Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Naast zoveel karakter steken de andere twee gewoon wat bleekjes af. Als dat je ding is, helemaal prima natuurlijk. Maar de Hanhart heeft gewoon die, zoals de Fransen zeggen, ik weet niet wat.

1 like

Ja, gaaf ding! :+1: Die had je mee naar de meeting, toch?

2 likes

De hanhart voor mij.

Iconisch. Nu al meerdere malen in het echt kunnen bewonderen en voor mij eerder het gada horloge.

Maar ik kan je ook uitleggen waarom de andere 2 niet.

Glashutte mulhe.
No way met die maanfase aanduiding op die plek.
Zoals jij srew down pushers niet mag mag ik dit niet. Zet sub dials en wijzers recht op de dial!

GS.
Een gada? Mmmwah. Betwijfel ik ten zeerste. Maar los daarvan. Dit horloge is bleker dan een pas geboren Deense baby… met Ierse ouders. Voordeel van die baby is dat die nog kleurrijk karakter ontwikkeld in zijn verdere leven. Deze sbgx259 zal altijd bleek blijven. Enige mooie is de maat.

4 likes

Klopt, perfect van maat en heel comfortabel.

Ja, dat was 'm. Nog niet op canvas toen, dat staat 'm echt top vind ik.

2 likes

Antwoord is al vaker voorbijgekomen: de Hanhart moet het worden. Mooiste en beste keuze van de drie.

Niet hetzelfde model uiteraard, maar ik was absoluut onder de indruk van de kwaliteit. Heel veel horloge voor de prijs. Ik zou zeggen: doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi horloge… issie zo groot of is dat een vertekend beeld?

1 like

Da’s subjectief. Ik vind maanfases op de geijkte plaats juist een clean cut case van saaie zaaddodende pasta, dit is de eerste maanfase die ik interessant vind, exact om die reden.

Waarom? Hij kan op het strand, hij kan in een vergadering, hij kan bij de Aldi en overleeft de club en de motorrit ook. De dial gaat mooier zijn dan op foto’s zal blijken, en ik vind een simpel sneeuwwit horloge meer karakter tonen dan de zoveelste zwarte duiker, a propos totaal karakterloze, saaie eenheids-worsten-shlock.

Wat mij tegen het zere been stoot is dat er hier op het forum een nogal smalle definitie van “cool” lijkt te leven. Het zit hier vol met middelbare huisvaders die, het eigen leven beschouwend, eigenlijk iets anders willen zijn dan zichzelf. Vandaar die kinderlijke fetisj voor alles wat met piloten, soldaten, fictieve spionnen, astronauten, ontdekkingsreizigers, acteurs en presidenten te maken heeft.

Het argument werkt volledig averechts. Als ik m’n hart recht uitsprak zou ik zeggen dat de Hanhart weliswaar tof is, maar ergens vind ik jaren 50 chrono’s nog het mooiste met geïntegreerde pushers zoals deze:

Da’s alleen een budget-verschil van zo’n 4400 Euro.

Ik hoop dat die vanuit een ander perspectief comfortabeler zit, want dat lijkt me nogal een kolos.

Nogmaals: Niks tegen Hanhart, ik loer er al erg lang naar, maar met de lange lugs is dit wel één van de redenen dat ik twijfel.

6 likes

Dan zou ik het inderdaad niet doen.

Of toch. Gewoon omdat het spannend is en je een keer het avontuur aan kan gaan. Buiten de comfort zone. Misschien wel letterlijk met die lange lugs.

Mbt die gifgroene Breitling. Koop die nou. Het is inderdaad een mooi horloge ( los van mijn mening dat ikzelf voor een andere kleur zou kiezen)
Wellicht lijkt het verschil in prijs erg veel, maar eenmaal om de pols ben je dat gelijk vergeten.

Van de andere kant. De hanhart. Hoef je even niet jezelf te zijn :grin:

2 likes

Mocht het echt jouw laatste horloge worden zoals je in je pol aangeeft, dan spaar je toch een jaartje door en ga je voor de breitling? Of interpreteer ik ‘nog één horloge’ verkeerd? Je hebt je al meermaals over een langere periode lyrisch uitgelaten over die premier, dus hij blijft duidelijk plakken.

