Dat inderdaad. Mijn 1 jaars badge heeft alvast geen automatische upgrade tot gevolg gehad. Ik zal niet flink genoeg geweest zijn in het boek van de Sint ofzo.
Ik heb niks tegen quartz, maar specifiek Swatch is voor mij een stukje wegwerp-ontwerp waar ik niet mee kan leven. Wat erger is, er staat een dag-datum aan de binnenzijde van de 3. Dat trek ik niet meer. Die hele keten is in bezit van de Swatch groep, die hadden een uurwerk kunnen maken wat bij de kastmaat past.
Ik waardeer Franciscus’ neiging naar soberheid, de Kerk kan daar wat van leren, maar dit is meerdere bruggen te ver. Een Seiko 5je zou gepaster zijn, die kun je nog eens repareren ook, en je kunt de band vervangen.
Als ze helemaal Trolling Lane hadden willen inslaan hadden ze dat datumvenster ook zwart op wit gemaakt, en even groot als de 3. Gemiste kans, mijns inziens.
Een KS pal op 9 trek ik niet, en de meeste chronografen die ze in automatische variant verkopen zijn gewoon dik. Voor een 13mm dikke chronograaf met automaat moet je bij Zenith zijn, want alle andere zijn 14,5 tot 16mm dik. Hamilton, Yema, Hanhart, Sinn, Tag, Longines, Breitling, Tissot, ze stellen allemaal teleur. Voor een redelijke prijs moet je dus handwinders hebben, of mechaquartz.
Ik heb met mijn vrouw overlegd, en die stelt dit voor: