Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Die 417ES heb ik al wel 10x in mijn mandje gehad; gewoon supertof.

2 likes

Welke chrono’s heb je tegenwoordig nog Chris? Die hanhart is gewoon cool met een dik laagje vettigheid er op :sunglasses:

GADA’s heb je genoeg met een GS, de santos, en de alpinist lijkt me. Maar eerlijk is eerlijk, van dit type horloges wil ik er ook gewoon meerdere hebben, omdat ik merk dat ik er meestal naar grijp.

1 like

Heh, als GS eigenaar kan ik je mededelen dat dat niet zo is. Dat zit 'm in de details, maar ik begrijp waarom het zo over kan komen.

Gewoon: Geen enkele. Aan de andere kant, ik heb ook geen maanfase. Of grossdatum. Of Spring Drive.

Het nadeel van de Hanhart is dat hij met 39mm mooi van maat lijkt, maar wel 13mm dik is. De Mühle doet het met maanfase in 11,7mm dikte, de GS komt met 37x9,8mm gewoon als lekkerste uit de bus qua maat.

Ik heb nu op twee chronografen een partij doekoe afgeschreven omdat ze allemaal over de pols wandelen, dus misschien moet ik gewoon ophouden om over dat onderwerp te praten.

Eigenlijk gaat de keuze in mijn hoofd tussen de Mühle en de GS, omdat ik nattigheid voel wat betreft de Chronograaf.

Vergeet de Ahoi Dunkel, Club en Hamilton Khaki 38 niet. En daarnaast als simpele driehander ook nog een King Seiko en een Junghans Max Bill. Maarrrrrr…

Check. De Grand Seiko is bruut onder de radar. Maar ik heb redelijk wat witte horloges.

De Mühle is lekker blauw. Met een maanfase.

Al blijft de Hanhart erg cool. Maar of die de grootste kans heeft om te beklijven? Tja.

3 likes

en de zijkanten … :face_with_raised_eyebrow: die doen het ook niet echt …

2 likes

Die muhle valt of staat met zijn afwerking. De lay out van de plaat vind ik wel tof, maar de kast ziet er nog al lomp uit zo op dat plaatje. Die GS vind ik best wel saai voor een GS.

1 like

Beetje ‘raar’ perspectief in de foto van de Mühle (kijk naar de wijzers, hopelijk staan ze in het echt niet zo :stuck_out_tongue_winking_eye:) maar ik vind het een mooie ‘balans’ oefening (plaats en vorm/samenwerking logo en maanfase) en kleurstelling.

2 likes

39mm x 10,5mm

11 likes

De Hanhart. Simpelweg omdat hij op zichzelf staand ijzersterk is. Ok, en omdat hij geen afgesneden cijfers heeft. De andere twee doen me niks, waarbij ik de GS ronduit klinisch vind.

8 likes

:point_up:t2:
Dit dus.

3 likes

Daarbij denk ik dat de GS het qua uitstraling aflegt tegenover de Citizen die je net hebt aangeschaft.

4 likes

Vanuit persoonlijk perspectief

1. Ik heb zelf ook al genoeg lichte wijzerplaten. Dus deze GS zou afvallen hoe geweldig de afwerking ook is.
  2. Ik vind de maanfase raar geplaatst op deze Muhle. Pass om die reden :wink:
  3. Hanhart for the win. Rode accentje vind ik heel apart op een goeie manier. Alleen jammer dat een pusher niet food is. Ik dacht dat een kenmerk van dit merk was?
1 like

De Hanhart! Gewoon een hele mooie strakke flieger waarvan echt alles in proportie is. De kastmaat, mooie lugs, goede subdials op de juiste hoogte, en geen afgekapte wijzers. Historisch gezien ook leuk! :v::sunglasses:

2 likes

Die is dik in orde. Sterker nog, mijn Teutonia II heeft indices die net zo hard in het licht schitteren als die van de GS. Die zijn prima afgewerkt, die horloges. Bovenmatig voor hetgeen ik er voor betaald heb.

Dat is de hele sjeu van die GS. Ik draag saai. Saai past op alle banden. Saai staat bij een pak of een polo.

Met saai kun je nog eens dronken worden midden op het dorpsplein van Barcelona zonder dat ze je de hersens in slaan, en met saai kun je desgewenst in een white party en oil-overload-orgie met twee trannies en een zwik Oost-Europese lichtekooien terecht komen zonder dat je horloge daar onder lijdt.

Saai, met andere woorden, is dikke prima.

Mühle maakt net als vele anderen totale kutrenders van prachtige horloges.

Ik weet dat het een rare Amerikaanse dealer review is, maar zie hier maar eens.

Van de website van Lebois:

Diameter: 39.0 mm
Height: 10.5 mm
Crystal: 3.4mm domed sapphire with anti-reflective coating inside

Ammehoela dus, 10,5mm. Dat is tot aan de bovenkant bezel / onderkant glas. Als je die drie en een halve mm bol saffier er bij optelt kom je gewoon op 14mm uit, wat ook normaal is voor een mechanische chronograaf met een uurwerk van 7,5mm dikte. Dat ding is net een halve mm dunner dan een 7750, en daarom is dat horloge dan ook geen 14,5mm dik zoals alle Valjoux horloges. :slight_smile:

Dat soort marketing vind ik echt tering smerig. Ze doen net alsof ze een dun horloge verkopen. Ik zie dat steeds vaker gebeuren, zeker bij microbrands. Bah. :face_vomiting:

Uitstekend. Ik zie de verkoop-argumenten voor de GS per strekkende meter binnen rollen.

Voor een stukje perspectief: Mijn vrouw vind de Hanhart ongelofelijk lelijk, zeker met die rare cijfers en die coin edge bezel, ze vind het bovendien niks bijzonders. De GS vind ze niet lelijk, maar ze heeft me zo veel zien vloeken dat ze het onderwerp een beetje zat is, en de Mühle vindt ze schitterend.

Plaatje voor de sfeer:

Daarom twijfel ik ook. Na Junghans, King Seiko, Santos en Serica 5303 zou dit m’n vierde witte plaat zijn, al heb ik de Tourby zojuist verkocht.

Niet op de 1954 417 ES horloges. Die hadden dat niet.

Da’s voor mij juist de sjeu. Niet de standaard plek.

Wachttijd van een jaar. Echt waanzinnig. Ik heb dealers aangeschreven, ze hebben ze gewoon niet. En de wachtrij is lang. Ik ga niet zeggen dat het Rolex toestanden zijn, maar toe maar.

5 likes

Dan kun je beter thuis een poll aanmaken.

13 likes

Dat is wel jammer zeg! Zijn er zo weinig dealers? Of worden ze weinig gemaakt?

1 like

:joy:

1 like

Merde. Had beter moeten kijken op Lebois-site. Mea culpa.

Dat is niet jouw schuld. Fratello en Monochrome nemen het ook klakkeloos over op hun site. Hier bijvoorbeeld uit Fratello’s review: The lug-to-lug length is 47.35mm, and the 10.5mm thickness also seems very acceptable.

Horlogejournalistiek is zo dood als een pier. Dan kan ik willekeurige forumleden niet kwalijk nemen dat ze dat soort cijfers als waarheid zien. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd wanneer je als klant een 14mm horloge uit de doos rukt terwijl je 10,5 gekocht hebt, in jouw beleving.

1 like

De Hanhart, omdat ie… echt waar… zo cool is. Het werd instant mijn favoriete horloge vanaf het moment ik 'm op een canvas band had gefloept.

23 likes

Dat is-ie! Ik krijg er gewoon een beetje trek in :slightly_smiling_face:
Draagt best wel conform de cijfers zo te zien?

2 likes