Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

We zijn het volledig eens. Dat gezegd hebbende zie ik nog steeds liever dat Jeff Bezos een miljard in goede doelen steekt dan in een extra superjacht.

Ik kom onregelmatig in de omgeving van Drachten. Voor zover ik weet is SeriousWatches aldaar de enige plek in Nederland waar ze Formex hebben liggen? Als we weer eens naar Friesland gaan zal ik er een keertje langswippen. Ook al om de kwestie 39 vs. 43 te kunnen beoordelen.

En daarnaast vraag ik me af of ik niet beter sowieso die Alpinist scoor en daarna voor de Formex ga in een ander kleurtje dan groen.

Kun je dit niet gewoon beter standaard onder je berichten zetten?

5 likes

De Essence Leggera met keramische bezel en composiet kast is ook erg lekker:

Alleen jammer dat daar geen geschakelde band bij zit. Schijnt er op termijn nog wel te komen.

4 likes

Battle of the (new) Tudors.

Ben benieuwd waar het zwaartepunt ligt en of er een duidelijke voorkeur uitkomt.

• Black Bay Pro
  • FXD
  • Pelagos 39

0 stemmers

6 likes

Oei, niet makkelijk. Ik denk dat deze voor mij 100% op het formaat aankomt. Daarom FXD gestemd.

1 like

Voor mij ook de FXD. De keuze was zeker niet makkelijk. Alledrie toppers imo.

Zeker geen makkie, maar voor mij de Pro

1 like

Twijfel tussen de Pro en de Pelagos. Maas sowieso niet de FXD, veel te druk door die overload aan streepjes :grimacing:

2 likes

Looks toch de Pro. Vetter dan de FXD maar de FXD is zo comfy

Pelagos 39 is te glimmend voor een Pelagos :grimacing:

2 likes

Pro gestemd.

Sinds het passen van de Pro ben ik van vrij negatief naar vrij positief gegaan. Pelagos heb ik gewoon teveel twijfels over (plus moet ik is voor mezelf ervaren) en FXD vind ik heel cool maar niet voor mij.

1 like

Mooi dat je dat zelf ook ziet :wink:

Horloges werken af en toe net als een baasje die op z’n hond gaat lijken.

Yup. En je kunt een afspraak maken. Leuke tent.

1 like

De nieuwe tudors.

Alle drie hebben ze voor en tegens.

Ik heb vandaag ook voor het eerst de pro en de p39 gepast.

Pro: top. Mooie dial goed uitgevoerd maar te dik, hoezo maken ze die niet dunner. Het is niet dat ze de techniek niet in huis hebben. Er lag een 1655 naast vandaag, die is veul mooier en ook nog dunner :grin:
Fxd: super gaaf: 1 mm te groot.
P39: oh jee. Ik dacht echt toen die geïntroduceerd werd, wat een topper. Maar helaas. Die sunburst dial is zo niet mooi op een toolwatch! Verschrikkelijk. Die dial had net zo mat moeten zijn als de dial van de bb pro! Dan was het de mooiste tudor release geweest.

Helaas. De nieuwe Tudors zijn het net niet. Op de fxd na. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Slecht licht foto’s.

. .

23 likes

:point_up:t2:Precies mijn mening over deze drie horloges.

1 like

In dit licht is die sunburst inderdaad niet mooi, maar hoe vaak zie je dat als je niet onder die afgrijselijke spotjes staat?

3 likes

Oei, die sunburst is veel te shiny.
De pro vind ik echt fraai, maar die band…

1 like

Onder een bouwlamp wel inderdaad. :joy: Volgende keer ook even naar buiten lopen.

Edit 1: Volgens mij werkt de folie ook niet mee, check wat dat met het uiterlijk van de bezel doet. :thinking:

Edit 2:

Ah, I see what you did there. :nerd_face:

4 likes

Sodeju, dat ziet er inderdaad slecht uit. Toch mijn stem maar herzien, die gaat dan naar de Pro. De FXD vind ik tof, maar zonder bracelet ontbreekt er iets.

1 like

Duidelijk. De Pelagos denk ik hetzelfde over. De dikte vd Pro…jury’s still out. Moet ik irl zien.

De FXD…is imo perfect. Alleen die achterlijke opgeblazen prijzen heh…vanaf 4.5k en ik zie ze zelfs a 5.5k met een retail prijs van 3.7k. :face_with_symbols_over_mouth: