Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Mijn Sinn 356 ophalen om een tijdje proef te draaien. Als het niets is, breng je hem terug. Is het wel wat, kom je de doos en papieren maar ophalen, voorzien van een betaalverzoek.

1 like

Gewoon voor de Breitling gaan.

An Excellent Breitling Chronograph That You Need to Know About - Premier B09 Review - YouTube

1 like

Ik hoor wat je zegt, en ik vind 'm prachtig, maar ik vind het verschil tussen 15,5mm van de Sinn en 12,85 (!)mm van de Excelsior Park nogal een dingetje. De EP is gewoon 2,65mm dunner. Nu zul je zeggen dat dat niet veel is, maar het is een 17% (zegge: zeventien procent) reductie in dikte.

Iemand moet het gewoon mordicus verbieden om nog ergens een Valjoux 7750 of afgeleide in te stoppen in de horlogerie, en ook geen Seiko column wheel. Het wordt tijd dat de industrie van hun luie reet af komt en een chronograaf ontwikkelen die gewoon dun is, desnoods met microrotor.

Ik heb geen zin om twee en een halve ton voor een Parmigiani Fleurier Tonda chronograaf neer te leggen, maar zo iets dus. :slight_smile:

Wil je daarmee ophouden? Ik heb dat filmpke bekeken en gezien. Ik maak daar m’n 50e verjaardagsproject van, dan heb ik drie jaar om na te denken over een horloge, maar dan moet je niet naar gaan doen door dit soort video’s in m’n neus te wrijven.

Mijn Darwin im Himmel, wat zijn die gegraveerde strepen over de zijkant toch een heerlijke art deco throwback. Man man man, wat een ding. Maar 6400 ballen krijg ik er even niet door thuis.

1 like

Ik lees wat je schrijft, daarom zelf ervaren. :sunglasses: Uiteraard geen verplichting, ik heb er zelf ook nog lol mee.

1 like

Kom binnenkort even een kopje koffie doen. :slight_smile: Dat horloge is een prachtig excuus. :+1:

1 like

:point_up:

Die groene is leuk

Oh, en mijn sinn chrono is echt 14,0mm dik. Het lijkt niet belangrijk, maar in combi met een 40mm kast en stalen band is hij erg goed draagbaar. Zelfs met leer goed te doen. Deze dus.

7 likes

Dit zeg je, maar dat betekent in horlogenerd-taal dat je dat ding over 7 weken om de pols hebt. Heerlijk!

4 likes

Mijn vrouw vindt het prima zo lang ik deze versie bestel:

Ze heeft al aangegeven dat ik er dan direct een kort bandje bij moet regelen. En dat dat horloge Santos geld waard is vanwege de dial.

Ik vrees dat als ik het zou doen, ik hem niet vaak zou kunnen dragen.

14 likes
Doxa Divingstar
  • Op geel rubber
  • Op zwart rubber
  • Op BoR

0 stemmers

2 likes

Dat is een fraaie :sunglasses:

Als het niet nieuw hoeft te zijn , wel een dikzak volgens mij

1 like

Geel rubber met voor de afwisseling een niet Doxa-tropic in een andere kleur. Een BoR band kan mij niet bekoren.

3 likes

Valjoux 7750 betekent inderdaad een dikzak. Zie zijn bij Hanhart gewoon 15mm tot bovenkant bezel met minimale bolling van het glas. Dan is het een drie-subdial chronograaf, en ik heb liever twee subdials. Tot slot ben ik niet op zoek naar een zilveren plaat.

Maar het staat je vrij om hem aan te schaffen. Dat het niet mijn horloge is betekent niet dat ik hem niet op prijs stel. :+1:

1 like

Wie van de drie

• 16610
  • 116610
  • 126610

0 stemmers

1 like

Bij Rolex geld altijd hoe minder nummers, hoe beter. Da witte gij ook, Henk. Daarom mis ik de optie 5513 two-liner no-date. :slight_smile:

7 likes

Haha, ja was even bezig. Maar ik ben er weer! :grin:

Da’s mooi, man! Ga ervoor! Mijn zegen heb je! Ik kijk alweer uit naar het, ongetwijfeld zeer uitgebreide, NA! Ik ga er weer lekker voor zitten, tegen die tijd. Met, afhankelijk van het tijdstip, een lekker cappuccinootje of biertje! :wink:

Edit: oh, wacht
 Ik zie dat er nu een Breitling in het vizier is?! :open_mouth:

1 like

Die Breitling is een gevalletje “we rekken het budget tweehonderd procent op”, en gaat dus niet gebeuren. Dit ondanks de speculatie van onze hier aanwezige leden die zeggen dat ik hem binnen 7 weken ga hebben. :wink:

3 likes

Een goed gebruik, hier op HF! :laughing:

Ben benieuwd
 Misschien een crowd-funding starten? Of iets met een kalender. Kan best hard gaan, heb ik gehoord
 :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Die chromen ringetjes om de subdials van die EP’s trek ik echt niet. Er staat al een geprinte ring van de schaalverdeling, waarom dan nog een chromen ringetje er omheen? Dat onder bepaalde hoeken ook nog eens niet mooi concentrisch lijkt te zijn met de geprinte ring, brr :grimacing:

Iets beters weet ik overigens niet. Of ja, dat weet ik wel, maar lichtelijk boven budget :sweat_smile:

10 likes

Tja, die JLC vind ik dan weer jammer. De maanfase is saai, en ik vind chrongrafen met een maanfase storend. Je hebt of een MUT Moon of een chronograaf, maar in mijn wereld combineer je die twee complicaties niet. Tel daarbij op de afgrijselijke dag datum op 12, en de wat rare applicatie van lume in de dauphine wijzers, en ik zie een pakket wat voor mij totaal oninteressant is.

De hele charme van vintage-ogende chronografen is dat het gewoon tool achtige meetinstrumenten zijn die een soort van elegantie hebben omwille van de wat ingetogener maatvoering, maar het moet voor mij een keukenmes blijven en geen zwitsers zakmes worden.

Dan zou ik nog eerder bij Junghans gaan shoppen:

Ze storen me niet. Ik vind ze ook niet per se mooi. Maar het is voor mij absoluut geen dealbreaker. Zo ook niet bij de Breitling. Iets met kniesoren. :slight_smile:

2 likes