Dat is toch anders. Geen bezel he.
Ik heb datzelfde probleem! Zoveel moois! Ik kijk weleens naar een blancpain fifty fathoms, maar voor datzelfde geld kan ik ook 3 fantastische andere horloges kopen. Bijv een planet ocean of seamaster 300m in combinatie met een iwc markxx en een mooie seiko of iets dergelijks… keuzes keuzes…
Nee, klopt. Maar moest hier even aan denken. Natuurlijk zijn de Tudor en Rolex niet verkeerd. Maar ik vind zo’n Panda Carrera gewoon erg gaaf.
Is die ook!
Edit. Net als een dan Henry.
Ik heb de BB pro gestemd omdat ik daar zelf nu naar kijk.
Maar de SMPc op zwart rubber is ook heeeeeel gaaf!
Edit: die 2 ontvangen het minste liefde
Hulde.
Nee dat is geen mooie kast. Veuls te dik.
Koop dan een givrey. Dat is 1 op 1 bijna gelijk.
Steinhart maakt ook die submariners en dweller net niet mooi genoeg.
Zo is het niet geboren.
Er zijn mensen die zich gewoon inzetten voor het goede doel. Met en zonder geld.
Hier ga je te kort door de bocht. Zoals vaker. Maar ik weet dat je dat leuk vind. T.
Ik ben bloedserieus, en ik vind het eigenlijk erg naar dat de wereld zo in elkaar zit. Niks ten nadele van degene die inderdaad belangeloos voor een goed doel bezig denkt te zijn, daar zit de strijkstok niet. De schoen wringt zoals bijna altijd aan de top.
Ik heb collectanten hoger zitten dan filantropen.
Help me even Rex ik volg het niet
Er zijn ook filantropen die collecteren.
Niet in positieve zin.
Dat je obsceen rijk bent betekent niet dat je bij machte bent om in je eentje voor een billijke welvaartsverdeling te zorgen. Dus dat je onder die omstandigheden je geld besteedt aan het helpen van nooddruftigen kan ik moeilijk negatief opvatten.
Alleen jammer dat het en publique en met een hoop applaus moet, in plaats van privé en met gepaste schaamte over het feit dat je überhaupt miljardair bent terwijl de helft van de wereld ligt te creperen.
Je schrijft “de huur incasseren” verkeerd
Foei wat een off topic geleuter van de heren hierboven…
Een battle van de Filantropen dan maar?
Bill Gates of Richard Brandson?
Bill Gates:
Richard Brandson:
- Bill Gates
- Richard Brandson
0 stemmers
Twee compleet verschillende horloges, zowel qua stijl als prijsklasse… Wat is de context?
Ik stem Seiko 5 sports
De context om het weer in topic te krijgen…
Oh jazeker wel.
- Betaal je personeel goed.
- Zorg dat er een ondernemingsraad is, en sta het personeel toe om zich bij een vakbond aan te sluiten of er eentje op te richten.
- Zorg dat iedereen toegang heeft tot gezondheidszorg in markten waar dat niet per se universeel het geval is.
- Zorg dat je personeel kan pauzeren, zorg voor WC’s, zorg er voor dat ze tijd hebben om te eten.
- Betaal je belasting gewoon, ga dus geen geld naar landen als Ierland, Luxemburg, Nederland of de Kaaiman-eilanden sluizen om allerlei belastingen niet te betalen waar je wel omzet en winst draait.
- Zet je aanzienlijke vermogen in om te lobbyen voor billijke kapitaal- en erf-belasting, zeker over grote vermogens.
- Betaal gewoon netjes zonder zeiken je dividend-belastingen, en spreek je aandeelhouders er op aan als ze gaan zitten zeiken.
En als je dan nog steeds puissant rijk bent hoef je je filantropische maneuvels ook niet van de belasting af te trekken. Betaal dus eerst al je belastingen, geef dan anoniem wat weg, en hou je bakkes tegen de fiscus.
Ik wel, want het zijn vaak belastingconstructies waarbij de write-offs fantastisch zijn. Ook nog van mensen die puissant rijk geworden zijn door aan de voorkant al veel geld aan de belasting (en dus de nationale economie, je wegen, je scholen, je ziekenhuizen) te onttrekken. Wij betalen voor de charitatieve bezigheden van miljardairs voor een groot deel.
Bovendien is het een manier om op ondemocratische wijze druk uit te oefenen op het systeem en hulpbronnen heen en weer te schuiven. Goede doelen? Ik denk dat er sprake is van doelen. Of ze goed zijn is maar zeer de vraag.
Excuses voor de off topic. Ik heb de Bill Gates gestemd omdat de Casio Duro gewoon een klassieker is. Hulde! Dat tweede, eh, ding… Tja. Brrr. Het ziet er zowaar een beetje uit als Branson.
Die Formex draagt lekkerder en is stiekem in het handje heel erg mooi.