Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Deze is zo fraai in het echt. Passen is zeker de moeite waard!

1 like

Thanks maar een saai subje gaat het echt niet voor je doen! Je hebt een te uitgesproken smaak.

Het lastige (voor jou) is dat je Nomos het allerbeste is wat je voor dat geld kan kopen. Qua kwaliteit, afwerking, geld enz enz dat heel veel afvalt om toe te voegen. Het moet echt wat toevoegen en standaard OK is niet goed genoeg. :+1:t3:

1 like

Ik vrees dat als @brick gelijk heeft, hij gewoon gelijk heeft. :slight_smile: Er zijn veel sunbursts die in daglicht bijvoorbeeld gewoon te veel zijn. Neem de volledige Sinn 556 serie in zoverre die ooit een sunburst had. Die waren kut in daglicht, maar prachtig zolang je binnen zat in een softbox. :slight_smile:

1 like

Een betere clasp op hun beads of rice band en graag alle indexen opgelegd en wat @Ojjz zegt :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik vrees dat je daar gelijk in hebt 🥲

2 likes

Gaan we dan mainstream doen? Moser binnen budget?

1 like

Zit al een omega en een cartier in de collectie. Dat mag je best main stream noemen. Een moser behoort niet tot de mogelijkheden qua budget. Prachtige horloges, maar bijna altijd te groot ook.

Ik zou voor een keramische IWC topgun gaan denk ik. :sunglasses:

1 like

Ik dacht ook aan een Sinn erbij voor @Colnago. Misschien iets groters met een wat grovere look: 103 bijvoorbeeld?

1 like

Waar komt dit vandaan? :crazy_face: Helemaal niet vergelijkbaar qua budget met de 3 mogelijkheden en veels te groot.

Heb de 104 gehad, en de 105 is net de deur uit. Prachtige horloges en een heel degelijke en mooie kast, maar het werd weer eens tijd voor iets anders. :man_shrugging:t2:

1 like

Nouja ach tweedehands slechts dubbel het budget… 41mm is niet mega toch voor een sport horloge? Het lijkt mij een leuke unieke toevoeging in je collectie. Past in het “rariteitenkabinet” zoals ik het eerder noemde.

Plus ik heb net zelf een IWC gekocht dus ik ben waarschijnlijk beïnvloed

1 like

Battle of the Black Friday Casio Royale 007 beaters…

• Staal
  • Rubber

0 stemmers

1 like

Ik zal altijd op staal stemmen, maar als ik het mij goed herinner, is het meer plastic dan staal?

1 like

Klopt…kast iig plastic. Men zegt band is staal maar dan is wel heel dun staal want het weegt bij elkaar een halve drol. :grin:

2 likes

Oeh… best zwaar dus :wink:

1 like

:joy::sweat_smile::smiley:

1 like

Even een gedachte-oefening: Ik wil nog één horloge toevoegen aan m’n verzameling.

Welke, en als je zin hebt, waarom?

• De Chronograaf. Hanhart 417ES 1954, 39mm
  • De Maanfase. Mühle Glashütte Teutonia IV Bluemoon, 39mm
  • De GADA. Grand Seiko SBGX259, 37mm

0 stemmers

Allemaal zijn ze rond de 2000 ballen qua aanschaf. Het gaat om een handwinder, automaat en een HAQ. We hebben het over Duitsland, Duitsland en Japan.

Ik ben benieuwd. Suggesties voor andere horloges zijn eigenlijk gewoon niet welkom. Zwitserland doet me niks en ik weet wat ik wil. :slight_smile:

4 likes

De Hanhart voor mij .
Mühle vind ik mooi , maar de maanfase klopt hier niet op . ( gevoelsmatig)
De GS is wat mij betreft teveel dertien in een dozijn
( ook weer gevoelsmatig :grin:)

Hanhart heeft echt een lekker eigen gezicht

1 like

Ik denk dat jij gewoon die Hanhart moet aanschaffen. Je hebt 't al zo lang over zoiets. Dus dit zal altijd in je hoofd blijven rondspoken. Je zegt dat je er nog één wil (uhuh :wink:). Kies dan deze. Daarmee heb je, volgens mij, de grootste kans dat het hier (even een tijdje) bij blijft. :smile:

2 likes