1 like

Is dit niks voor je?

5 likes

Het lijkt hier net alsof je jezelf met een Hanhart voorstelt en daarop afknapt. Lijkt me voldoende reden om het niet te doen :slight_smile:

1 like

Luister naar deze wijze woorden!

2 likes

Ik zit al twee jaar naar Excelsior Park te loeren. Nu heb ik een hekel aan de combinatie blauwe wijzers en roze platen. Als dat zwart of zelfs gepolijst staal was geweest had ik er eentje gehad, van die roze. Op alle andere Excelsior Park horloges zijn de subdials me net te klein en weet ik niet wat ik van de numerals vind. Alle Excelsior Parks laten mij twijfelen. Ze zijn bijna mooi, maar vaak net niet helemaal.

Eigenlijk hebben jullie gelijk. Misschien moet ik dat ook maar eens doen.

Ergens heb je daar wel een punt. Ik ben een 47 jarige man met een kantoorbaan die heel, heel erg weinig achtervolgd wordt door Nazi’s op oude motoren, zeg maar. Ik vrees dat hoe ouder ik word, hoe meer ik naar steeds nettere horloges begin te kijken.

3 likes

3 likes

Het cynische aan die hyperindividualistische propaganda van de bedrijven die je een horloge proberen aan te smeren waarmee je 6 km onder de zee kunt: ze weten heus ook dat jij nog steeds dezelfde kantoorpik bent, maar zolang ze je in de ontkenningsfase kunnen houden lig je bij ze over de ton.

2 likes

Exact dat.

Ik neuk te weinig modellen om me Steve McQueen te wanen, zeg maar. Die ontkenningsfase ben ik al 10 jaar voorbij, vandaar dat ik me aan dat soort marketing stoor.

Enne, @InspectorClouseau, natuurlijk is die Hanhart cool. En uiteraard is het tof dat het een luchtmacht-horloge is wat door McQueen tijdens z’n motorrij-avonturen omarmd werd. De vraag is alleen of ik enigermate McQueen-achtig ben.

Jij wel, uiteraard. Laat daar geen twijfel over bestaan. :rofl: :+1:

De voorlopige conclusie, en dank voor deze frisse discussie, heren, is dat ik door moet voor een dress-chronograaf, waarbij de Excelsior Park die @TagEd voorstelt, ondanks blauwe wijzers, ook nog een beetje kietelt.

1 like

En nog steeds vind ik van de drie de Hanhart veruit de mooiste en meest begerenswaardige optie. Maar jij moet gewoon voor de Breitling gaan.

2 likes

Zeker!

Het grappige is dat ik voor aanschaf enorm getwijfeld heb over de Hanhart door het historische tintje. Het is gelukkig een geheel nieuw horloge wat losjes -in the best way- naar het origineel is ontwikkeld. Het is tool, maar met ladingen elegantie.

Anyway, die Breitling is prachtig en ziet er toch een stuk minder rauw en tool uit dan de Hanhart.
Ben nu al benieuwd naar je NA. :wink:

2 likes

Misschien moet je dáár eens iets aan doen dan. Transfusie met door Hillary geleverd kinderbloed, Kingsman maatpak, en dan de ongewassen meute aan de rechterkant van Thierry Baudet gaan jennen?

Dat gezegd zijnde, getwijfeld tussen de GS en de Mühle maar toch Mühle gekozen. GS heb/had je al, dacht ik, en dauphiné wijzers, dat is toch altijd een klein beetje kut. Die Mühle is interessant, en de maanfase daar ligt net goed qua positie als tegengewicht van datumvenster en opschriften. Daar dus op gestemd.

Hanhart, nja, het is wel een tof ding maar voor mij persoonlijk nét iets te hoge Glenn Hughes factor.

Ik ging ook al die Lebois & Co tippen maar iemand was me voor, en

wat een stevig dikkerdje is, dus niks gezegd. :slight_smile:

De eerste luide pre-9uurs-grinnik is een feit!

4 likes

:rofl:

2 likes