Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Die yachtmaster is echt dom veel geld voor wat het is. Uurwerkje zit ook in een datejust van 7K en er zit in die kast en sluiting voor een paar duizend aan goud ofzo. Hangend aan een rubber bandje.
Het geheel voor 30K is een beetje lachwekkend naar mijn mening. Maar dat is zo veel in de Rolex-wereld.

Ik vind de rose op oysterflex overigens wel een cool horloge. Veel beter dan de witgouden bijv

Dan biedt de Saxonia toch meer exclusiviteit, afwerking, verfijning, complicatie.

6 likes

• SBGX038
  • SBGX016

0 stemmers

Nee natuurlijk niet. Rolex niet zo heel populair in dit topic. Merken als Lange, Zenith, JLC wel. We zijn heel edgy hier in dit topic. :innocent:

27k list. Ieder merk pakt een heel grote marge op goud. Als je de listprijzen van andere merken met gouden versies van hun horloges er bij pakt kun je ook lachen. Hoe duur was zo’n gouden speedy? 45k?

1 like

Sowieso krijg ik een beetje kriebels van de combinaties sportief / roségoud, 30k € / rubberen band, roségoud / matzwart. Het wringt allemaal wat, en niet op een lekkere manier wat mij betreft.

De blauwe Yachtmaster had het kunnen winnen (zonder iets over waar voor je geld te zeggen overigens).

2 likes

Je zou 'm in t echt moeten zien.
Verschrikkelijk mooi horloge. Geen Lange, want dan had ik die wel verkocht… Maar prachtig.

De blauwe YM is ook prachtig, maar dat mat zwarte, heel goed uitgevoerd.

Daar kun je goed gelijk in hebben. De blauwe YM ben ik ook pas mooi gaan vinden nadat ik hem in het echt gezien had.

Oh, o.k., ja ik ken @Parachrom verder niet. Lijkt mij een meer dan prima horloge. Tenzij je Omega haat, natuurlijk… Zou niet weten waarom. Maar o.k., whatever.

Klopt. De premium voor goud is bij vrijwel elk merk waanzinnig. Alleen impopulaire modellen moet je in goud kopen. Daar zijn ze tweedehands vaak nauwelijks duurder dan staal.

3 likes

Omega en Hublot staan op de ban-list :smile:

Ja ik he een 5524 en die is theoretisch waterdicht, zelfs Patek gevraagd en die geeft aan dat het kan. Maar je bent wel een dappere vent als je met een horloge van die prijs gaat zwemmen (en met leren bandje)
Ik heb een Patek world time (5230G), is alleen niet waterdicht :no_mouth:

Geen van beide. Maar deze.

13 likes

Zo heb ik nog wel wat suggesties :wink: niet echt in de pricerange wel?

Hehe eindelijk iemand die het WEL snapt! Ik verbaas mezelf daar ook al jaren over. Heel goed verwoord!

1 like

Nee joh. Veel te veel tekst, lompe kast, en in het handje ga je zien dat de lugholes te laag en te ver naar achteren zitten waardoor de kast over de zijkant van de leren band heen gaat hangen. Waarom GS die rare sportkasten überhaupt nog op een leren band probeert te slijten is me een raadsel, want het slaat in het echie als een lul op een weduwnaar.

Een 35,5mm dress watch kast met 9F uurwerk er in is de bom. Comfortabel, passend, en mooi van lug voor de band die er op hoort. :+1:

Denken in mogelijkheden: Deep Democracy en de oplossingsgerichte benadering  – Deep Democracy

:wink:

1 like

Ach joh, op ieder horloge is wel iets aan te merken. :wink: Die band is snel gewisseld en als ik 'm onder de kerstboom vind straks, ga ik 'm toch echt met veel plezier dragen! :star_struck: Maar zal wel weer een Seikootje 5 worden, ofzo… :grimacing: :laughing:

1 like

Ik denk je dan met je opsomming best zit bij VC.
Als je er de pols voor hebt is dit m.
Of zilver, er gebeurt genoeg op de dial om niet verveeld te geraken.

1 like

Zilver is ook wel erg mooi ja !

Ja, VC maakt natuurlijk heel mooie horloges. Maar die zien er zo uit.

7 likes

En al onder list te krijgen :partying_face:
De val was diep, de list prijsstijging stevig.
31k list alstublieft. De gewone ondertussen al 25,7k…

1 like

Gen 2, maar dat heeft vooral te maken met die getande lunette die bij gen 3 op een soort ring lijkt te liggen. Bij gen 2 zit deze als het ware direct op de kast, zoals het voorheen altijd zo was.

1 like