Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Alle drie zijn ze een beetje aan de maat. Ik zou een kleiner alternatief zoeken.

2 likes

Ik vind de Panerai de beste van de 3 opties. Ik vind de LLD mooier, maar denk dat die het nooit vd speedy gaat winnen vanwege overlap (kleur, 2 “pushers”.

Vind de Panerai zich dan meer onderscheiden.

1 like

De LLD is te groot voor die pols.

1 like

Ik heb Legend diver gestemd, maar zou toch dringend adviseren de FXD te houden

13 likes

Ik ook.:rofl::+1:

2 likes

Ik heb Radiomir gestemd, maar ook bij mij de vraag, waarom verkopen?

2 likes

Ik heb op de Monaco gestemd. Echt een iconisch horloge en super stoer! :muscle: :sunglasses:
Maar, dat gezegd hebbende, heb je dan 3 chrono’s en dat zou ik toch wel 'n beetje veel van 't goede vinden. Daarnaast zou ik niet kunnen zonder duiker. Dus waarom koop je niet zoiets?

En dan in het blauw, dus. Meteen een beetje kleur in de collectie.

4 likes

Ga dan voor deze:

9 likes

De radiomir gaat de goede kant op. En dat voor een Panerai hier haha

FXD is mat en toolish en wil Liever iets meer staal en polished :slight_smile:

Seamaster is ook een optie die ik overwogen heb. Vooral op zeart rubbe! maar een ander merk dan Omega is ook wel leuk

1 like

Precies!

Neeeee!!

:wink:

1 like

O.k., u vraagt

4 likes

Twijfel Twijfel Twijfel

Explorer VS aqua terra
  • Explorer 1 (114270 / 124270)
  • Seamaster Aqua Terra

0 stemmers

1 like

Ja die vind ik ook wel leuk. :grin:

1 like

Zijn allebei toppers. Ik kon niet kiezen😄

Heb voor de afwisseling met de Explorer wel gekozen voor de Aqua Terra met een lichte plaat en draag em op leer. Stalen band is het enige punt waarop Rolex het beter doet dan Omega.

4 likes

Super op leer. Klasse :ok_hand:t2:

1 like

De tweedehands quartz GMT’s die hier in het blauwe staan zijn cooler, en de BB58 is, eh, een horloge zonder staying power op lange termijn.

Je kunt ook een interessant horloge opsnorren.

Kijk. Zie je wel dat het kan? Past mooi bij die vier cijfer Sub en heeft karakter.

En die er bij. Dan heb je een mooie three piece. Een chronograaf met schroefpushers
 Bah. Doe eens niet.

De smaakvolle en leukste keuze.

Railmaster.

6 likes

Dus jij zegt dat de quartz cooler is dan een Spring Drive en dat de gmt’s uit het blauw cooler zijn dan de evolution 9 dials?
Het enige horloge waarvoor ik mijn GS duiker voor zou verkopen is de Eolution 9 duiker. Die dial is om over te kwijlen.

Kijk dan!!11!

Hoeft toch ook niet. Kan trouwens ook een Pelagos 39 zijn ipv de bb58.

Ik zie die twee technologieën als even cool. Maar de modern ogende GS horloges zijn overwegend te groot, de wijzers te lomp, de indices spuuglelijk en de ontwerpen hebben inderdaad net totaal geen coolheidsfactor.

Tuurlijk zijn de wijzerplaten weer mooi met een op de natuur geïnspireerd reliëfje. Maar op het eind van de rit zijn het gewoon geen bandensletten, ogen ze te lomp om elegant te zijn, zijn ze te plat modern om cool te zijn en zou ik er in no time op uitgekeken zijn.

De hele evolution 9 collectie is even subtiel als een betonnen muur. Kortom, liever een Rolex Explorer II Polar voor dat geld als ik een GMT moest halen. Of die vintage GMT Master die @Brick voorstelt. Of de obligate Cartier Santos. :rofl: Als het gewoon een sporthorloge mag zijn.

De GS quartz kasten zijn mooi, niet zo bombastisch, de wijzers zijn rank, de horloges draagbaar en gewoon mooier, de indices zijn geen karikatuur
 En ze zijn goedkoper. Meer kan ik er niet van bakken. En nee, de mijter van Sinterklaas is geen mooie uurwijzer.

Tot slot: ze moeten echt eens kappen met de power reserve indicator. Dat is leuk voor een Orient Star, maar bij GS is het gewoon storend.

Oh, nog één laatste dingetje: bracelets van 22mm wijd zonder ook maar een taper? 22mm? Wat hebben ze in godsnaam zitten roken toen ze daar mee kwamen? Zo lelijk. Zo lomp. Bah.

6 likes

Die is te gemakkelijk.

Dat is wel een budget van 14.2 k helaas. Maar wel mooie opties!