Ik kan het van de duiker goed accepteren. Dat zijn toolwatches die in mijn hoofd lomp mogen zijn, zeg maar. Maar een GMT is voor mij een andere orde van toolwatch, zeg maar. Ik ervaar die dingen als “netter”.
Maar neem nu ook de dressy White Birch horloges… Voor zo’n “net” horloge vind ik ze echt spuuglelijk. Als het een duiker was geweest, fair enough, met 22mm lugs en enorme brute indices.
Ik zit voor volgend jaar op een aantal gedachtes. Rustig aan doen niks kopen en geld spenderen aan een andere hobby, kijken of (nog) een klein merk haalbaar is of budget zetten op max 2.5 k. En dat veranderd dagelijks. En in die laatste categorie heb ik (te) veel keuzes.
Ik heb echt nog een plekje over Nadat zeker is dat de Hentschel er gaan komen. Yeah right.
En ik denk er soms ook wel over na dat de laatste degene gaat worden waarmee het ooit begonnen is. Zou dan de derde keer zijn.
Dat zijn allemaal lelijke horloges. Ook de Sub39? Jazeker wel, want ook die heeft om onverklaarbare redenen 22mm lug breedte, wat 'm lomp maakt. Moderne Rolex is bah, die Tag is ook te lomp en die Omega is een abominatie in de ogen van de Hayek.
Geen van allen. Secondewijzer staat te dicht op de centrale as. Zijn weer die nare alpha’s die op die kut-Peseux gebaseerd zijn. Moge de duivel dat uurwerk halen.
O.k., da’s goed om te weten. Ben het niet met je eens. Maar dat vind je hopelijk niet erg. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik alleen de Sub 39 zou willen hebben. Maar waarschijnlijk wordt 't toch de Super Squale…
Luister naar @Porthos. De Isotope is leuk op een “ik zit Bioshock te spelen met een Flieger om die een wat steampunk-achtige wijzerplaat heeft” manier, terwijl de Oris gewoon mooi is. En dat over 10 jaar nog is.