :grinning_face_with_smiling_eyes:

Die Tudor verwacht ik pas ergens in Mei of zelfs Juni.

1 like

Dat is potdomme een mooi Seiko!

1 like

Volgens mij gaan ze alleen nog maar boven list… heb er nog nooit 1 gezien onder list. Second hand…

Mn21 denk ik sowiso niet snel. Want die is wel echt zeldzaam.

Helemaal waar, maar dat ging met de BB58 blue ook zo, het eerste half jaar, en nu, een paar jaar later, moest ik er mee leuren om er met verlies af te komen.

MN21 is inderdaad zeldzaam, maar hoeveel extra is men bereid te betalen voor een inscriptie op het deksel? Ik niet in ieder geval.
Zodra het horloge daadwerkelijk gedragen wordt door de MN tijdens militaire operaties, zal de populariteit omhoog schieten, verwacht ik.
Tudor zal dat in ieder geval uitmelken.

Maar als ik een horloge mooi vind, en wil houden, interesseert me evt afschrijving weinig.
Ik zit sws niet te wachten op Rolex achtige taferelen. Daar heb ik al Rolexen voor.
Ik wil gewoon een mooie vakantie beater die onder de radar blijft.

2 likes

Grappig genoeg zijn het niet de kasten maar eerder de wijzerplaten en de schittering van de wijzers en indices die een GS een GS maken. Daar zit ook Daihatsu in, maar ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden. Ik hoop dat ie bevalt.

Ik had wekenlang moeite om die afkorting te onthouden. PXD, PRX, FXR, alles kwam voorbij tot ome @HanDavinci fijntjes opmerkte dat het voor fixed stond. Man man man man. Hoe dan ook, cool ding, ik ben erg nieuwsgierig. Titanium fijn, überafleesbaar en dan ook nog eens met een handige bezel. Wel een tikje groot voor mijn pols.

2 likes

Ik ben zelf ook benieuwd naar de Grand Seiko. Ik vond het nooit wat, en heb er menig discussie over gevoerd (vooral lopen zeiken over de dikte), maar ik blijf openminded, en vooral door het forum werd mijn interesse aangewakkerd.
Afgelopen Zondag deze SDGM221 gepast, en was eigenlijk gelijk verkocht. Er moest sws een Grand Seiko komen. De SBGA293 zou de logische keuze voor mij zijn geweest, maar ik kreeg die iets te dikke GMT die ik gepast had niet uit mijn hoofd. Ik heb nog geprobeerd om van gedachten te veranderen middels een poll, maar tevergeefs. Onbewust had ik al gekozen :grinning_face_with_smiling_eyes:

En ja die Tudor FXD is groot, maar op mijn 19cm pols zal het wel moeten lukken denk ik. We gaan het zien. Heb ik de klik niet, dan laat ik hem liggen voor een andere liefhebber.

2 likes

Valt wel mee toch? Kleiner dan de Pelagos. Die kun je makkelijk hebben @Fate_Amenable_To_Change, trust me.

2 likes

Tudor of Breitling:

Tudor of Breitling
  • Tudor
  • Breitling

0 stemmers

Omega, of Navitimer. :upside_down_face:

4 likes

Niet gestemd. Weet 't gewoon niet. Vind ze allebei wel wat hebben. :thinking:

1 like
  • Breitling Navitimer 8 UniTime
  • Rado Captain Cook Over-Pole LE

0 stemmers

2 likes

Breitling, vanwege de wijzers. Die Tudor urenwijzer vind ik gewoon echt niet mooi

Had op de Breitling gestemd vanwege de mooie plaat, maar toen zag ik die datum op 6…

1 like

Pfoe, Rado overtreft zichzelf hier. Wat een feest voor het oog. Mooie lastige battle :wink:

2 likes

Vind je die datum bij de Rado mooier dan? Daar zit hij ook gewoon plompverloren door alle schalen heen :thinking:

1 like

Mjah, voelt bij de Rado toch iets minder alsof iemand met een perforator aan de gang is gegaan. Een afgewerkt randje en geen halve indice erbij; dat doet Rado toch beter.

5 likes

Dacht even dat je de plek niet mooi vond. Afwerking is bij de Rado inderdaad mooier :+1:

2 likes