Ik vind de Longines tof, maar denk dat ik misschien snel uitgekeken zou zijn op dat (rosé?) goud. De Stowa Flieger ziet er op de foto’s saai uit, zoals de meeste Fliegers wat mij betreft. Misschien valt het in het echt mee.
Dus op de Junghans gestemd omdat ik die gewoon meer klasse en stijl vind uitstralen dan de rest.
Als het ook 38 mm mocht zijn had ik natuurlijk de Intra-Matic voorgesteld, hoewel die weer iets minder sjiek is dan de Junghans. Kijk toch.
Hele moeilijk keuze dit! Ik kan eigenlijk geen antwoord geven zonder te weten of je al een geel / rosé gouden horloge hebt en of je die regelmatig zou kunnen / willen dragen (en of je al een Datejust in de collectie hebt). Meteorite dial staat voor mij altijd bovenaan normaliter, maar die gouden met Onyx springt er zo erg uit, hele mooie combo…
Ze zullen allebei mega opvallen, maar links natuurlijk veel meer en rechts zal wat meer under the radar zijn (lijkt van een afstand wat meer op een Datejust).
Alleen met zand in de ogen en geen horloge kennis #gekheid
Een blauwe DJ maar die gaat eruit waarschijnlijk, vind het toch teveel overlap en ik wil niet eindeloos verzamelen. 3 horloges (max 4, met 1 voor uitstel tot executie) is prima.
Er zijn dan:
126610LN sub date
Pepsi GMT op zowel oyster als jubilee (2 banden, geen 2 gmt’s haha)
Day date 40
prima balans zo. De X factor blijft de 124300 OP groen die ik voor list heb kunnen scoren op vakantie dit jaar…
Hahaha voor een kenner is het verschil wel redelijk duidelijk als je de warme kleur van goud herkend, maar van een afstandje ga je er toch wel eerder vanuit dat iemand een Datejust draagt (de bezel is immers ook wit goud en de middelste links van de Jubilee lijken soms ook een warmere toon op de een of andere manier).
Een stalen basis chrono -weliswaar spot on qua formaat en 1 vd comfortabelste horloges die er zijn- of een gouden knaller?
Inderdaad appels met peren
DD want meer waar voor je geld en na n tijdje ga je toch nadenken over de “waarde” van die hype chrono. Die DD zal veel langer beklijven en is specialer. Of neem dan n witgouden daytona.
Die witte daytona is zo overrated. Veels te hard wit. Heb je hem al eens gedragen?
En dan nog is het staal. Totaal anders dan de ‘president’ die je laat zien.
Als je daytona wilt. Dan ook goud.
Dan nog iets over de stemuitslag. Die is enorm vertekend in dit topic.
De meeste hebben beide nog nooit in hun handen gehad, laat staan dat ze een dd met edelstenen kopen.
Wat kies je als je het nog niet allemaal gezien hebt? Exact. Een veilige keuze. De daytona.
Goeie battle hoor. Zou ze allemaal wel willen. Zeker de Overpole en Legend Diver lijken me top. Heb zelf de Nomos is bestelling staan, dus logisch dat ik daar op heb gestemd
Poeh. Hier ga ik nog eens over denken hoor. Is een beetje kiezen tussen mijn eigen verzameling. Die zwarte tank hebbik, de nomos club neomatic ook, maar dan in een zomerse uitvoering, die bb36 is besteld maar dan in het blauw, en die spirit is tot op de laatste dag door mijn hoofd gespookt toen ik toch de bb36 bestelde.
Misschien moet je jouw huidige collectie er nog even bijplaatsen. Het staat me bij dat je een rolex OP hebt, dan zou de bb36 wel afvallen voor mij.
Snap ik helemaal. Ik ben heel benieuwd als die uitgeleverd word aan jou. Wijzerplaat lijkt me echt helemaal waanzinnig. Ondanks t feit dat ik al een groene op @Colnago heb, snap ik dat je zegt bb36 zou ik niet kiezen. Kan de post niet meer aanpassen dus collectie foto volgt hieronder.
@APMV 40 mm is mij te groot helaas. Lugs van de spirit zijn best lang als ik t me kan herinneren. Daarnaast is t een bewuste keuze om wat kleiners erbij te pakken ivm mijn dunne polsjes.
Huidige collectie
Nogmaals suggesties tot €3500 die in wellicht gemist heb en waarvan jullie denken dat lijkt me wel wat zijn nog altijd welkom